Stuur RR Voque 2004 zit los

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marcel07

Stuur RR Voque 2004 zit los

Bericht door marcel07 »

Wellicht kan iemand mij iets meer vertellen over het volgende:
Ik heb een RR Voque uit 2004 waarvan het stuur is los gaan zitten (kan los met de hand het stuur naar boven en beneden bewegen), hij blijft echter wel hangen op zijn laagste punt.
De elektrische aansturing werkt wel bij het in en uit schuiven maar gaat niet meer omhoog.
Mijn garage (niet zijnde landrover expert) wist mij te vertellen dat er iets gebroken was en het geen ruilonderdeel betrof, derhalve volgens hen via dealer te bestellen ad. ca. € 5.000.
Ander alternatief was stuur fixeren op gewenste hoogte ad. € 900,-
Ben helaas geen expert maar wellicht kan iemand mij verder helpen wat te doen, zit nog ca. 10k aan zakelijke afschrijving op de auto dus beetje zonde om er nu nog 5k aan te laten versleutelen. Of heb ik geen keus
Mrah

Re: Stuur RR Voque 2004 zit los

Bericht door Mrah »

Trek het uit elkaar of laat het uit elkaar trekken en laat er een slooponderdeel in zetten.

Wil ik best voor je doen maar weet niet waar je zit.
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

Het komt bij die serie vaker voor. Je kan verschillende dingen doen. Ofwel de unit vervangen voor een 2e hands unit (te vinden via engelse ebay), of je trekt het onderdeel eronderuit en laat het onderdeel vervangen bij een beetje handige gereedschapmakerij.
Het zijn twee electromotoren met daarop een spindel, die voor de hoogteverstelling en de diepte van de stuurkolom verantwoordelijk zijn.
Het is kwestie van een onderdeel van de spindel uitbouwen, lassen en weer terugbouwen. De electromotoren erin zijn zelden defect.
marcel07

Bericht door marcel07 »

Dank Ruud, ik ga op zoek naar een handige gereedschapsmaker of garage die dit kan oplossen. In ieder geval helder dat dit geen 5k hoeft te kosten! Sta open voor suggesties als je iemand weet
Plaats reactie