Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 23:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2020, 21:43 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
Ga ik dinsdag ochtend lekker met de LW en de Polynorm richting Lüneburger Heide, valt op de Duitse A27 opeens de motor uit. De tank die ik op dat moment gebruikte zat ruim half vol. Koppeling ingetrapt, de vluchtstrook op en panieklichten aan. Geel hesje aangetrokken en de driehoek een eind achter het span. Geprobeerd te starten, het klonk dat de motor geen diesel krijgt.

Het gedoe met ANWB en ADAC zal ik jullie besparen maar de ADAC heeft me naar een Land Rover bedrijf in Walsrode gebracht. Het span paste net op het laaddek van de bergingswagen. Ik moest wel in mijn eigen auto zitten, vanwege de corona regels mocht ik niet in de cabine van de bergingswagen. Een vreemde ervaring...

Bij dat bedrijf wist ik meteen dat ze me niet konden helpen. Een Landrover dealer en allemaal jonge monteurs, jonger dan 30. Die hadden nog nooit een Series gezien.
Met zo een jonge vent er bij ben ik zelf maar op onderzoek gegaan.

De leiding van de opvoerpomp los van het filter. Na de eerste slag pompen kwam er diesel uit. Dan de banjo op de inspuitpomp los. Ook meteen diesel. De twee ontlucht boutjes op de pomp net zo. Starten, niks. Dan de wartel op verstuiver 1 los en de startmotor flink laten draaien. Er kwam geen diesel uit de leiding.

Ik heb een idee wat er aan de hand is maar wil eerst eens weten wat jullie er van denken. Het is een 2,25 Land Rover diesel.

Tenslotte, het personeel van was Hoyer heel vriendelijk en probeerde mee te denken.
In plaats van twee weken waren het 2 dagen vakantie. :cry: :cry: :cry:

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2020, 09:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, ik ga morgen ... en ik hoop dat mijn uitstapje langer duurt.

Maar het kan nog dramatischer:
Ik hoorde pas van iemand waarbij de caravan en de fietsen achterop de auto als kreukelzone diende achteraan een file in Duitsland.
En dat dan dus (ook) op de heenweg ... dan wordt je vakantie wel erg geweld(ad)ig verkort.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2020, 22:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Hallo Pike,

Zit de stopkabel nog goed? en is het beeld hetzelfde op alle 4 de verstuiver leidingen?
Heb zelf onlangs 'om ze te proberen' 2 andere inspuitpompen op mijn 2,25 gehad .. beide gaven hetzelfde beeld als wat jij ervaart nu met jouw torretje. Pas weer met mijn 'eigen' inspuitpomp kreeg ik mijn blok weer aan de gang.
Inwending in de inspuitpomp is mogelijk het een en ander niet meer op orde. Ken je de geschiedenis van jouw inspuitpomp?

succes,
Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 15:58 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
De motorstop kabel heb ik ook gecontroleerd, het handletje waar deze aan zit gaan gewoon op en neer. De overige verstuivers niet gecontroleerd.
Heb het inmiddels met diverse mensen over de pomp gehad en iedereen denkt dat er inwendig iets mis is. Ook een revisiebedrijf in de buurt vermoedt dat. De kosten schat hij op 900 Euro. Voor hetzelfde geld heb ik er een bij Van Dam. Eerlijk gezegd geef ik liever daar mijn geld uit dan bij een bedrijf wat ik helemaal niet ken.
Eerst maar een paar weken wachten tot de boel weer terug is.

Hier: http://13afdra.nl/images/repair/inspuitpomp/Motor2.m4v een filmpje van het gebeuren zoals de dashcam het heeft vastgelegd.

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 20:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
900 is een hoop geld .. dat kan voordeliger (heb het zelf voor nog geen 500 laten doen een paar jaar terug).
Als je idd dergelijk geld gaat uitgeven, snap ik wel dat je het liever naar van Dam brengt ;)

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 20:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
heb het filmpje even geluisterd ... er lijkt iets te breken ... is de pomp al los geweest van het blok?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 21:09 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Wat een sh*t plek om stil te vallen.. je zal daar niet erg op je gemak gestaan hebben.

Net als wat Fen al aangeeft, draait de pomp wel ? En ...... 900 EU vind ik best wel veel.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020, 21:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
kwa rotplek om stil te vallen .....kan rottiger ..
Op een Deense snelweg in de winter als je een vrachtwagen aan het inhalen bent, je broer achter het stuur al bijna in paniek en zelf op de achterbank coördineren ;) (een verloren spanband tikte een gat in het benzine filter onder de peug ... was wel makkelijker op te lossen, dat weer wel .. we reden weer na 4 uur oponthoud.)

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Erg korte vakantie
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2020, 11:35 
Offline

Geregistreerd: di 14 jul 2020, 19:57
Berichten: 6
HH,

Ketting gebroken? Driveshaft brandstofpomp gebroken op de verjonging?

Remco


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.