v8 blok

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joris

v8 blok

Bericht door Joris »

Ik ben op zoek naar een v8 blok om te reviseren. Wat is een redelijke prijs voor een kaal v8 blok dat totaal gereviseerd moet worden? Ik ben overigens niet bijzonder bekend met landrover blokken. Kent iemand nog specifieke problemen (gescheurde blokken, uitgesleten lagerhuizen oid..?)
Durk

Re: v8 blok

Bericht door Durk »

Joris,

Wat voor V8 zoek je? ik ken alleen wat feiten van de 3.5 carb. V8:

't is een enorm robuust en degelijk blok mits hij goed is onderhouden.
De nokkenas is nogal een zwak punt van dit blok
Ze zuipen nogal

er zijn complete boeken over deze Rover V8 verschenen, die zijn her en der wel te bestellen, daar staat alles in.

Ook is er een Yahoo group van:

[groups.yahoo.com]

Ohja, een 3.5 carb blok moet je volgens mij voor een paar honderd euro kunnen kopen, als 'ie een beetje in een slechte staat is.... veel plezier!
Joris

Bericht door Joris »

oh ja sorry, een 3.5 carb v8 inderdaad. Ik vroeg me alleen af of er dingen waren waar goed op gelet moet worden. Er zijn namelijk wel eens motoren van bepaalde merken waarbij in een bepaalde serie of bouwjaar bijvoorbeeld een produktiefout zit oid.
Maar kosten die toch nog een paar honderd euro...??
Wim Marcelissen

Bericht door Wim Marcelissen »

Ik werk zelf bij Jansen Range Rover Parts in Udenhout, we hebben in Oisterwijk een demontagebedrijf: www.jansenusedlaroparts.com.
Je kunt ze eens bellen (niet op maandag), ze hebben diverse blokken liggen, misschien ook wel wat jij zoekt. Kunt het allicht eens proberen.

Groeten,

Wim
ron bolleboom

Bericht door ron bolleboom »

ik heb nog een paar complete blokken liggen .een is zeker nog lopend
prijs € 250,-

010-5118124/5113474
Roland

Bericht door Roland »

Heb zelf een Range Rover 3,5 Injectie. Zuipen ? Geloof het of niet; 1:10 (op snelweg op lange afstanden en niet harder dan 100km/uur.
Plaats reactie