Pagina 1 van 1

Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 11:42
door Paul
De RR gaat de goede kant op.
alles zit in elkaar, motor loopt, automaat geen gekke geluiden, rijd zelfs...

Maar als de motor warm is en je zet de automaat in zijn D (drive of andere versnelling) zakt de motor erg in en slaat bijna af.
Een Hot Wire Efi zou dan wat harder moeten gaan lopen als je hem in zijn D zet, maar dat gebeurt dus niet.

Rover Gauge aangesloten.
Park en Neutral stand gaan goed, maar als je hem in een versnelling zet geeft Rover Gauge "Manual transmission" aan.
rovergauge.JPG --> mod_embed_images_loadimage('3a2d29f719fed55afd41e151311c8c14', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffotoalbum.dds.nl%2Fpbodifee%2Fraro%2Flarge%2Frovergauge.JPG', 'http://fotoalbum.dds.nl/pbodifee/raro/large/rovergauge.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffotoalbum.dds.nl%2Fpbodifee%2Fraro%2Flarge%2Frovergauge.JPG', '', 17314575, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dus bekabeling gecontroleerd en nu blijkt er een weerstand van 220 Ohm te zitten waar bij een "manual transmission" een weerstand van 510 Ohm moet zitten en bij een automaat eigenlijk niks! (zie 11A schema hieronder)
schema.JPG --> mod_embed_images_loadimage('3c98a76eb487bbc80e6d18019cb2b6d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffotoalbum.dds.nl%2Fpbodifee%2Fraro%2Flarge%2Fschema.JPG', 'http://fotoalbum.dds.nl/pbodifee/raro/large/schema.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffotoalbum.dds.nl%2Fpbodifee%2Fraro%2Flarge%2Fschema.JPG', '', 17314575, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dus bedrading aangepast, nieuwe draad gelegd want de weerstand zit ergens achter het dashboard verstopt.
Rover Gauge geeft nu alle versnellingen goed aan, alleen start hij niet meer....
Originele draad weer gebruikt, wel weer starten maar ook weer het oude probleem.

Vreemd is dus dat Rover Gauge wel het juiste aangeeft maar de Efi computer toch wat anders denkt..
Ik heb al een andere EFi computer geprobeerd, maar die geeft hetzelfde probleem.

Moet er bij een automaat nu wel geen geen weerstand naar massa zitten?
Volgens schema niet, maar in praktijk wel..
Iemand een soortgelijk probleem gehad?

Paul

ORange Rover



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 09:58 door PBo.

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 12:14
door Frank 110V8
Paul,

ben wel benieuwd naar je rover gauge. jouw screenshot laat niet zien dat deze poort is voor het aangeven van neutral of niet, deze moet met o.a. een diode aangesloten zijn op de gear selector van je bak, kijk maar eens in het algemene schema.

Groet Frank
(die twijfelt of hij ook een soortgelijk probleem heeft)

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 13:48
door michel
ik heb zo iets ook gehad, stond net stil op een rotonde...oeps.
bij mij speelde 2 dingen mee, te weinig olie in de automaat, en div lekkages, vacuumslangen

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 20:18
door Paul
Dacht dat deze schakelaar alleen in het Efi stukje staat, kan hem ook niet vinden in het algemene schema.
Heb je meer info?

Goet,
Paul

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 20:24
door Paul
Dan lijkt het me dat je iets vaker onder de motorkap zou moeten kijken...

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 20:55
door Frank 110V8
Paul,

als jij nin het electrics manual kijkt pagina 122/ 129 (pdf) [www.landroverweb.com]
zzie je bovenaan bij 6 een verwijzing naar 120 wat de plug is van de EFI en de BO draad daar is de draad die de versnelling bepaald. Als ik het goed lees mag deze gewoon driften voor ïn versnelling en ligt hij aan de min als hij in de p/n staat. de diode zit er denk ik alleen voor de cruise control, want ik zie hem niet in oudere schema's.

Succes ermee

p.s. heb je je lambda sensors nog of rijd jij op een map zonder de sensors?

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: do 16 apr 2015, 10:52
door Paul
Bedankt, maar ik heb een ouder type, dus geen lambda sensoren.
Volgens het oude schema dus ook geen diode nodig.

Paul

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: do 16 apr 2015, 10:58
door Frank 110V8
Paul,

Probeer anders eens of hij aangeeft dat hij in de versnelling stat als jij de draad loskoppelt. als de neutraal het wel doet heb je misschien iets extra's aangesloten op je startcircuit. een diode zoals in het nieuwe schema zou dan wel kunnen helpen. ( een verbuiker die paralel geschakeld staat met je start inhibitor relais geeft de weerstand die jij meet. of heb jij een echte weerstand gevonden in je circuit?

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 10:58
door Paul
Ik heb de draad proberen te volgen maar die verdwijnt ergens achter het dashboard.
Denk eigenlijk ook wel dat het meer dan alleen een weerstand naar massa moet zijn, maar wat?

Mijn koets is overigens uit 1988.

Paul

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 11:11
door Frank 110V8
Paul,

Zoals gezegd hij zou los moeten hangen zolang de auto in de drive staat. zet er voor test eens een schakelaar naar de massa en kijk wat he motor doe als je deze naar de massa schakelt en los gooit wanneer hij in de drive staat.

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: di 21 apr 2015, 19:00
door Paul
Vanmiddag weer bezig geweest.
Bedrading weer gemaakt zoals het was, motor start weer.

Wel blijft "Rover Gauge" altijd aangeven dat de automaatbak in Park/Neutraal blijft staan. (Dus ook als hij in Drive of Reverse staat)
Als de bewuste draad nu wordt losgekoppeld blijft de motor wel lopen, en geeft Rover Gauge wel weer de juiste versnelling aan. (maar start niet meer als je de motor uitzet en weer probeert te starten.) Merk niet echt een verschil in toerental.

Dus er zit nog "iets" in, maar wat....

Paul

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: di 21 apr 2015, 20:05
door Frank 110V8
Hoi

Dat hij niet start klopt de draad wordt dubbel gebruikt het lijkt erop dat bij jou er iets mis Is met de bedrading na het relais

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: di 21 apr 2015, 23:23
door Paul
Dat dacht ik dus eerst ook, maar met de nieuw gelegde draad werd het alleen maar slechter.
Signaal wordt dus naar 0 getrokken als de automaat in P of N staat, maar in zijn D ligt het dus in praktijk niet helemaal los. Alleen dit staat niet op het schema.
Het is geen diode, want ohms kan ik hem altijd doormeten als ik de twee pennen van de multimeter omwissel, wel zit er een klein weerstandsverschil in...

Helaas zit het mystery item achter het dashboard verstopt en kan ik het niet ontdekken zonder alles los te halen.
Nouja, voorlopig laat ik het maar even zo.

thanks voor het meedenken!
Paul

Re: Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

Geplaatst: di 21 apr 2015, 23:23
door Paul
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2015 21:23 door Paul.