stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
Ik ben op zoek naar een elektrische stuurbekrachtigingspomp voor mijn defender, wie heeft info?
Ik kan mijn stuurbekrachtigingspomp op mijn defender niet meer kwijt...
Ik kan mijn stuurbekrachtigingspomp op mijn defender niet meer kwijt...
- tijdrovers
- Berichten: 81
- Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 22:06
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
wat heb jij er dan allemaal aan geknutseld zodat je nu geen ruimte meer hebt?
Groet, Henri
Landrover 88 sIIa 1968. V8, automaat
Landrover 109 sIIa 1970 3.0td 6 cilinder???
Landrover. 109 sIII. 1978.
rangerover classic. 1975
Landrover 88 sIIa 1968. V8, automaat
Landrover 109 sIIa 1970 3.0td 6 cilinder???
Landrover. 109 sIII. 1978.
rangerover classic. 1975
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
Tja, dacht gelijk aan een set voor een aanhanger.
Maar of je daar dan wel ruimte voor hebt
https://www.google.nl/search?q=hydrauli ... MQ_AUIBygB
Maar of je daar dan wel ruimte voor hebt

https://www.google.nl/search?q=hydrauli ... MQ_AUIBygB
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.Gather ol schreef:Tja, dacht gelijk aan een set voor een aanhanger.
Maar of je daar dan wel ruimte voor hebt![]()
https://www.google.nl/search?q=hydrauli ... MQ_AUIBygB
Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.
Succes, groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
-
- Berichten: 2015
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
Je kan natuurlijk ook kijken naar een pomp plus een druk-opslag-vat. Dan kan je met een intermitterend draaiende pomp werken, wellicht is dat zelfs "zuiniger".JanTd5 schreef:En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.
Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.
D'r zijn overigens nog veel dollere oplossingen ... in de spoorweg-wereld wordt ook wel gebruik gemaakt van de van de as afgetakte draaiing om via een hydraulische pomp energie op te slaan in een verder "dode" wagon, soms in een drukvat, en soms zelfs via een hydraulisch aangedreven generator en een accupakket.
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
Dat wel een erg gecompliceerde oplossing Marc, er moeten dan ook weer druk sensoren in welke de pomp laten aan slaan en afslaan.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 21:48
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
Ik pak dit draadje weer even op, als er tenminste nog actieve gebruikers zijn.... ik ben zelf ook bezig met electrische stuurbekrachtiging voor een RRC met een groot dieselblok. Er hoeven volgens mij helemaal geen sensors ingebouwd te worden, gewoon een electrisch/hydraulisch pompje van een Mercedes A of een Saxo. Ik ga er binnenkort mee experimenteren.
Groetjes, Bart van Dessel
Groetjes, Bart van Dessel
-
- Berichten: 2015
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
Heel mooi Bart ... en heel mooi dat je dit item weer een beetje wakker schudt.
- En da's dus het grote verschil met FeestBoek: Hier vind je een soort collectief geheugen.
Bij FeestBoek vind je collectief geneuzel (en wellicht soms iets nuttigs).
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 21:48
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
Ik heb vanochtend een Citroën Saxo bij de sloop opgehaald, daar heb ik de electrische stuurpomp vanaf gehaald, zitten geen sensoren op, gewoon massa en een dikke constante plus (via relais) en een plus via contact die het relais aanstuurt. Het oliereservoirtje is gescheiden en kan ik dus plaatsen waar ik wil. Ik ben alleen benieuwd of de pomp het gewicht van de RR aankan, een RRC vooras met een dikke diesel is uiteraard veel zwaarder dan een Saxo van 800 kg. Maar wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....
-
- Berichten: 2015
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
En duidelijk is dat je moeder deze aanwijzing ook al in praktijk brachtBartvanDessel schreef:.... wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....
