Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 30 apr 2024, 01:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tjonge jonge
BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2024, 17:40 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
tijdje terug iets geschreven over mijn temperatuur meter, dat hij niet naar boven wil.
na voor de 30e keer mijn klokkenspel er uit te hebben gemeubeld, en er diverse zowel de ouderwetse als hypermoderne voltage regulators te hebben geprobeerd?(wo, een buckcoverter)(uiteraard ook de touwtjes gecontroleerd en de voltjes en zo )
doet mijn metertje het weer.

toen ik 3 jaar geleden mijn ander motor geplaats heb, heb ik alles van de oude motor overgezet.
ook de sensor, deze wees meteen hete motor aan toen. en de motor draaide nog niet eens.
dus nieuwe gekocht. deze wees niets aan. en volgens mijn voltjes meter was deze echt stuk. (geen ohmpjes)(de sensor)
dus weer een nieuwe er in. deze deed het een tijdje, maar sinds een jaar (of langer) deed deze het soms wel soms niet.
dus ik vermoede de voltage regulator. stom stom stom.
afgelopen week na nachten wakker liggen toch maar weer een nieuwe sensor er in?
wist het schroefdraad niet meer, en dus die in de motor zit er uit gehaald om het schroefdraad te checken.
omdat dan dat dure roze spul wat je motor koel houd wegloopt maar even de alleroudste (zie motor1) er even in gezet als stopje.
toch nieuwsgierig even proefritje maken. (goeie smoes om stukkie te rijden) en verdomd!!!!!!!! hij deed het goed.
waarschijnlijk was ooit met het motor overzetten ergens een kink in de aarde kabel gekomen.(hij gaf vol heet aan)
en met het aanklooien met al die touwtjes is dat opgelost.
lang verhaal in het kort?
gooi geen oude onderdelen weg, soms doen ze het nog. :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tjonge jonge
BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2024, 16:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
sjaak109 schreef:
tijdje terug iets geschreven over mijn temperatuur meter, dat hij niet naar boven wil.
na voor de 30e keer mijn klokkenspel er uit te hebben gemeubeld, en er diverse zowel de ouderwetse als hypermoderne voltage regulators te hebben geprobeerd?(wo, een buckcoverter)(uiteraard ook de touwtjes gecontroleerd en de voltjes en zo )
doet mijn metertje het weer.

toen ik 3 jaar geleden mijn ander motor geplaats heb, heb ik alles van de oude motor overgezet.
ook de sensor, deze wees meteen hete motor aan toen. en de motor draaide nog niet eens.
dus nieuwe gekocht. deze wees niets aan. en volgens mijn voltjes meter was deze echt stuk. (geen ohmpjes)(de sensor)
dus weer een nieuwe er in. deze deed het een tijdje, maar sinds een jaar (of langer) deed deze het soms wel soms niet.
dus ik vermoede de voltage regulator. stom stom stom.
afgelopen week na nachten wakker liggen toch maar weer een nieuwe sensor er in?
wist het schroefdraad niet meer, en dus die in de motor zit er uit gehaald om het schroefdraad te checken.
omdat dan dat dure roze spul wat je motor koel houd wegloopt maar even de alleroudste (zie motor1) er even in gezet als stopje.
toch nieuwsgierig even proefritje maken. (goeie smoes om stukkie te rijden) en verdomd!!!!!!!! hij deed het goed.
waarschijnlijk was ooit met het motor overzetten ergens een kink in de aarde kabel gekomen.(hij gaf vol heet aan)
en met het aanklooien met al die touwtjes is dat opgelost.
lang verhaal in het kort?
gooi geen oude onderdelen weg, soms doen ze het nog. :mrgreen:

Als ik de les uit het lange verhaal wil trekken dan zou ik zeggen:  "Had direct met die Volt/Amp/Ohm-meter die eerste sensor doorgemeten".
Als je niet direct aan de eerste sensor had getwijfeld dan was je wellicht heel veel eerder bij de bonte touwtjes-spaghetti als boosdoener uitgekomen.

Verder grappig, en een gevalletje van geluk is met Sjaak: Als je die schroefdaad op ge gemakkelijke manier had willen bepalen dan had je slechts de oude sensor uit het oude blok bekeken ... en daarna nooit geweten dat deze sensor niet de boosdoener was.

Of te wel, de belangrijkste les: "Kijk als eerste naar wat er veranderd is.", de verandering is vaak de boosdoener.
Als één na belangrijkste les: "Don't jump to conclusions.", met een jump wil je de meest voor de hand liggende reden wel eens overslaan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tjonge jonge
BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2024, 17:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
klopt wat je zegt,
echter ik kan aan het schroefdraad met het blote oog niet zien wat het is.
had nog een sensor en die had ander schroef draad, beetje trail and error noemen ze dat?
die niet paste was zelfs mooier glimmend(nieuw) maar die kreeg ik er niet in. zodoende de oude er weer in gefrot.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.