beetje OT: iemand ervaring met gordigear tenten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joadalama

beetje OT: iemand ervaring met gordigear tenten

Bericht door Joadalama »

Voor mijn nieuwe project (tenttrailer) zijn we ons aan het oriënteren op een passende tent. We hebben afgelopen vakantie met een gehuurde eezi awn gekampeerd en dat is goed bevallen, alleen vinden we de voortent wat klein. Na flink googelen hebben we eigenlijk een paar kandidaten:
- myway, mooie tent maar eigenlijk is de montagehoogte te groot
- dingotec/oztrail, ook een mooie tent, maar de camper 7, die wij interessant vinden moet weer te laag gemonteerd worden
- campwerk, de economy is een serieuze kandidaat
- gordigear savannah is ook een serieuze kandidaat

Bij campwerk gaan we binnenkort kijken (is hier maar 30 minuten vandaan), maar gordigear is wat lastiger. Zij hebben sinds kort een europese importeur, maar die zit in Laufen aan de duits/oostenrijkse grens. We zijn van harte uitgenodigd om daar naar toe te komen, maar is met het vakantieverkeer de komende weekenden niet echt een uitje.

Daarom mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met de tenten (dak of trailer) gordigear? Op buitenlandse fora wordt gezegd dat zij samen met oztrail DE merken in australië zijn, maar kom er weinig info over tegen van nederlandse/europese gebruikers.

Alle info welkom, en alvast dank voor het lezen.

Groeten
Joachim
Rob

Re: beetje OT: iemand ervaring met gordigear tenten

Bericht door Rob »

Dag Joachim,

Wij zijn ook bezig met een tentrailer, en ook interesse in de gordigear.
Ik hoor graag van je wat het uiteindelijk geworden is en hoe e.a. bevalt.

Groet,

Rob
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Storm daktent Deze tent heb ik. Super kwaliteit!
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Ook ik ben mij aan het orienteren.
Ik heb afgelopen zomer het kleinere broertje (Taiga) gezien op een camping nen dat zag er goed uit.
De windbestendigheid kan wat kritisch zijn gezien de steile zijwanden. Dat probleem ondervond ik ook met de Oz tent die wat mij betreft geen De Waard kwaliteiten heeft.
De Oztent heeft zich bij echt slecht weer niet bewezen en heb ik daarom verkocht.

Wat mij betreft mag de Savannah wel wat hoger, zodat ie op een Sankey kan en ook zodanig dat er in de ruimte eronder een Engel oid past.

Wat mij overigens ook opviel is dat ie op de duitse ebay 900,- goedkoper is dan in de reguliere pri9jslijst, maar dat de Savannah in Nederland niet wordt geleverd.
In Duitsland is de tent, zoals bekend te koop, maar veel duurder. Bovendien kost het 200 euro om de tent te versturen....

Misschien is het voordeliger om een gezamenlijke inkoop te doen.

Groet, Paul
Joadalama

Bericht door Joadalama »

Hoi Rob,
Het is uiteindelijk de gordigear savannah geworden met voortent. We zijn er inmiddels al meerdere keren mee op pad geweest en hij bevalt prima. De basistent staat binnen een kwartiertje, de voortent is net als zo'n ding wat voor een caravan staat en kost zeker 45 minuten om netjes op te zetten, dus die zetten we alleen neer als we ergens langer staan. Om toch droog te kunnen koken bij regen heb ik bij plaatselijke zeilenmaker een klein zeiltje laten malen dat op een gedeelte van het voortent frame kan worden bevestigd. We hebben er al een paar behoorlijke buien en ook een lichte storm over gehad en hij lekt nergens. In een warm klimaat is de tent goed te luchten zodat je s'avonds de warmte uit de tent kunt laten. Alles voorzien van gaas dus de muggen blijven buiten.

Enige minpuntje was de ontzettend harde matras, maar dat hebben we opgelost met een topper van de ikea.

Ik heb toendertijd een klein verslagje bijgehouden

We hebben de tent in Duitsland gekocht. Ze hebben regelmatig demo modellen die je voor een gereduceerde prijs kunt kopen.

Groeten
Joachim
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

voor 200,- kan ik 2000,- rijden aanhanger mee en groepsaankoop maakt het dan een stuk goedkoper
Plaats reactie