Land Rover Prikbord
https://www.laroprik.nl/

Contactslot vervangen
https://www.laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=551175
Pagina 1 van 1

Auteur:  Rik&Charlie [ za 25 okt 2014, 19:34 ]
Berichttitel:  Contactslot vervangen

Vandaag heb ik mijn contactslot vervangen.
De oude had 5 aansluitingen:
bruin +12V
bruin/rood: gloeien
wit: interne verbruikers(?)
wit/rood: starter
wit/zwart + wit/oranje. (bij elkaar) wit/zwart=brandstofpomp?

Het nieuwe slot heeft maar 4 aansluitingen.....?
Dus heb ik wit + wit/zwart + wit oranje bij elkaar aangesloten.

Sleutelstand:
0; alles uit -> goed
1; contact (olie+accu lampje op dash gaan branden -> goed
2; gloeien -> goed. olie+acculampje gaan weer uit -> is dat goed?
3; starten, startmotor draait -> goed. Maar motor slaat niet aan, want in deze stand krijgt de brandstofpomp geen spanning....

Het lijkt toch of ik het 5e contact te kom.... ik zou niet weten hoe ik hem anders aan moet sluiten.
Of contactslot werkt niet goed; geen spanning op wit/contact tijdens starten?
Waarvoor is wit/oranje (staat niet in mijn schema nl)?
Iemand hier ervaring mee?

Het gaat om de PRC2670 van Bearmach (Ignition switch diesel replacement)

Groet van Rik&Spike, 110 2,5TD '86





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/10/2014 17:42 door Rik&Charlie.

Auteur:  Anton (Rumble) [ zo 26 okt 2014, 10:47 ]
Berichttitel:  Re: Contactslot vervangen

Je hebt een benzine contactslot. Of wisselen voor een diesel slot of de voorgloei appart via een andere schakkelaar aansturen.

Auteur:  Rik&Charlie [ zo 26 okt 2014, 11:15 ]
Berichttitel:  Re: Contactslot vervangen

hmmm, ik heb toch echt de PRC2670 van Bearmach (Ignition switch diesel replacement) gekocht.
En er zit m.i.ook een voorgloeistand op, stand 2. Hij gloeit ook. Maar moet tijdens het gloeien ook spanning op 'contact blijven staan'?
Een benzine contactslot heeft toch maar 3 standen?

Groet van Rik&Spike, 110 2,5TD '86



Auteur:  Wormpje [ zo 26 okt 2014, 12:45 ]
Berichttitel:  Re: Contactslot vervangen

Ik denk eigenlijk dat het een "oud" contactslot is voor een diesel waar de brandstofpomp geen stroom hoeft te hebben. Ik ben hier laatst tegenaan gelopen met het ombouwen van een series3 van diesel naar benzine. Daar had ik de ontsteking er ook bij wit ingeplugd. De gedachte was dat daar permanent stroom op staat zolang je sleutel op contact staat. Dit is alleen niet zo tijdens het starten. Gevolg was dat de motor soms aansloeg als je na een startpoging de sleutel terug op contact zetten en de motor nog een slag maakte en opeens stroom kreeg voor ontsteking. Ik heb het contactslot vervangen door een moderner dieselcontactslot waar een 5de pool zit voor de brandstofpomp waar ook tijdens het starten stroom op blijft staan. Je kunt dit eenvoudig meten tijdens het starten..
Het contactje bleek trouwens wel op de achterkant van mijn oude contactslot aanwezig maar er zat geen lipje aan waar je het kabeltje op kan duwen.

Groet, Jonas

Edit: Paddockspares vindt PRC2670 een "Ignition switch S2A negative diesel". Hier zal dus geen contactpunt voor een brandstofpomp op zitten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2014 10:51 door Wormpje.

Auteur:  Eric&Betty Boop [ zo 26 okt 2014, 12:58 ]
Berichttitel:  Re: Contactslot vervangen

De PRC2670 is voor de serie 2 en 3. Je hebt dus echt de verkeerde besteld.

Je moet de PRC2734(zonder stuurslot) of de PRC2735(met stuurslot) hebben.

Groet.
Eric.




Auteur:  Rik&Charlie [ zo 26 okt 2014, 13:26 ]
Berichttitel:  Re: Contactslot vervangen

Ja, nu zie ik het.
Op de webshop van de leverancier staat de PRC2670 onder het kopje 'Defender' en de PRC2735 onder 'Series'.
Precies omgedraaid dus....
Morgen maar even contact opnemen met de leverancier.

Auteur:  Rik&Charlie [ wo 05 nov 2014, 22:23 ]
Berichttitel:  Re: Contactslot vervangen -> OPGELOST

Het is opgelost.
De leverancier had idd de PRC 2670 en de PRC2735(of2734, zonder stuurslot) verwisseld op zijn webshop.
Leverancier heeft het netjes opgelost en de PRC2734 opgestuurd met factuur erbij, netjes betaald en de foutieve is gecrediteerd.
Ik rijd weer blij rond!

Groet van Rik&Spike, 110 2,5TD '86



Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/