Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 01 nov 2024, 03:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 21:30 
Offline

Geregistreerd: zo 23 sep 2018, 20:05
Berichten: 2
Hallo

Graag zou ik info ontvangen over het volgende:

1.Wie kan mij iets vertellen over de compressiewaarden van een Land Rover Lightweight Diesel (24 v) uit 1976, als eerste die gerekend vanaf de radiateur

2 Zijn alle dieselblokken 2.25 serie 3 hetzelfde? is de bevestiging op het chassis identiek? Als ik het dieselblok van mijn Lightweight uit 1976 wil vervangen door een gereviseerd exemplaar ….waar moet ik dan rekening mee houden?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 22:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 372
Hi,

Als je een gereviseerde 2,25 erin wilt terughangen, is het vooral je bankrekening waarmee je rekening moet houden ... die kan een flinke aanslag tegemoet zien van meerdere 1000 euro.

Voor je 24v lightweight heb je wel de militaire versie nodig met olie vulpijp op het distributiehuis en 7gats waterpomp (daardoor kan de enorme 24v generator een plek hebben aan het motorblok)

Voor de rest zijn de 2,25 blokken volkomen uitwisselbaar en vindt de RDW het wel fijn als je de herkomst van de ruilmotor goed kunt aantonen.

Compressie van een gezonde 2,25D ligt rond de 31 bar voor alle cilinders.

succes, Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2018, 11:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1924
Verder ... zijn de verschillend blokken overigens sowieso tamelijk makkelijk uitwisselbaar ... ook => nieuwer.

En ook "verder": Er zijn 3 en 5 maal gelagerde 2,25 blokken. En er zijn 2,5 NA blokken en latere 2,5 NA-blokken (de "turbo" zonder de turbo), en zelfs 200Tdi die zonder T als vervanging kunnen passen ... allemaal afhankelijk van hoeveel werk en moeite je wilt doen.

Het mooist is natuurlijk origineel (of gereviseerd origineel).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.