advies gevraagd beplating vervangen deuren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dirk ambu

advies gevraagd beplating vervangen deuren

Bericht door dirk ambu »

beste

ik heb vandaag de aluminium beplating van de deuren afgehaald
om zo het frame werk goed te kunnen bewerken
hier en daar wat las werk

nu zat alles zo erg vast geplakt dat er van de beplating niets meer over is
op zich geen probleem ik heb nieuwe staan

maar hoe kan je deze er het beste opzetten
heb je daar speciaal gereedschap voor nodig ? moet het eerst worden geplakt of juist niet ?
of is er een trucje zodat de beplating er strak en netjes op zit

ik hoor het liever voordat ik er aan begin

weet iemand ook nog een bedrijf in de buurt van rotterdam waar ik de frames zou kunnen laten galaviseren ?

groet dirk ambu
miedemadick@hetnet.nl

Re: advies gevraagd beplating vervangen deuren

Bericht door miedemadick@hetnet.nl »

heb het zelf ook al eens een x gedaan, goede vlakke ondergrond nodig, 2 zijdig klevend plakband, ode binnenkant van de beplating deurframe er in leggen en de randen omvouwen, eventueel met rubber cq plastichamer of met een plankje en hamer om tikken.
mooiste als je nieuwe beplating gebruikt maar ouwe kan ook, maar oppassen met corrosie daar breekt het zo af, zou zonde zijn.
succes
dirk ambu

Bericht door dirk ambu »

bedankt voor de info

maar is er verder niemand die dit wel eens heeft gedaan ?

groet dirk ambu
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Paul Stroink heeft het al eens gedaan. Had zelfs foto's gemaakt als ik me herinner.

Groeten Jan
dirk ambu

Bericht door dirk ambu »

ik zat ook al te denken aan paul stroink
even kijken of hij reageer anders mail ik hem wel even met de vraag
of hij een paar tips heeft om dit netjes te doen
ik wil niet het risico lopen dat ik een skin verziekt dat zou zonde zijn van het werk

groet dirk ambu
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

dirk ambu Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik wil niet het risico lopen dat ik een skin verziek dat zou zonde zijn van het werk
>

't Zou vooral zonde zijn van de mooie nieuwe "Door Skin" (werk = leerproces = hobby in dit geval).
Mij lijkt het vooral ook van belang welke "isolatie" je tussen Skin en frame moet/wil toepassen.

Marc

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2014 15:10 door Marc-my-Words.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik doe dat inderdaad regelmatig.
Het blijft altijd wel spannend. Meestal kloppen we de plaat met een teflonhamer naar binnen. Niet te ver in één keer willen buigen. Steeds maar iets buigen en weer een stukje opschuiven. Als je te ver in één keer wilt buigen heb je kans dat het gaat scheuren. Dit blijven herhalen tot hij rondom mooi dicht is. Soms knijp ik hem dan nog wat strakker na met een tang met twee verfhoutjes er tussen, maar je drukt er snel deuken in.
Ik gebruik altijd gegalvaniseerde frames dus dan is een isolatielaag minder belangrijk. Meestal spuit ik het frame eerst in de epoxyprimer en smeer dan een dikke laag strijkkit tussen frame en paneel. De laatste deuren heb ik er Simson 70-02 tussen gedaan, maar dat is lijmkit, dus ik weet niet of de plaat er dan ooit nog weer af wil.
dirk ambu

Bericht door dirk ambu »

hoi paul

bedankt voor de info
vooral het verhaal met het wel of niet kitten vind ik interessant zeker kijkende naar de reactie tussen de soorten materiaal

groet dirk ambu
Plaats reactie