ik heb een 2e hands blad veren set gemonteerd (bijna klaar), maar hij lijkt een beetje hoog te zijn, nu had ik ergens gezien dat de hoogte tot het dak 2 meter is, maar dat lijkt me wel erg hoog

wat hoort de hoogte te zijn, en waar meet je dat ?

Beter niet los van de grond, en nog beter met een stapel stoeptegels oid als voorbelasting en daarna een en ander vastzetten.GatheRRoveR schreef: ma 21 apr 2025, 15:37 Als je nieuwe bussen in je veren, chassis en shackles hebt en je monteert alles los van de grond blijft de auto hoog staan op de wrijving van de rubber bushes..
Na een flink stuk rijden zal de hoogte opeens wel een stukje minder kunnen zijn.
Mijn S2 109 met paraboolveren is net geen 2 meter… wel zo fijn op de “Route Peage”.
Mijn dwalend oog viel op de waarde van een Serie 3 LWB soft-top (of te wel: Vrachtauto Algemene Dienst, 0,75 ton, 4 x 4 Land Rover) zoals die op hierboven gereproduceerde jaartalloze fiche wordt vermeld.
kloptGatheRRoveR schreef: ma 21 apr 2025, 19:09 In de schommels zit zo ver ik me herinner ook schroefdraad en daar weer een borg moer op.
Dus eerst de moer los draaien en dan pas de bout eruit draaien.
Nee hoor, geen purist hier.GatheRRoveR schreef: ma 21 apr 2025, 19:09 Als je ooit geld uit gaat geven koop dan parabool veren.. (kom maar puristen!)