Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 22:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: bay bay
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2023, 15:51 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Ik neem afscheid van dit forum.
Het is toch al zo goed als dood
Wordt persoonlijk aangevallen over iets wat uiteindelijk onbenullig is.
Mark die weigert om een standpunt hier over in te nemen, heb 3x naar zijn mening hierover gevraagd. Doodste stilte.

Aan de hand van de posting kerstwensen moet ik ook concluderen dat het droevig gesteld is met active leden

Kan helaas niet vinden hoe ik mijn profiel verwijderen kan.

Nico jou laatste verhaal beviel mij!

De betweter verlaat dit podium.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2023, 17:18 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Hi Jamaar, erg jammer, ik las jouw bijdragen altijd graag. Ik ben het niet eens met jouw opmerking dat het forum bijna dood is, als er een probleem wordt gemeld springt iedereen er boven op en dat is precies waar het voor bedoeld is.
Uiteindelijk is het je eigen keuze, maar bedenk dat ook betweters een forum levendig maken.

Groet Sylvester.

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2023, 18:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jammer ... maar ik snap niet wat het probleem is, mijns inziens mag je van mening verschillen, het zou maar wat saai worden wanneer er geen ruimte is voor verschillende meningen .


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: di 17 jan 2023, 19:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Toen ik deze week de discussie las op het forum (want ondanks dat ik niks te melden heb lees ik trouw alles mee) was ik enigszins verbaasd over de reactie van Jamaar op gatherrover. Had niet het idee dat er iets verkeerd gezegd werd en vond eerder de reactie van Jamaar ongepast en ietwat beledigend. Maar dat is slechts mijn mening.

Ik wil me daar verder niet in mengen, maar wil wel zeggen dat ik Jamaar een slechte verliezer vind.
Als je zelf begint met uitdelen in een discussie waarin een ieder vrij staat om zijn of haar mening te geven dan moet je volgens mij ook kunnen incasseren.

Hou het gezellig, heb een beetje waardering en respect voor elkaar. En laat ieder in zijn waarde. Volgens mij zijn dat belangrijke kernwaarde voor het leven.

Succes verder! Auf toetie, Rolf

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: di 17 jan 2023, 21:09 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Rolf schreef:
.....

Als je zelf begint met uitdelen in een discussie waarin een ieder vrij staat om zijn of haar mening te geven dan moet je volgens mij ook kunnen incasseren.

Hou het gezellig, heb een beetje waardering en respect voor elkaar. En laat ieder in zijn waarde. Volgens mij zijn dat belangrijke kernwaarde voor het leven.

Heel wijze woorden Rolf.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2023, 00:31 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Het is de beddoeling dat we (oude) Landrovers laten rijden toch?

Welles nietes is voor politiek Den Haag toch?

Enigzins eigenwijs zijn hoort bij dit type auto volgens mij. Elkaar in elkaars waarde laten en het lekker laten uitzoeken totdat je "vast"zit en elkaar dan helpen toch ook ?

Kom op, ook al lijkt het hier soms wat uitgestorven, laten we er wat van zien te maken. Gezeik over treinen en brandstoffen? Groet van een overwerkte Nico die door een lompe onnadenkende fout gisteren zijn halve smoelwerk en 2 handen 2e graads verbrand(dat brandde dus ff te hard au au) heeft, en daar ben je dan 52 voor. sleutelen duurt wel weer ff dus..........


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2023, 08:21 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
nico1970 schreef:
Nico die door een lompe onnadenkende fout gisteren zijn halve smoelwerk en 2 handen 2e graads verbrand(dat brandde dus ff te hard au au) heeft, en daar ben je dan 52 voor. sleutelen duurt wel weer ff dus..........


:shock: Zo hé, daar ben je dan lekker mee.
Veel sterkte en een voorspoedig herstel man!

Beterschap,


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2023, 13:45 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Nou Nico,

Dat klinkt behoorlijk akelig....
Beterschap gewenst!

