Pagina 1 van 1
probleem 2 stuurhuis
Geplaatst: vr 07 mar 2003, 18:32
door Gijs
Zo probleem 1 is bekend. Maar probleem 2 diende zich gelijk aan. Mijn stuurhuis lekt. Weet alleen nog niet waar want heb het nieuwe startrelais nog niet ontvangen. Denk dat het stuurhuis lekt bij de aansluiting van de pitarm. Nu kun je twee dingen doen. De dure oplossing is het stuurhuis vervangen door een gereviseerde of een goedkopere oplossing is een nieuw afsluitsetje te gebruiken./ Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe/waar vul ik het stuurhuis bij? Met welke olie?
Re: probleem 2 stuurhuis
Geplaatst: vr 07 mar 2003, 18:43
door Wim
Hallo Gijs,
het vullen doe je simpelweg in het potje waarvandaan je de slangen naar het stuurhuis ziet lopen. Als het hetzelfde stuurhuis is als van een Range Rover (waarschijnlijk wel) hoort daar ATF in (is rode olie).
Een gereviseerd stuurhuis is nog altijd een dure oplossing. Probeer eerst maar eens de keerring te vervangen bij de pitmanarm. ALs volgt: Pitmanarm losmaken waarna je van onder af in het stuurhuis kunt kijken, waarschijnlijk zit daar eerst een ring die je kunt verwijderen voordat je bij de keerring komt. Als je de keerring ziet zitten dan voorzichtig een schroef in de keerring draaien waarna je met een tang probeert het hele zwikkie los te wrikken. Is alles bij elkaar vrij eenvoudig en zo gebeurt. Je hoeft niet eerst de olie te verwijderen, als het goed is gaat er niks lekken als je de keerring verwijdert.
Succes,
Wim
Re: probleem 2 stuurhuis
Geplaatst: vr 07 mar 2003, 19:43
door erick
Ja heel fijn hoor,,,,
oplossingen aandragen als je niet weet hoe het nou eigenlijk precies zit,,,
als het een onbekrachtigd stuurhuis is dan zou ik het dus maar laten om er atf in te doen,want daar kan ie dus echt niet tegen hoor
dan zou ik er 80/90 vesnellingsbak olie indoen
NB als je niet heel erg bekend bent met de materie stuurhuis,
dan zou ik er iemand met verstand van zaken naar laten kijken
groet
ErickWim schreef:
>
> Hallo Gijs,
> het vullen doe je simpelweg in het potje waarvandaan je de
> slangen naar het stuurhuis ziet lopen. Als het hetzelfde
> stuurhuis is als van een Range Rover (waarschijnlijk wel)
> hoort daar ATF in (is rode olie).
>
> Een gereviseerd stuurhuis is nog altijd een dure oplossing.
> Probeer eerst maar eens de keerring te vervangen bij de
> pitmanarm. ALs volgt: Pitmanarm losmaken waarna je van onder
> af in het stuurhuis kunt kijken, waarschijnlijk zit daar
> eerst een ring die je kunt verwijderen voordat je bij de
> keerring komt. Als je de keerring ziet zitten dan voorzichtig
> een schroef in de keerring draaien waarna je met een tang
> probeert het hele zwikkie los te wrikken. Is alles bij elkaar
> vrij eenvoudig en zo gebeurt. Je hoeft niet eerst de olie te
> verwijderen, als het goed is gaat er niks lekken als je de
> keerring verwijdert.
>
> Succes,
>
> Wim
Re: probleem 2 stuurhuis
Geplaatst: vr 07 mar 2003, 19:51
door Serious IIa
Hoi Erick,
Het gaat bij Gijs om een bekrachtigd stuurhuis.....
Eventueel ben ik in de buurt om te helpen... Maar iemand een goede beschijving...?
Groet Bowy
ps ik heb het ook nog nooit gedaan maar had ook nog nooit een chassis vervangen....
Re: probleem 2 stuurhuis
Geplaatst: vr 07 mar 2003, 19:54
door erick
Hee daar ja ik heb er ondeertussen wel een tekening van (en een keeringsetje/afdichtingssetje
de mijne is zondag aan de beurt!
heb gelukkig wel 2 stuurhuizen!
groet
E
Re: probleem 2 stuurhuis
Geplaatst: vr 07 mar 2003, 20:07
door Disco
Ik heb thuis een revisiesetje liggen maar geen tekening.
Zou je die tekening aan mij ook door willen mailen/faxen
groeten Theo Kaufmann/Disco