Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 12:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Als de dag van gister
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2022, 19:13 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Weet je nog, dat je een LaRo tegen kwam en dat die zwaaide?

Nu schrikken ze zo erg door een knippertje van je koplampen of handgebaar :o

En vroeger toen je gewoon van Limburg, het hoge Noorden en het westen treffens had..
Daar kwam je nog wel eens iemand tegen die zei:”Ga je mee?”.

Warme worstenbroodjes,
koffie, vuur,
broodje gebakken ei
en een goed gesprek erbij.
prut op steppen
en prut door het open raam

Ik krijg zo weer trek.

Afbeelding

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2022, 19:41 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Weet je nog, dat je een LaRo tegen kwam en dat die zwaaide?

Nu schrikken ze zo erg door een knippertje van je koplampen of handgebaar.

Tja ... ik moet vooral weer even wennen achter het stuur (nu ja, dat wennen valt wel mee) - de Defender stond weer bijna een maand stil (gelukkig wel tussentijds de accu weer eens goed op peil gebracht, kouder weer en slecht opgeladen accu's is geen goede combi).

Anyway, niet eens veel kilometers en toch maar zo weer tweemaal gezwaaid - en dat na eerst een knipper waarop ik geen schrikreactie zag.

M'n bijrijdster vroeg nog: "Is dat een nieuwe LandRover"  toen we een oude Discovery tegenkwamen ... nee dus, het was een oude, mijn Defender was jonger.   De Discovery zwaaide overigens niet (dat doen ze sowieso bijna nooit, dwz soms, en dan vooral ver weg in bijv. Frankrijk).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2022, 08:16 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Knipperen met licht betekend in veel gevallen, pas op snelheidscontroles, vandaar dat je schrikt maar moet je daar als landrover bestuurder zorgen over maken? Wij rijden toch nooit te snel? :?
Ondanks dat ik nu meestal de toyo rij groet ik LR rijders, stiekem omdat ik een beetje medelijden met ze heb :evil: Merk dat het noch steeds gewaardeerd wordt.
Groet trouwens ook de 4x4 campers, van groot tot klein. Is toch ook een bijzonder volk :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2022, 10:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tegenwoordig speelt het niet meer zo omdat er meer en meer auto met dagrij-licht rondrijden.   Vroeger reed ik bij iets mindere lichtomstandigheden (en dat kan dus ook fel verblindend zonlicht zijn) gauw met gedimd licht (want een lage "luxe-wagen" in een grijs-groene kleur).   Reed je dan met dit gedimde licht in Frankrijk dat werd er - uit vriendelijkheid - vaak door tegenliggers geknipperd: Fransen zijn heel zuinig op koplampen.   Grappige bijwerking was dan wel weer dat de auto die tot dan toe op je bumper reed ineens snelheid minderde omdat het geknipper als snelheidsmeting-waarschuwing begrepen werd.

Dit is inmiddels dus verleden tijd, ook omdat men in Frankrijk sinds al weer vele jaren ook gewoon op kenteken mag bekeuren en er dus te pas en te onpas camera's staan -- vroeger moesten ze je ook echt persoonlijk bekeuren, dus stond er dan verderop na de snelheidsmeting een equipe die de te snelle auto's aan de kant zette (wat dus ook betekende dat je je bon ontliep als je tijdig kon afslaan).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2022, 23:05 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Afgelopen zomer 3 weken Engeland gedaan met de 109. Feiten: Discovery's, Range Rovers en New Defenders: Echt, alleen maar vrouwen achter het stuur, niet eentje die zwaaide. Erg weinig series gezien, enkel op Wight een aantal. "Gewone" Defenderoïdes? Echt, allemaal hebben ze gegroet. Niet alleen een vingertje, maar meestal de gehele arm omhoog, liefst uit het raam, schitterend...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2022, 08:53 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Tja soms kom je hier ook LaRo’s tegen, de defendero-ide zijn meestal echte werkpaarden en de bestuurder zwaaien wel.

Laatst een Gele 109 bij Joure die met 190 voorbij knalde, en “de tekkel bestuurder” die ook blij was weer eens een Land Rover te zien die dus ook enthousiast uit hat raam hing :D

En knipperen met licht is in de loop der decenia’s wel veranderd.
Nu zouden we wegens de hoge energie kosten weer overdag zonder licht moeten gaan rijden :mrgreen:
Dat zou een hoop geld schelen!
Alleen van LaRo rijders die hun eigen eigen kolencentrale aan boord begrijp ik dat die met licht aan rijden, die hebben met de huidige kosten geen problemen.
Referentie kolencentrale : http://www.laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2001795&p=2010539#p2010539

Afbeelding

Ik vind het wel zwaaien wel wat hebben, hoewel ik ook vaak naar jeeps terug zwaai, komt denk ik door de koplampen die bij mij nog in de gril zitten.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Laatst bijgewerkt door GatheRRoveR op zo 09 okt 2022, 09:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2022, 09:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
brrrrrrr, veels te koud nu om met je raam open te zwaaien.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2022, 09:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjaak109 schreef:
brrrrrrr, veels te koud nu om met je raam open te zwaaien.


Da's ook heel erg milieu-onbewust, die open ramen met deze temperaturen.   Als het koud is buiten doe je er goed aan om die "global warming" een stukje minder "global" te maken door de ramen dicht te houden en de warmte binnen.