Albert


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2023, 18:35 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
nico1970 schreef:
Nico die door een lompe onnadenkende fout gisteren zijn halve smoelwerk en 2 handen 2e graads verbrand(dat brandde dus ff te hard au au) heeft, en daar ben je dan 52 voor. sleutelen duurt wel weer ff dus..........

:shock: Zo hé, daar ben je dan lekker mee.
Veel sterkte en een voorspoedig herstel man!

Beterschap,

Ik denk dan: "Daar ben je (nog niet) klaar mee".

Beterschap en let een beetje beter op jezelf - in ieder geval gedurende het herstel.
Trek aan de (medische) bel als je maar een beetje twijfelt of het wel goed gaat.
Tweedegraads verbrandingen moet je heel serieus nemen, zeker als ze wat omvangrijker zijn.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2023, 23:47 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
hey,

mannen bedankt! pijn is vooral net na het koelen als ze de blaren open knippen niet fijn. Maar anders worden de blaren hard en kan je je vingers niet buigen en duurt het herstel langer. Idd ff geen olie vuil en vet. Infecties maken het complexer denk. Ze komen me om de 3 dagen van thuiszorg verbinden. Zelf vind ik die periode te lang . Het is dan al veel te hor en hor droog en smeer er tussendoor vaseline op. Ook haal ik vanaf de wonden naar buiten toe het oude harde vel weg. Nu kan ik mn duimen weer gebruiken. Het lijk wel of je met constructielijm gewerkt heeft anders.

Tussendoor toch nog wel in de 20 voeter ff bij de Landrover geweest hoor. De huizenbouw rukt op dus hoop dat het nog ff duurt voordat mijn (huur)container daar weg moet. Andere landrover rijder (hovenier uit Limburg) een net onderste achterklepje verkocht. Heb besloten dat is er toch geen pickup van ga maken en er niet al teveel bij wil gaan bewaren. . Men vraagt hier in Nederland een vermogen voor een enigszins toonbare truck cab met werkende lekdichte schuifruiten en het schijnt nogal krapper te zitten. En met een Klapperend huif en natuurlijk diefstal gevoelig in het hebberige westen word het hem denk ik ook niet. Setje kaptogen en een net (exmoor)canvas huif kost ook serieus geld. En dan zal dat huif ook nog wel wat onderhoud willen om waterdicht te blijven. Hem helaas niet aan nette fuseebollen kunnen helpen.

kijken of slapen ff wil. groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2023, 11:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
.... Het is dan al veel te hor en hor droog en smeer er tussendoor vaseline op. ...

Misschien eens navragen of je in plaats van vaseline niet minstens even goed (of beter) Cetomacrogol Creme kan gebruiken.

Wat mij betreft is die Cetomacrogol Creme een wondermiddel.  
Het doet "niks", althans niks direct geneeskrachtigs.   Het hoofdbestanddeel is een sterk hydrofiele synthetische was.
Het goede is dat de synthetische was dus zowel een licht vettige kant als een sterk hydrofiele kant heeft, het houdt dus ook zelf vocht vast (vaseline is puur vet dus het vocht-vasthouden van vaseline is alleen passief door de vette afsluiting, dat afsluiten heeft naast goede ook kwaaie kanten: mijns inziens is het veiliger als de huid een beetje kan "ademen").

Overigens bestaat er ook Cetomacrogol-Vaseline Creme, voor het geval je het toch vetter wilt houden.

O ja, het spul bestaat ook als zalf, maar zalf is stugger -- een beetje het verschil tussen vet en one-shot-grease.

