Jamaar schreef:
Maar 20 gram lood, waar is de rest
Meestal zit er 150 200 gram op een ofroad band
of zijn die michelins zo goed
Geen binnenband en kennelijk een propere productie ... deze Latitude Cross was ook een echt "nieuwe", dwz vers van de pers. Ik verwachtte vijf van de laatste XPC's en ik kreeg vijf van de eerste Latitude Cross onder mijn auto.
Of ze "goed" zijn is een kwestie van smaak:
Om te beginnen was ik wel tevreden, maar erg snel vond ik de band toenemend "flodderig" reageren.
Ze worden naar ik begrijp wel goed gewaardeerd onder een Series - de "flodderigheid" valt waarschijnlijk in het niet bij de toch al weinig nauwkeurige besturing, bovendien compenseert de "flodderigheid" ook nog eens een deel van de stugheid van de bladveren.
Onder de 110 ging ik na kortere tijd terug naar overjarige Michelin XPC, die beviel me beter (eerst alleen 's winters snel daarna had ik geen lust meer de Latitude Cross terug te monteren).
Inmiddels heb ik 235/85x16 banden (die op HD-velgen deels heel wat lood nodig hebben) ... en geheel tegen mijn verwachtingen ben ik erg tevreden over deze bandenmaat ... ik vind smaller mooier, maar in de 235/85x16 maat is de keuze ineens reuze, en de betere zijn gewoon goed (onder een Defender dan, want zonder stuurbekrachtiging is het een gratis sport-school).
O ja, de Michelin Latitude Cross bestaat ook in 235/85x16 ... wellicht is die minder "flodderig" ... de oude vertrouwde Michelin XPC was wel strak maar dat "betaalde" je met een zware band, veel rubber en stugge wangen.