Land Rover Discovery 2 Air Suspension Wabco Compressor probl

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
Rene
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 18:30

Land Rover Discovery 2 Air Suspension Wabco Compressor probl

Bericht door Rene »

Hi mijn Land Rover Discovery 2 Air Suspension Wabco Compressor die linksonder de auto in een bak gemonteerd is, maakt nadat ik gestopt ben en de sleutel uit het contact gehaald heb, heftige bromgeluiden, heel de wagen trilt dan. Met tussenpozen meestal een keer of 10....Hij is dat ineens gaan doen. Kan ik die compressor ergens probleemloos loskoppelen. Of gaat dat digitaal middels de computer? De air suspension veren zijn er door een eerdere eigenaar uitgehaald dus nodig heb ik de compressor vermoedelijk niet..Iemand een idee waar te zoeken? Dank en groet Rene
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bornfree
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 aug 2019, 15:51

Re: Land Rover Discovery 2 Air Suspension Wabco Compressor p

Bericht door Bornfree »

Die van mij doet dat ook, soms wel en soms niet, alles werkt verder prima. Zie dan ook nog geen reden om me zorgen te maken. Als je de oorzaak weet hoor ik het graag.
Eric
Jamaar
Berichten: 809
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 10:33

Re: Land Rover Discovery 2 Air Suspension Wabco Compressor p

Bericht door Jamaar »

Kastje open maken en stroom loskoppelen kijken of je computer mekkert
Waarschijnlijk zitten de leidingen er nog aan en is er een lek waardoor hij aanslaat.
Als de computer de druk registreert zal je dat lekje moeten zoeken en afdichten
Weet niet waar het drukventiel zit, daar kan je de draden ook loskoppelen.
Marc-my-Words
Berichten: 2015
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52

Re: Land Rover Discovery 2 Air Suspension Wabco Compressor p

Bericht door Marc-my-Words »

Ik heb niks met air-suspension maar las in het verleden steeds dat de Disco-2 computer moet weten wat voor vering eronder zit om daarna goed te werken.  Je hebt vlgs mij die compressor helemaal niet nodig, maar als ie gaat lopen denkt de ECU dat er een reden voor is ... en dan lijkt mij de beste weg de computer wijzer te maken.  Daarna kan je rustig bedenken wat je met die compressor wilt -- je zou er bijv. hulpveren mee kunnen oppompen, dan heb je toch iets van de oude luchtveren terug, maar dan wel een failsafe variant.
Plaats reactie