Pagina 1 van 1

Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:12
door Aad Koene
Vanmorgen vertrokken naar de Maasvlakte om een 4x4 route op papier te gaan zetten voor het volgende week te houden KIA 4x4 Event.

Goede zin, prachtig weer.

Aangekomen op de Maasvlakte lekker in het zonnetje een boterhammetje gegeten, wat gekletst met Paul (een lezend Prikker) en zijn vrouw die Tinkerbell herkende van de Prikbordfoto`s.
Ingwer een keer met hem in zijn Disco II het terrein in geweest.
Inmiddels wordt het tijd om eens wat aan de route te gaan doen.

Starten........................... niks, nog geen kuchje.

Nu had Tinkerbell de laatste tijd al kuren als het over starten ging en had steeds lucht in de dieselpomp.
De opvoerpomp was inmiddels al vervangen maar het probleem bleef.

Gereedschap te voorschijn (hoort bij de standaarduitrusting) pomp ontluchten.
Starten, draaien afslaan, lucht in de pomp.
Ontluchten, starten, draaien, afslaan, lucht in de pomp.
Dit ging zo nog vele malen door.
Paul heeft op een bepaald moment zijn Disco II erlangs moeten zetten omdat accu`s ook niet onuitputtelijk zijn.
Ben onderweg nog een vuil tussenfiltertje tegen gekomen, ook maar verwijderd en met een stukje brandstofslang door Jo Forster beschikbaar gesteld (waarvoor dank) overbrugd.
Gaande weg begonnen de hoeveelheden te verwijderen lucht steeds groter te worden en begonnen we de werking van de nieuwe brandstofpomp steeds meer in twijfel te trekken.
Hij bouwde wel druk op maar kwam ook steeds met lucht op de proppen.
Tot slot maar besloten om Tinkerbell het terrein af te slepen en de WegenWacht te bellen.
Zo gezegd, zo gedaan.

De WW kwam na TWEE uur wachten.

Inmiddels waren de Rotterdamse hulptroepen in de vorm van Theo (Disco) al onderweg om ons van enige mondvoorraad te voorzien want de buiken begonnen om een uur of zeven toch ook behoorlijk te knorren.

Met meneer de Wegenwachter maar besloten om een noodleiding vanuit een Jerrycan aan te leggen en zo de boel draaiend te houden.

Zo gezegd, zo gedaan.

Voor de veiligheid op Oostvoorne getankt en een extra Jerrycan in geslagen.

Toen op weg naar huis.

Alles verder goedgegaan, dus morgen eerst meer eens een paar meters nieuwe brandstofleiding aan gaan leggen.

Paul en vrouw, Jo, Theo en anderen bedankt.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:21
door Bob Nonnekens
Hoi Aad,

da's balen want nu moet je en aan de brandstofleiding werken en je moet nog steeds voor die KIA's op pad.
Het is natuurlijk wel allemaal te voorzien geweest dat je zo bezig blijft met je wagen; als je je wagen 'Tinker-bel' noemt moet er een 'belletje' gaan rinkelen omdat je steeds iets te 'tinkeren' hebt aan je wagen (to tinker, wat was dat ook al weer in het Nederlands?). Op deze wijze is de naam van mijn auto trouwens ook te verklaren; ik ben een ezel die steeds met die kar aan het Werk moet ;^)

Gelukkig vinden we dat toch (?) erg leuk.

Raak niet bedwelmd van alle brandstofdampen! Suc6!

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:24
door Serious IIa
En ik moet Serious aan het werk??????

Cheers Bowy

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:25
door Bob Nonnekens
Yeah, you 2(a) serious(ly)

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:31
door Aad Koene
Bob,

in het verhaal dat ik gelezen heb heeft Tinkerbell sterrenstof dat je doet vliegen, maar daar heb ik vandaag weinig van gemerkt.

De route voor de Kia`s, ja, die stond gelukkig al voor een deel op papier dus die ramp is niet zo groot.

Een bijkomstig voordeel is dat ik nu wél weet waar de diesel/luchtproblemen van de afgelopen weken zaten.
Dus als het goed is kan Tinkerbell er na het vervangen van de hoofdbrandstofleiding weer vol tegenaan.

