Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2020, 22:23 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb deze https://shop.gwl.eu/Winston-12V-sets/12V-3-6kWh-LiFePO4-set-with-300Ah-cells-BMS-mobile-monitoring.html?cur=1&force_sid=hcb4im073ndmm47mcp844h3bsf ingebouwd.
Het is best wel wat werk om alles goed aan te sluiten en opletten dat je geen kortsluiting maakt maar goed te doen.
Als je de gebruiksaanwijzing goed volgt, wat ik dus nooit doe :? Dan zijn er geen problemen.
Kan nu op mijn tablet precies zien wat er in gaat en wat er uit gaat. Zelfs een 3 watt led lampje wordt perfect gedetecteerd.
Heb ze ook via een massa schakelaar en een relais met de startaccu verbonden, relais om te laden en de schakelaar over het relais voor starthulp. Getest met de min pool los van de startaccu en de motor start perfect op de 300 amp huishoud accu :geek:
Alleen het prijskaartje :cry: :cry:
Mag geen reclame maken maar het bedrijf levert vlot, binnen 3 dagen in huis en ook goed bereikbaar voor berichten of vragen
Kortom, ik ben blij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2020, 07:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ga je elektrisch rijden? :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2020, 15:17 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Nee, dat is slecht voor het milieu :evil: :x :shock: :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2020, 13:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Pff, ik kan mijn accu ook uitlezen via mijn telefoon. 300Ah is wel een hoop voor 41kg maar om daar 1,595.14€ ex vat voor te betalen?
Wat heb je allemaal aan boord zitten dat je zoveel vermogen nodig heb?
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2020, 15:06 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Transport kosten 70 euro ook nog.
Omdat ik in de winter op reis ben heb je weinig zon uren en de lage zonne stand betekent slecht rendement van de panelen.
Reken dat er weken zijn met alleen regen en bewolking en ik geen generator wil vind ik het prettig als ik 14 dagen zonder zorgen overbruggen kan.
Ik heb een compressor koelkast 40 watt
Dompelpomp 50 watt
Verlichting led 3 watt per lamp
Maar wat het meest gebruikt zijn de computer spullen, tablet en laptop laden, neemt meer stroom dan ik dacht. Laptop word gebruikt als tv, kijk daar avonds series en fims op. Avonden zijn lang 7 uur donker dan kijk ik gemiddeld 6 a 7 uur tv, meer nog als het regent.
Komt bij dat ik af en toe met een dremel aan het spelen ben.
Kortom ik verwacht een gebruik van 200, 250 watt per dag en heb geen zin om zuinig te zijn, die tijd heb ik gehad.
Koelkast uit om de accu te sparen, nee dank u, hoeft nu niet meer. Nog zo een leuke, motor 2 uur laten draaien om een paar ampere in de accu te pompen en daarmee je buren pesten, WIl ik niet meer!
Lood accu's zij goedkoop maar voor mijn gebruik zou ik 400 amp moeten hebben en dat kan niet. Geen plaats voor en het gewicht doet mij de das om. Plus dat lood accu's slecht laden als ze voller worden en nog meer nadelen hebben.
Ja het is heel veel geld maar ik hoop dat het doet wat ik er van verwacht en dan ben ik er blij mee. Heb altijd lood accu's gehad, mijn ervaring is dat dat behelpen is en daar was ik nooit echt happy mee.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2020, 15:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
aha, 14 dagen is een hoop...
Bij mij is de compressorkoelkist de grote gebruiker. Hoeveel Wp heb je op dak liggen?
J

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2020, 19:18 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
4x100 en 1x120 watt, als de zon schijnt gaat het hard maar de 520 watt heb ik nog nooit gehaald.
Door de lage stand van de zon ben ik blij als er 250 watt ongeveer 20 amp de accu in gaat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2020, 08:51 
Offline

Geregistreerd: ma 14 sep 2020, 17:20
Berichten: 2
Heb je constant last van hoofdpijn en weet je niet hoe je er vanaf komt? Dan is het tijd voor u om te proberen om naar deze site CBD, want het is hier dat ik er altijd in slagen om dergelijke problemen op te lossen en ik ben meer dan zeker dat u ook tevreden zult zijn, net als ik


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2020, 11:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Jamaar schreef:
4x100 en 1x120 watt, als de zon schijnt gaat het hard maar de 520 watt heb ik nog nooit gehaald.
Door de lage stand van de zon ben ik blij als er 250 watt ongeveer 20 amp de accu in gaat.


Misschien wordt het beter als je de PV-panelen omhoog kan zetten en op de zon richt.

Op de kortste dag komt in Marakech de zon tot ± 35º boven de horizon.
Met 60º zit je heel aardig in de buurt van een optimale zon-invang.

Je hebt "down there" overigens nog zo'n 10 uur daglengte ... da's alhier 's winters beide een stuk minder.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2020, 11:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Plus je krijgt het effect dat door de hoek aan de onderkant van de panelen meer opstijgende lucht is en daardoor de panelen gekoeld worden= meer opbrengst.
maar ik vermoed dat dat daar allemaal al over nagedacht is.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stroom zat, hoop ik
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2020, 16:44 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Nadenken, krijg je daar geen hoofdpijn van :?: maar kurtgurus slagen altijd hoofdpijn weg te krijgen net als de inhoud van portemonnee :evil:
Uitrichten helpt veel natuurlijk maar elke keer het dak op om ze te richten, nee dat is te omslachtig plus dat het een ingewikkelde constructie wordt of je moet de hele auto met de zon mee draaien :) ook een mogelijkheid :lol:
Heb ook geen gele oprij blokken mee dus met een beetje opletten parkeer je mooi scheef zodat je meer uit de panelen haalt :mrgreen: :mrgreen:
Hou het liever simpel en bij mijn gebruik hoeft het ook niet :)
Heb de flex panelen wel op alu hoek profielen 3 cm van het dak af zodat de warmte weg kan.
Zijn trouwens marine panelen met een 1mm alu plaat er in, wat al voor betere warmte afdracht zorgt.
Na 6 kapotte panelen, binnen 2 jaar, door warmte en slechte verbindingen in de panelen, kan ik flexibele panelen niet aanbevelen :geek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 105 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.