Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 12:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: voutje....
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 17:28 
2 jaar geleden, net na de motor wissel mijn remleidingen laten vervangen (apk)... (het begon te sneeuwen en ik sleutel op straat en heb het laten doen).
daarna begonnen de remproblemen... te hoge druk in de voorste leiding en stroomde de remvloeistof niet terug. Dus hoofdremcilinder een paar keer eraf gehaald, (deze was net nieuw), andere rubbers erin, pin uit de rembekrachtiger afgesteld (ik dacht dat iet niet ver genoeg terug ging) maar problemen bleven. dus afgelopen 2 jaar met wat lucht voorin gereden, beetje sponzig.. maar in ontspannen toestand werd het pedaal niet meer keihard. Door de problemen met de motor en autobak werd de oplossing steeds uitgesteld.
Afgelopen weekend maar weer is met de remmen bezig geweest (andere remcilinder) maar ik kreeg de remmen niet ontlucht, sterker nog, er kwam niks uit! (easybleed). Na de motorwissel heb ik ipv 2 reservoirs (voor en achter/koppeling) er 1 resorvoir van gemaakt, (ivm autobak) afgelopen weekend weer 2 potjes gemaakt. Wat blijkt nou?
Per ongeluk is de voorste en achterste remleiding omgedraaid!!!! (door de garage) dus ik vermoed dat daar de problemen door komen. Bij een 101 (en geloof ik ook bij s3) hebben de voorste trommelremmen 2 cilinders en achter 1. Dus volgens mij is de capaciteit van het voorste gedeelte van de hoofdremcilinder groter als achter.
Moet de garage nog inlichten maar ik vind het eigenlijk een fout die niet kan..
iig weer een stapje verder!
Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: voutje....
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 19:04 
daarom sleutel ik zelf en bijna altijd op straat ook onderweg midden in steden
heb net rondom nieuwe trommels, schoenen en naafkeringen geplaatst
hij remt de klinkers weer uit de straat, bij de rollenbank gingen de wijzers door het maximum smoking smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: voutje....
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 19:42 
Klopt, door de grotere inhoud van de remcilinders voor, heb je daar meer volume als voor de achterremmen. Alle auto's remmen beter op de voorwielen omdat daar meer gewicht op komt als je remt. (en de boel voor dus minder snel blokkeert.
Als je ze verkeerd om aansluit krijg je dus teveel druk op de achterremmen en te weinig op de voorremmen. Waardoor je dus harder gaat duwen.....

Knap slordig, dat zeker.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: voutje....
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 20:00 
Zlordig vaudje duz.

Maar mooi dat het "lek" nu boven water is.
Paradoxaal dat je een reparatie voor de APK laat doen - en daarna kennelijk die APK kreeg met een reparatie die ondeugdelijk/niet APK-waardig was.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: voutje....
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 20:28 
Precies, en zo hoort het.

Let wel dat die niet voor alle trommel-uitgevoerde Land Rovers opgaaat, zo zit er ook een verschil in hoe dit zit bij 88 en 109 series 3.

Best lullig als je dat niet weet. Maar met nadenken allemaal logisch en verklaarbaar.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: voutje....
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 20:40 
reparatie en keuring waren 2 losse bedrijven, keuring door de RDW spinning smiley sticking its tongue out
jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: voutje....
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 22:10 
Tweemaal zlordig duz the finger smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 134 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.