Kort reisje.
Geplaatst: ma 11 aug 2003, 21:38
Hoi,
Vorige week zijn we met zijn tweeen een reisje gaan maken in mijn 109"ex-leger.
De reis zou lijden door Duitsland, Belgie naar Luxemburg. Dan verder naar Parijs, bij Cherbourg het water over naar Laro-land.Daar even wat rondgetourd en van het uitzicht genoten. Later weer met de trein terug naar het vaste land. En terug naar huis.
Er zijn alleen enkele dingen gebeurd die wat lastig, komisch waren.
Net over de Duitse grens werden we aangehouden. Daar vroegen ze of we van het leger waren en wat we gingen doen?!
In Belgie en Luxemburg bleef de voorrem hangen en piepte heel erg tijdens het remmen.
Vanaf Belgie veel heuvels, die we maar met 50/60 km/h konden beklimmen.
Enkele km na Parijs getankt, maakt de wagen een raar geluid en de wagen lekte enkele druppeltjes koelvloeistof. Toch maar doorgereden richting Engeland.
Vlak voor de kust ging het test-lampje uit zichzelf branden. Bleek de vacuumpomp kapot te zijn. (De herrie was wel weg.)
Onderweg hebben we ook maar wat olie-peilen gecontroleerd. Bleek dat de tussenbak/overdrive en het stuurhuis ontzettend veel lekt.
De komende tijd kan ik me dus weer bezig houden met diverse onderhouds-werkzaamheden.
Groeten,
Dave en Gerard Frencken
Ps. De wagen heeft het kei goed uitgehouden. Zelf had ik het niet verwacht tijdens een tocht van ongeveer 2300km.
Vorige week zijn we met zijn tweeen een reisje gaan maken in mijn 109"ex-leger.
De reis zou lijden door Duitsland, Belgie naar Luxemburg. Dan verder naar Parijs, bij Cherbourg het water over naar Laro-land.Daar even wat rondgetourd en van het uitzicht genoten. Later weer met de trein terug naar het vaste land. En terug naar huis.
Er zijn alleen enkele dingen gebeurd die wat lastig, komisch waren.
Net over de Duitse grens werden we aangehouden. Daar vroegen ze of we van het leger waren en wat we gingen doen?!
In Belgie en Luxemburg bleef de voorrem hangen en piepte heel erg tijdens het remmen.
Vanaf Belgie veel heuvels, die we maar met 50/60 km/h konden beklimmen.
Enkele km na Parijs getankt, maakt de wagen een raar geluid en de wagen lekte enkele druppeltjes koelvloeistof. Toch maar doorgereden richting Engeland.
Vlak voor de kust ging het test-lampje uit zichzelf branden. Bleek de vacuumpomp kapot te zijn. (De herrie was wel weg.)
Onderweg hebben we ook maar wat olie-peilen gecontroleerd. Bleek dat de tussenbak/overdrive en het stuurhuis ontzettend veel lekt.
De komende tijd kan ik me dus weer bezig houden met diverse onderhouds-werkzaamheden.
Groeten,
Dave en Gerard Frencken
Ps. De wagen heeft het kei goed uitgehouden. Zelf had ik het niet verwacht tijdens een tocht van ongeveer 2300km.