nico1970 schreef:
Laatst zag ik nog een site waar ze nog Roamer drive verkochten. Was iets van 1500 euro. Daar bouw je een halve LR voor samen. Dan mag de kwaliteit ook wel goed zijn. Het is natuurlijk wel de snelste oplossing. Alles is kapot te krijgen en te mishandelen maar door de jaren heen heel weinig mensen gehoord die lang met een overdrive deden. Maar dat geld eigenlijk voor meer onderdelen uit de versnellingsbak. Zit zelf toch erg begerig op de site van Ashcroft naar een R380 met short Bellhouse te kijken. Tja dan kom je ook uit op de 1500 maar dan heb je ook wat!
Tja, ik had een GKN-overdrive in mijn oude Td5 ... die GKN kreeg kuren, dat schijnt een design-feature te zijn, de electro-hydraulische bediening was een leuk idee, maar niet duurzaam (die GKN van dus duur ipv duurzaam, de ervaring van een extra versnelling was echter voor mij een onbetaalbaar genot).
Over de Roamer-drive hoor ik vooralsnog alleen maar goede berichten (met de aantekening dat er een dubieuze serie geweest is).
De bediening van de Roamer is gewoon mechanisch en dus kan daar niks mee mis gaan.
Je moet dus niet alle overdrives over één kam scheren.
Maar goed, een R380 in een Series is wellicht ook al een enorme stap vooruit, een R380 kan heel wat torque aan.
Ik vond de R380 in de Td5 een geweldige bak, ondanks de lange pook etc kon je er bijna sportief mee rijden.