raam sluiting in voordeur ?

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
trix

raam sluiting in voordeur ?

Bericht door trix »

ja,.. ik heb weer een vraag :D ,...bij mij in de voordeuren zitten 2 schuif ramen die beide kunnen schuiven.
om die ramen dicht te houden zit er 2x een clipje op de raam geschroefd (op beide ruiten 1), met een pal die veer retour is.
.......en die veer is gebroken op alle 4 (links & rechts) de ramen.
zijn die sluitingen of veren nog verkrijgbaar, of word het zelf iets knutselen ?
ik heb er 1 uit elkaar gehaald, en het viel me mee dat het kunstof nog bijzonder goed is.
bedankt.
Erik Peters

Re: raam sluiting in voordeur ?

Bericht door Erik Peters »

Origineel bij de Series 3 zit het voorste (schuine) raam vast in de sponning en kan alleen het achterste raampje (naar voren) openschuiven. Om dit raam vast te kunnen zetten in dichte toestand zit er een kunststof schuifje in de deur net achter het schuifraampje om hem te kunnen blokkeren.
Jij hebt vermoedelijk een Santana oplossing, 2 schuiframen. Een beetje zoals de eerste schroefgeveerde Land Rovers hadden (alleen was dat volledig van aluminium en blokkeren gebeurde met een draaiknop).
Ik denk dat je het beste zelf schroefveertjes kunt maken van rondstaf verenstaal (eventueel rvs verenstaal): https://www.metaalwinkelonline.nl/model ... dstaf.html alleen even de juiste diameter kiezen.
Of op zoek naar 'standaard' veertjes met de juiste diameter/dikte en die op lengte maken.

Groet,

Erik.
albert

Bericht door albert »

www.armatec.nl

Daar heb ik weleens veren gekocht die nergens meer verkrijgbaar waren. Misschien hebben zij iets voor je.
Erik Peters

Bericht door Erik Peters »

Die domeinnaam is te koop, dus of het bedrijf nog bestaat??

Groet,

Erik.
albert

Bericht door albert »

Sorry, moet www.amatec.nl zijn.
Dank voor de oplettendheid, Erik.
Plaats reactie