Landrover 88 reparatie in Zeeland

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
etmnidj1

Landrover 88 reparatie in Zeeland

Bericht door etmnidj1 »

Hallo allemaal,

Ik zal beginnen met met even voor te stellen, mijn naam is Niels, woonachtig in Goes (Zeeland) Deze maand een landrover 88 (bouwjaar 1985! uit Spanje gehaald. Zit meer werk aan dan verwacht en daarom zoek ik iemand die tegen betaling aan mijn landrover wil werken. Oa remmen, koppeling en elektrisch.

Heeft iemand misschien suggesties wie ik hier in Zeeland voor zou kunnen benaderen?

Hoor het graag, grt Niels
Wim Janssen

Re: Landrover 88 reparatie in Zeeland

Bericht door Wim Janssen »

Dag Niels,
Jij hebt hoogstwaarschijnlijk een Santana gekocht. En een Santana van '85 heeft toch al redelijk wat verschillen met een Land Rover. Sowieso zou ik eerst op zoek gaan naar een werkplaatshandboek. Van Land Rover is praktisch alles te vinden op internet, maar of dat van Santana ook zo is, weet ik niet. Verder is het heel gebruikelijk dat een Land Rover/Santana een typische hobbyauto is waar de eigenaar als het even kan, alles zelf aan doet. Maar als alles nieuw voor je is, is het inderdaad handig om iemand te vinden die je daarbij helpt, zeker als het om remmen gaat.
Ik denk trouwens dat je meer succes hebt op de Facebook groep "Land Rover Prikkers". Daar bereik je net wat meer mensen als hier.
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Marc-my-Words

Re: Landrover 88 reparatie in Zeeland

Bericht door Marc-my-Words »

Wim Janssen schreef:Dag Niels,
Jij hebt hoogstwaarschijnlijk een Santana gekocht. En een Santana van '85 heeft toch al redelijk wat verschillen met een Land Rover. Sowieso zou ik eerst op zoek gaan naar een werkplaatshandboek. Van Land Rover is praktisch alles te vinden op internet, maar of dat van Santana ook zo is, weet ik niet. Verder is het heel gebruikelijk dat een Land Rover/Santana een typische hobbyauto is waar de eigenaar als het even kan, alles zelf aan doet. Maar als alles nieuw voor je is, is het inderdaad handig om iemand te vinden die je daarbij helpt, zeker als het om remmen gaat.
Ik denk trouwens dat je meer succes hebt op de Facebook groep "Land Rover Prikkers". Daar bereik je net wat meer mensen als hier.
Ik hoop dat "uit Spanje gehaald" samengaat met enige kennis van het Spaans ... die kennis kan je dan denkelijk verder verrijken met Spaanse werkplaats-handboeken.   Overigens zijn de latere Santana's wel op allerlei punten verschillend van de standaard Series III, maar vaak ook beter.
Plaats reactie