chiptuning

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
bo

chiptuning

Bericht door bo »

Wie heeft er ervaring met chiptuning defender td5?
Elbert

Re: chiptuning

Bericht door Elbert »

Bo,

De eigenaar van flubber heeft daar ervaring mee, kijk maar op zijn homepage
[www.flubbertje.nl]

Elbert
Frank Geerts

Bericht door Frank Geerts »

Bo,

In de laatste LandRover Owner International staan wat artikeltjes over chiptunen van een Td5.

Frank Geerts
www. frankgeerts.com
Marco

Bericht door Marco »

Bij ww.inverco.be verkopen ze voor de Td5 een powerbox. Deze plaats je naast de normale chip en kun je inschakelen wanneer jij dat wilt. Ik geloof voor een kleine 700 euro. Ze hebben een inbouwstation in Breda en Antwerpen dacht ik.

Ik heb daar zelf geinformeerd voor mijn 300tdi. Daar hadden ze alleen een vervangingschip voor. Ik zoek eigenlijk een powerbox voor de 300tdi.

Marco
Frank

Bericht door Frank »

Ik heb op mijn auto ook een powerbox laten monteren in combinatie met een extra grote intercooler Heb nu 180pk!!!!.Deze box hebben ze op een simpele manier gemonteerd in +/-30 minuten met een schakelaar op het dashboard zodat je hem aan en uit kan zetten.
Daams 4x4 service in Bergeijk heeft de spulletjes geleverd en gemonteerd.bo schreef:
Marco

Bericht door Marco »

Frank,

Ook op een Td5?

Marco
Frank

Bericht door Frank »

Ja voor de TD5 en de electronische pomp voor de 300tdi automaat

Frank
Theo

Bericht door Theo »

Kun je een prijs indicatie geven voor zo iets???Frank schreef:
>
> Ja voor de TD5 en de electronische pomp voor de 300tdi automaat
>
> Frank
frank

Bericht door frank »

en kan ik mijn 300Tdi (defender motor '96 )ook opvoeren ik kom door mijn automaat i.c.m. caravan eigenlijk net wat te kort
Frank

Bericht door Frank »

Alleen op de Discovery met electronische brandstofpomp(vanaf 1996) als je dan ook nog de katalysator vervangt voor een vervangingspijp(trouwens kan dit bij alle 300tdi motoren) dan kan de motor de uitlaatgassen nog beter kwijt.Vooral met een aanhanger hebt je hiermee erg veel voordeel het koppel komt namelijk nog lager te liggen zodat je makkelijker wegrijdt.Dit is echt een van de beste investeringen aan een 300TDI.Je kan nog verder gaan door ook nog een grotere intercooler te plaatsen en het EGR systeem te laten vervallen.(dit kan ook op alle 200tdi en 300tdi motoren ook zonder electronische pomp).
ruud

Bericht door ruud »

EGR systeem??? wat is dat! ik heb altijd V8 gereden maar heb nu een 200 TDI, tips zijn welkom!!
Frank

Bericht door Frank »

Het egr systeem is het Exhaust gas recirculation Dit zorgt voor schonere uitlaatgassen doordat een gedeelte van de uitlaatgassen een keer terug de motor in gaan om nog een keer verbrand te worden. Bij bepaalde toerentallen en motorbelastingen wordt dit gedaan door de EGR klep op het uitlaatspruitstuk te openen. Alleen op de 300 TDI.
Richard Hijlkema

Bericht door Richard Hijlkema »

Prijsindicatie snelle chip ca. euro
Richard Hijlkema

Bericht door Richard Hijlkema »

oeps. Bericht per ongeluk niet geheel afgeschreven. Prijsindicatie was dus 800 euro. Zie ook op www.digitune.nl
frank

Re: chiptuning en vermogen

Bericht door frank »

ik heb ook een 300Tdi uit een defender in een RR classic gbouwd met disco aoutomaat en BW tussenbak en ik zoek ook een manier om de motor wat makelijker een caravan te laten trkken ik draai ook teveel toeren inverhouding met een disco 300Tdi+automaat(+/- 600 t/min teveel door de BWbak) wwet iemand hier een oplossing voor??? grotere intercooler en een ander highgearing tandwie??

wie o wie
Plaats reactie