En qua dagrij-verlichting:  Als je ipv de gloeiende spijkers LED-bolletjes monteert dan geven de stadlichtjes een bijna dagrij-verlichtings-effect, en dat tegen een fractie van de stroom die er door slechts één zo'n gloeiende spijker gaat ... bovendien heb je dan direct twee achterlichten die zelfs overdag zichtbaar zijn ... da's toch net iets prettiger/veiliger nu de schemer-periode weer aanbreekt.
Enige nadeel: Mocht het sneeuwen dan moet je die bolletjes zo nu en dan sneeuwvrij maken - de gloeiende spijkers doen dat zelf, die geven vooral warmte en dus nauwelijks licht.


Laatst bijgewerkt door Marc-my-Words op zo 06 nov 2022, 15:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2022, 20:13 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Tja,

De lampen(echte Hella) zitten er al wel in. kan er voor jullie best een accu in zetten en ook eens knipperen.
Maar met de verdere rijdbare staat helaas nog niets gevorderd. 2x outrigger nog gereed gemaakt voor chassis, gelijk met 2 gaten uitgerust volgens "one ton"hoogte
Afgekopen zaterdag wel leuke items voor mn 109 gekocht. Een strak tropendak met de luikjes en de halfronde raampjes van een stawag.
Ook een Salisbury achteras waarvan de vorige eigenaar zegt dat hij er een LSD nieuw in heeft laten zetten. Zal best wel iets helpen al zal het een locker niet evenaren.
Zo ruig zal het ook wel niet gaan worden denk.
Verder nog wat gangbaar spul als een schutbord serie 3 etc. wat ik niet 1 2 3 nodig had maar beter mee verlegen als om verlegen. Het was niet schrikbarend ver van huis, dat scheelt.

Maar het valt me op dat ook het zwaaien op de motor vervaagd. Wie nog wel zwaaien zijn meestal de wat oudere rijders.
Dat de engelse dames in het moderne Landrover spul niet zwaaien verbaasd me niets, die hebben hem waarschijnlijk alleen voor de paardentrailer of de status.
Sjaak toch, denk eens terug aan de bikkel tijd , beetje wind op je arm, hij waait er niet af hoor.

Zal eens kijken/denken/vergelijken met led in plaats van de gewone bolletjes in de lampjes. Kosten niet de wereld uit meer. De leduitvoering erop vind ik afschuwelijk.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2022, 19:53 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
nico1970 schreef:
Tja,
Zal eens kijken/denken/vergelijken met led in plaats van de gewone bolletjes in de lampjes. Kosten niet de wereld uit meer. De leduitvoering erop vind ik afschuwelijk.


Och Nico, de één gruwelt al van een andere motor of verkeerde klinknagel.
Maar aan één kant wil je luxe zoals stuurbekrachtiging en aan de andere kant een authentieke uitstraling behouden.

Na de nodige ervaring met de originele oude lampen die graag “zwart licht” gaven of een geweldige verzamelpunt van water bleken te zijn ben ik voor led gegaan. En Jah het is niet echt (echt niet) mooi maar ze zien je wel. Hoewel ik eerlijkheid halve wel moet melden dat ik ook al meegemaakt heb dat er water in ééntje stond :shock: raarrrrrr.

Het wordt wel weer tijd voor een rustig truttel-rondje door de prut denk ik, ik hoorde al geluiden dat er richting braboland wat te beleven was :mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2022, 22:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
...
Na de nodige ervaring met de originele oude lampen die graag “zwart licht” gaven of een geweldige verzamelpunt van water bleken te zijn ben ik voor led gegaan. En Jah het is niet echt (echt niet) mooi maar ze zien je wel.

Tja, smaak is onbetwistbaar.
Toch wil ik nogmaals mijn pleidooi voor de WIPAC LED-bolletjes herhalen.
Nieuw zijn die bolletjes nogal Bling.   Na iets langer gebruik gaat de ergste Bling er wel af.
Wat blijft is de reflectorwerking van de verchroomde 3D-stuctuur waar de LEDjes zijn ingebed.
Bij de originele bolletjes heb je die Bling niet ... da's natuurlijk ook een van de "zwart licht" problemen.

O ja, een collega die en drukke weg moet oversteken had een ander probleempje met de originele bolletjes:
Bij die weg-oversteek sta je op een klein hellinkje ... en dus meestal met je voet op de rem.
Het is dus al eens voorgekomen dat het het bolletje vervormde: Zwart licht geeft weinig licht en des te meer warmte*.
  * het grote(re) verbruik van die gloeiende spijkers moet ergens blijven ... het vervalt dus tot warmte.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2022, 22:26 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Marc-my-Words schreef:
GatheRRoveR schreef:
...
Na de nodige ervaring met de originele oude lampen die graag “zwart licht” gaven of een geweldige verzamelpunt van water bleken te zijn ben ik voor led gegaan. En Jah het is niet echt (echt niet) mooi maar ze zien je wel.

Tja, smaak is onbetwistbaar.
Toch wil ik nogmaals mijn pleidooi voor de WIPAC LED-bolletjes herhalen.
Nieuw zijn die bolletjes nogal Bling.   Na iets langer gebruik gaat de ergste Bling er wel af.
Wat blijft is de reflectorwerking van de verchroomde 3D-stuctuur waar de LEDjes zijn ingebed.
Bij de originele bolletjes heb je die Bling niet ... da's natuurlijk ook een van de "zwart licht" problemen.


Marc, volgens mij hebben we het over het zelfde.
https://www.ebay.co.uk/b/Wipac-Indicator-Assemblies/33717/bn_40418559?mkevt=1&mkcid=1&mkrid=710-53481-19255-0&campid=5337487963&customid=&toolid=10001

Afbeelding

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.