Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 16:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TD5? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - mazzel
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: mazzel  Antwoord met een citaat
heb altijd al gezegd...... Toyota,s zijn gevaarlijk :mrgreen:
maar zeker mazzel.
de krik die ik nu heb krikt de 109 met 2 wielen tegelijk de lucht in. en ja dan is hij ook ietwat wankel.
niet de krik maar de 109 zwabbert wat op dat plaatje van 10 cm.
Bericht Geplaatst: vr 07 okt 2022, 14:34
  Berichttitel:  Re: mazzel  Antwoord met een citaat
Bij een (te) goedkope krik moet je zelfs dubbel opletten !
Een te lichte krik die netjes recht belast wordt kan de auto dragen, gaat het iets scheef - door bijv een verraderlijke ondergrond - dan wordt de constructie van de krik onder torsie belast en kan je maar zo hebben dat ie eenmalig dubbelvouwt.
Daarom moet je bijv heel zeker van je zaak zijn wanneer je met een eenvoudige 2 tons krik de voor- of achteras in z'n geheel van de grond tilt.
Blijven er 3 wielen aan de grond dan is de kans op zijdelings wegdraaien veel kleiner. Het tillen van 2 ton is makkelijk, het in dwarse richting in bedwang houden is iets heel anders.
Bericht Geplaatst: vr 07 okt 2022, 10:12
  Berichttitel:  mazzel  Antwoord met een citaat
Was gisteren aan de toyo bezig, garagekrik (profie) onder de achteras, buiten op dacht ik stevige ondergrond.
Eerste wiel er af, onder veerblad gelegd. Werk gedaan, wiel er weer op. Tweede wiel, zelfde.
Loop om de auto en verdomd kiept de krik naar de zijkant, ongegrond toch niet betrouwbaar.
Had echt geluk dat de wielen er weer op zaten en dat hij niet hoog stond.
Dit even als reminder na het topic welke krik.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn en denken, even snel opkrikken zonder beveiliging kan heel verkeerd aflopen.
Heb echt mazzel gehad :shock:
Volgende keer gaat de kunstof rijplaat er weer onder voor ik hem op de krik zet ook al is dat meer werk.
Bericht Geplaatst: vr 07 okt 2022, 08:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.