Ik heb een paar weken geleden mijn eerste land rover aangeschaft. Een discovery 2 uit 1999. Bij aanschaf uitgebreid getest en probleemloos naar huis gereden (1,5 uur). Nu een paar weken later komen er een aantal dingetjes bovendrijven......

Ten eerste wil hij steeds slechter starten. Wel vlot rond draaien (nieuwe accu), maar heel langzaam aanpakken. Op dit moment zeker wel 30 seconden voordat die aanpakt. Brandstof pomp jengelt behoorlijk luid en stopt daar ook niet mee tijdens rijden.
Ten tweede valt hij tijdens het rijden spontaan uit, na circa 5 min al. Wil dan ook niet starten, pas na 10 min wachten lukt het na lang starten weer.
Als de auto gestart is, wil die wel normaal optrekken, totdat hij uitvalt dan, wat niet fijn is als je 100 rijd op de snelweg...
Ook schakelt de auto naar mijn idee wat laat over naar de volgende versnelling, de eerste 2 bij ca 2000 toeren, de derde en vierde pas bij 2400. Is dit normaal?
Wat ik al heb geprobeerd:
Nieuwe accu
Nieuw brandstoffilter, daarna ontlucht dmv gaspedaal aantal keer intrappen. Werkte eerst wonderen, starten lopen, totdat ik ging rijden en na 5 min toch weer uitviel. Nu ook weer slecht starten. Ik heb een drukmeter, maar kan nog geen goede plek vinden om op de brandstofheffing aan te sluiten om de pomp te testen. Andere manier om hem te testen misschien?
Brandplaatjes versleten? Zou de moter dan niet de hele tijd onregelmatig moeten lopen?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Groet Dennis