De problemen met `t Werkezeltje zullen ook wel steeds minder worden daar je tot nog toe elk probleem grondig hebt aangepakt.
Hierdoor wordt de kans op terugkeer zeer klein.

De grap is dat een middagje werkbezoek aan de Maasvlakte eindigd in een onverwachtte en spontane PickNick.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:39
door Bob Nonnekens
Blij dat je het zo luchtig oppakt! Maar het is natuurlijk wel waar, beetje bij beetje komt alles voor elkaar en heb je als het goed is op den duur alleen nog te maken met regulier onderhoud en slijtage (al krijgt je Land Rover in het terrein natuurlijk meer op zijn donder dan een luxe wagen op het asfalt).

Schrik jij ook iedere keer als je een klus af hebt en je lijstje van "things to do" even gaat updaten (ik schijn steeds minder Dutch te gaan speaken), dat er steeds meer op staat. Hoe meer je doet aan je wagen, hoe meer je ontdekt.
Wat dan overblijft is een totale stripdown en build-up waarbij je onderweg alles aanpakt wat aandacht nodig heeft (al is dat geen garantie voor probleemloos rijden zoals je vandaag helaas mocht ontdekken).

Blij dat er zoiets als een 'prikbord' bestaat waar je je ei, je frustratie en je vragen kwijt kunt en nieuwe inspiratie kunt opdoen.

Iemand nog goede tips voor het reinigen van je bestrating (behalve het omkeren van de stenen)? Het Werkezeltje heeft de afgelopen anderhalve maand zijn uiterste best gedaan zijn territorium af te bakenen en de olie is diep in de klinkers getrokken. Ik hoop de garage gauw af te hebben (vloeistofdichte vloer) zodat hij daar naar hartelust incontinent kan zijn).

Groetjes,

Bob

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:52
door Aad Koene
Bob,

hoe langer je in ene Land Rover rijdt, hoe luchtiger je er over gaat denken.

Er zijn altijd twee mogelijkheden:
- je kunt het oplossen, dus laat hij je nooit in de steek
- je kunt het niet oplossen, doen brengt hij je nog steeds thuis al is het achterop een ambulance (scheelt ook nog in het brandstofverbruik)

Het lijstje met Things To Do is bij mij altijd leeg.

Nu zie ik bij veel mensen de onderkaak op de stoeprand vallen en de tekst op hun voorhoofd verschijnen: "hoe kan dat nu??"
Nou simpel, ik schrijf er nooit wat op.
Waarom??
Al even simpel: probeer maar eens een onderdelenlijst te schrijven voor een nieuw te bouwen auto.
Wedden dat je halverwege stopt en tot de ondekking komt dat je driekwart vergeten bent.

Ik restaureer Tinkebell in etappes, steeds een grote kluif met heel veel kleine dingetjes te reparenen en te verbeteren.
Tussendoor komen daar schijnbaar onoplosbare probleempjes bij langs die steeds weer opgelost worden (soms met hulp van een ambulance).

Uiteindelijk staat er op een gegeven moment een mooie Tinekerbell die, inderdaad
alleen nog maar onderhoud nodig heeft.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 00:59
door Bob Nonnekens
Ik vind het toch wel lekker om aan de hand van zo'n (niet uitputtend, OK) lijstje m'n prioriteiten te bepalen en te zien hoe we zo veel mogelijk rijdend blijven (wat kan ik met wat combineren (bijv. velgen stralen als'ie toch stilstaat voor de vervanging van een stuurkolom of de voorkanten van de chassisbalken opknappen en gelijktijdig de bevestiging van de trekhaak verbeteren (heb voor allebei een lasapparaat nodig).
Truc is wel om niet mismoedig te worden van alle dingen die nog te doen zijn. Je loopt inderdaad het risico het gevoel te krijgen dat je de auto geheel opnieuw moet opbouwen.

Verwacht je de komende weken nog om naar het oosten van ons kikkerlandje te rijden met Tinkerbell (bijv. 19-10 naar LRCH-Rhederlaag)? Kan ik eens kennismaken met jou en Tinkerbell.

