minky schreef:
oke bedankt voor de tip ik denk dat ik hier wel verder mee kan
Een 2,5 NA is een stuk voordeliger in de aanschaf.
Ik lees vak berichten over blokken die stuk lopen.(Gescheurde zuiger)
Een positief bericht over een 2.5NA kom je minder tegen Vandaar dat ik er ook niet naar geen had
Als je een 2,5 NA vindt uit de latere jaren, dwz eentje met de verbeteringen die de 2,5Turbo nodig had om redelijk betrouwbaar te worden, dan heb je een 2,5 NA die denkelijk bomb-proof is. De 2,5Turbo was een enorme stap vooruit maar had allerlei kinderziekten, veel van de verbeteringen aan het blok vind je terug in die latere 2,5 NA ... en omdat die latere 2,5 NA geen Turbo heeft hoeft ie niet de Turbo-belastingen te weerstaan.
O ja, de 2,5 NA had in "militaire dienst" wel eens zuigerproblemen .... vanwege teveel olie.
Verder geldt natuurlijk dat de 2,5 NA inmiddels oud is .... dus vind je alle gebreken incl. de gebreken die je krijgt na langere tijd een spaarzaam of zelfs afwezig onderhoud.
Als je kijkt naar de bijwerkingen van medicijnen dan zie je de bijwerkingenlijst groeien met het aantal jaren dat een middel op de markt is. Is iets lang genoeg op de markt dan is in ieder geval het hele lijstje standaard-bijwerkingen ingevuld: droge mond, verstopping, diarree, slapeloosheid, slaperigheid, koude rillingen, opvliegers, verminderd libido, vergroot libido, etc. etc. .... het zelfde lijstje bijwerkingen dat je teruggemeld krijgt als je gele, roze, blauwe of ander placebo-pillen voorschrijft.
Nieuw is altijd beter, want het is nieuw.