Vraagje,
Ik gebruik geregeld kleine tubes vloeibare pakking die ik bij onderdelen mee bestelde (**ddock en andere)
Nu ben ik wel benieuwd welke nu “goed” is?
En dan heb ik het over de vloeibare pakking voor revisie van versnellingsbakken, tussenbakken en difs.
Als ik bij Ashcroft-transmission of andere overzee leveranciers kijk hebben ze het over merken die ze niet (meer mogen) verschepen.
Voor dit soort klusjes geef ik liever wat meer geld uit dan dat ik het over moet doen.
Ik hoor het graag.
Vloeibare pakking ?
-
- Berichten: 874
- Lid geworden op: za 13 sep 2014, 08:09
- Locatie: De Zijpe
Vloeibare pakking ?
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Re: Vloeibare pakking ?
ik heb gewoon wat besteld van WYN,s geloof ik.
en hij druipt nog steeds niet.
en hij druipt nog steeds niet.

zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker


Re: Vloeibare pakking ?
Ik heb al van alles geprobeerd. Vooral de cilindervoeten van mijn bmw motorfietsen gingen na verloop van tijd toch altijd weer zweten. De laatste 10 jaar gebruik ik Loctite si 5699. Sindsdien nooit meer lekkage. Pas moest ik van mijn motorfiets de carterbeschermplaat vervangen en die zit vast met dezelfde bouten als de carterpan zelf. Alles los gedraaid, plaat vervangen zonder dat de pan los kwam (die zat dus alleen nog maar gekleefd), toen alles weer gemonteerd en nog steeds is alles lekvrij. Voor mij met stip op nr.1.
-
- Berichten: 2015
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52
Re: Vloeibare pakking ?
Alternatief is het opzoeken van de "specs" van de verschillende vloeibare pakkingen die je vroeger overzee bestelde / die men van overzee als aanbevolen noemt.
Daarna gelijke of betere "specs" zoeken bij de alhier gemakkelijk beschikbare merken terugzoeken.
Wellicht hebben verschillende fabrikanten zelf al vervangingslijstjes.
Verder is het ook een kwestie van wat er makkelijk te koop is, en of dat dan minstens voor veel goed te gebruiken is.
Als ik mijn fietslagers demonteer dan monteer ik ze terug met BR2+ vet ... een reusachtige overkill maar het werkt prima, dwz. het enige bezwaar is dat traditioneel kogellagervet de kogeltjes makkelijker plakt en BR2+ daarvoor wat "dun" is, de winst is echter dat BR2+ het eeuwige leven heeft (traditioneel kogellagervet gaat binnen enkele jaren op uit te spuiten oorsmeer lijken), en verder - als belangrijkste winst - met BR2+ draaien de wielen veel lichter.
Daarna gelijke of betere "specs" zoeken bij de alhier gemakkelijk beschikbare merken terugzoeken.
Wellicht hebben verschillende fabrikanten zelf al vervangingslijstjes.
Verder is het ook een kwestie van wat er makkelijk te koop is, en of dat dan minstens voor veel goed te gebruiken is.
Als ik mijn fietslagers demonteer dan monteer ik ze terug met BR2+ vet ... een reusachtige overkill maar het werkt prima, dwz. het enige bezwaar is dat traditioneel kogellagervet de kogeltjes makkelijker plakt en BR2+ daarvoor wat "dun" is, de winst is echter dat BR2+ het eeuwige leven heeft (traditioneel kogellagervet gaat binnen enkele jaren op uit te spuiten oorsmeer lijken), en verder - als belangrijkste winst - met BR2+ draaien de wielen veel lichter.