Groeten,

Bob

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 01:13
door Aad Koene
Bob,

Rhederlaag zijn Tinkerbell en ik uiteraard van de partij, inclusief het oranje Marchallshirt en Organisatiebordje.
Meestal ben ik rijdend Marchall dus zal je ongetwijfeld ergens in het terrein tegenkomen.

Mismoedig wordt ik niet zo heel erg gauw, ik weet waarvoor ik het doe.
Bovendien komt na regen altijd weer zonneschijn, ook al moet je er soms een paar dagen op wachten.
Het combineren van werkzaamheden is een beetje een tweede natuur geworden waardoor ik dit niet meer hoef te plannen.
Prioriteiten??
Rijdend houden is prioriteit nummer 1, Tink is immers mijn dagelijks vervoermiddel.
de rest komt daarna pas in volgorde: onderhoud, restaureren, verbeteren en aan wensen aanpassen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 10:46
door jo.
Aad ik heb je graag geholpen met dat stukje slang, alleen had ik gehoopt dat het geholpen had. Maarja nu ben je weer een ervaring rijker. Los nu het lucht probleem maar op en vindt uit waarom er die verrekte lucht in bleef zitten. Als je het niet weet is er wel een pricker die het weet of denk te weten, je weet maar nooit. Er zijn altijd wel prickers die er kommentaar op hebben. Trouwens is en nog een WC gevonden, want die zijn er tocht weinig zeker voor de dames. Ik zelf denk aan een klein tentje of een zeil dat je rond kunt zetten.
Ik hab onderweg naar huis ook een probleem, het volgende is voorgevallen, Bij een snelheid van 90/en meer begint er een trilling in het vooronder en ik vermoed de aandrijfas maar ook ik beging nu (maandagmorgen) aan een kontrolle.

ik meld me wel over wat het was.

Groeten Jo Fo

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 11:53
door Disco
Straatje schoon! gewoon je wagen een paat keer verrijden valt het niet zo op.
Vraag op een rustig moment je bevriende pompbediende hun hebben er speciaale spullen voor, let wel op(ik spreek nu over een jaar of 12 geleden) dit is een zeer agressief goedje(dus niet te gebruiken met gympies,hiervan blijven spontaan de zolen staan)
komt in jerriecan moet zeer verdunt worden in borstelen met een bezem en naderhand afspuiten.


Groeten Theo Kaufmann/Disco

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 12:50
door Serious IIa
Hee Theo,

Lekt jouw auto al 12 jaar niet meer?

Groetjes Bowy

ps bij mij kun je geen vlekken meer zien (het is zoooooooooooo'n grote geworden dat je denkt dat het zo hoort die kleur )

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: ma 15 sep 2003, 14:05
door jo.
HG heeft een flesje waar op staat olieverwijderaar. Hoera het werkt, maar doe dan iets meer want het bijt ook de tegels goed schoon.

jo fo

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: di 16 sep 2003, 11:58
door sirmartin
Na regen is de zonneschijn alleen maar mooier.

(met een Land Rover vindt ik dat je meer gaat relativeren en je anders tegen het leven gaat aankijken, ik heb gelijk mijn therapeut opgezegt. Kon ik toch niet meer betalen met een Land Rover samen).

Sleutel ze

Martin

Nog steeds zonder Land Rover :-(

Re: Zondagmiddag Maasvlakte

Geplaatst: di 16 sep 2003, 14:48
door jo.
Speeeeeeeling op de as, vervelint kost ook een oliekeerring en een uur werk. Maar niet te spreken van de zand in de ogen, want als je er onderligt komt altijd wat los en valt altijd op een plaats waar je het niet wilt hebben. Nu heb ik ondekt dat er een kruiskoppeling van de achteraandrijfas speling heeft dus ik ben ook nog niet klaar (een landrover komt nooit klaar)

jo fo

ik ga nu verder met het opknappen van mijn Thomsson caravan uit 1962. Dat is een schotse alu caravan die goed achter de 88 past.