Pagina 1 van 1
brandstofpomp nog steeds defect
Geplaatst: wo 07 mei 2003, 21:45
door Rodge
Forumgenoten,
Toch nog even jullie hulp nodig.
Zoals al eerder gepost heb ik een probleem met mijn dieselbrandstofpomp van m'n lightweight.
Na veel pogingne om toch brnadstof te krijgen is het nog steeds niet gelukt.
Het volgende;
Uit alle 2 de ontluchtingsnippels komt brandstof bij het starten..maar...bovenop de pomp bij de 4 verstuiverleidingen..daar komt geen druppel uit !
Ik heb niet het idee dat de pomp echt stuk is, gezien de brandstof welke uit de ontluchtingspunten komt.
Wie o wie kan mij helpen ? Ik zet er een doos gevulde koeken op !
Een teleurgestelde prikker.
Re: brandstofpomp nog steeds defect
Geplaatst: wo 07 mei 2003, 22:45
door Ad Groenenberg
Nog maar een keer gevraagd, stop-hevel gecontroleerd?, anders persklepjes controleren,mag ook telefonisch consult doen,praat mischien makkelijker.
Ad Gr. S.M.B. 0416-352472 ( die het niet uit kan staan als een dieselmotor niet aan de gang wil.)
Re: brandstofpomp nog steeds defect
Geplaatst: do 08 mei 2003, 01:46
door Kees
heb ingeveer het zelfge euvel met mijn opvoerpomp benz. , lees net in het grote boek dat de hevel maar heel weinig slijtage mag hebben.Hopelijk is dit voor jou ook de oplossing.
succes kees
Re: brandstofpomp nog steeds defect
Geplaatst: do 08 mei 2003, 02:43
door ron bolleboom
ik heb dit vaker gehad de pomp is inwendig verstopt het huis is vol maar er komt geen diesel in de kamer .dit is alleen op te lossen door een brandstofpompen specialist hij moet er voor uit elkaar .
ik heb nieuwe pompen voor €250.-
Ron
Re: brandstofpomp nog steeds defect
Geplaatst: do 08 mei 2003, 14:49
door Arjan
Ik heb dezelfde verschijnselen gehad nadat ik, vanwege een nodige motorrevisie, alle motoronderdelen ongeveer 3 jaar (uit elkaar) op de plank had liggen. Mijn brandstofpomp lag in zijn geheel met afgeplugde leidingen ook 3 j stil te liggen.
Bij mij ging het over een 2.5 TD 1987 waarvan de brandstofpomp zelf ontluchtend is. Ik zat na een week ontluchten, starten, accu laden (ook met brandstofleidingen bij verstuivers iets los (lekkend) en gloeibougies verwijderd ivm compressie) met mijn handen in het haar. Dealer, motorrevisie en dieselservice gebeld en hij zou het gewoon moeten doen daar hij werkend op de plank was gekomen.
Ik had het al bijna opgegeven maar na totaal 1,5 week kwam toch schuimend de diesel tevoorschijn langs de wartels. Dus lucht !
Indien jou pomp ook heeft gewerkt zou hij het weer moeten doen.
Je zou ook kunnen proberen wat diesel via aquariumslangetje in de brandstofleidingen (bij verstuivers) en pomp te krijgen.
Moet houden !
Succes,
Arjan.