Even een zijspoor:  Ik kwam op het spoor van de Cetomacrogol vanwege mijn fietshobby. Er bestaan allerlei huismiddeltjes en commerciele smeerseltjes voor de zadelpijn-zone.   Vooral voor wie als amateur zijn eigen en uiterst trage Tour de France oid fietst zijn de lange en warme dagen - iedere dag weer opnieuw in het zadel - een slijtage-slag ... voor je het weet krijgt "Kruistocht" een nieuwe betekenis.
Na een dubieus commercieel smeerseltje uit de wielren-kringen dacht ik: "Wat heeft de apotheek als alternatieven". Ik was namelijk niet blij met de enorme lijst aan ingrediënten van het commerciële smeersel, vooral ook omdat ze deels ook overgevoeligheid konden veroorzaken.
De apotheek kwam om te beginnen met Lanoline Creme, dus een wolvet-creme, dat werkte goed maar was wat aan de vette kant. Daarna kwamen ze met die Cetomacrogol Creme en dat werkt subliem, en niet alleen voor baby-billetjes maar ook voor andere huid-problemen zoals het te stug opdrogen van (de randen) van een oppervlakkige (schaaf)wond, of bijv. de warmte-uitslag rond de bovenrand van bergschoenen.
Bijkomend voordeel van deze Cetomacrogol Creme is dat het gemakkelijk schoon te wassen is, niet plakkerig is -- je hebt dus geen last van de vettigheid -- dat vette dat houd je genoeg als je weer aan de LandRover (of fiets) mag klussen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2023, 12:09 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
En dat allemaal in een draadje van iemand die afscheid neemt...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2023, 13:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
HPS schreef:
En dat allemaal in een draadje van iemand die afscheid neemt...

Tja, onopzettelijk illustreert het dat de beleving die "Jamaar" kennelijk heeft niet de beleving is van (vele?) anderen alhier.

Je krijgt hier zowel gevraagd als ongevraagd antwoord op vragen die je soms niet eens gesteld hebt.
Of je er wat aan hebt en/of wat mee wilt doen is geheel naar eigen inzicht.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2023, 15:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:00
Berichten: 27
Quote: Je krijgt hier zowel gevraagd als ongevraagd antwoord op vragen die je soms niet eens gesteld hebt.
Of je er wat aan hebt en/of wat mee wilt doen is geheel naar eigen inzicht.[/quote]

En dat is precies waarom ik al bijna 18 jaar dagelijks graag op dit forum ben en het heel jammer vind dat Jamaar afscheid heeft genomen.
Trouwens zijn er veel meer leden vertrokken en meestal leden die iets te melden hadden maar waarschijnlijk moeite met scherpe reacties hadden, jammer.
Ik praat bijna nooit mee maar lees alles en zal dat ook blijven doen, groet, Eli


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2023, 20:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 10:49
Berichten: 89
Ik sluit me aan bij Elie, ik plaats ook niet vaak berichten maar lees ook al meer dan 20 jaar mee.
En hoop nog langer te mogen genieten van dit mooie medium
Groetjes

Geert 88 SIIID


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bay bay
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2023, 07:49 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jan 2022, 12:34
Berichten: 12
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat het forum wat minder is als dat het vroeger was qua informatie, het organiseren van bijeenkomsten enz. komt gewoon omdat er teveel plaatsen zijn waar men contact of informatie kan halen.
Ik kom ook al minimaal 15 jaar op dit forum, post niet zo veel, maar blijf het een super bron van informatie vinden.
Het zal nooit meer zoals in het begin zijn, toen was er wel bijna elke 10 minuten een nieuw bericht.

Ik blijf dit forum nog steeds volgen al ben ik op dit moment niet zo heel veel met mijn landrovers bezig.

Tussentijds andere niet landrover gerelateerde projecten gedaan, maar dat heb ik weer even achter mij gelaten.
Mijn hart ligt nog steeds bij mijn Landrovers.

Ik denk dat ik in het voorjaar weer eens lekker ga sleutelen, ik heb nog een 101 FC op de brug staan waar ik de achterbalk moet repareren, de remmen vervangen en de benzine tank vervangen.

Dat ga ik maar eerst weer eens oppakken en dan weer verder met de andere 101 FC.

Zolang dit forum bestaat, probeer ik altijd even de actualiteiten te lezen, het blijft een bron van informatie, welke je niet gauw op andere social media kan vinden.

_________________
Series 2 1959 88inch
101FC 1976 aan het restaureren
101FC 1976 APK waardig aan het maken
90 300TDI 1988
110 SW 1984
RCC 3,5 efi 1989
RR L322 5.0 SC 2010
P38 in opslag
Discovery 5 3.0 TDV6 2019
Voorheen bekend als Benlaro :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dyngo en 107 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.