Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 18:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2024, 09:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
gaat er helemaal niets meer kapot?
of gaan we nergens meer heen?
ja ben zelf ook schuldig, bij mij gaat er ook niks kapot.
wel wat rare storinkjes maar ben te lui om ze op te lossen.
bijv. toeter doet het niet als ik de blower op standje 2 zet. op standje 1 doet hij het wel.
gelukkig wordt het warmer en kan de blower uit blijven dan doet de toeter het ook.
verder 2 verstralers besteld in china waren maar 1.80 euro. had helaas de beschrijving niet goed gelezen. waren maar 3 cm in doorsnee.
en een dc-dc converter. kan ik de stroom naar mijn benzine meter opvoeren zodat mijn tank weer vol is en mijn temperatuur meter van het koelwater weer in het midden staat.
oja en er kraakt iets achter bij mijn vering, doet het al jaren. maar wordt nu erger. zal wel een rubber van de bladveren zijn. ofzo.
ennnnnn. mijn tip ooit om de dakgoot vol te blubberen met voegen kit? werkt ook niet. schimmel staat op de stoelen. alles zeiknat.
maarrrr gelukkig wordt het droger.... ooit.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2024, 11:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 279
Ik ben gewoon zo heerlijk druk aan me project aan het werken dat ik helemaal geen tijd heb om wat op het forum te zetten.
Afgelopen week de larobenz apk klaar gemaakt, met een verse apk en het voorjaar in aantocht de pickup nog maar een keer te koop zetten.. het erf raakt te vol en me lieve vrouw begint nu toch af en toe een beetje te klagen..

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2024, 18:09 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
Rolf schreef:
lieve vrouw..


heb je het over mijn dochter??????????????? :mrgreen: :mrgreen: :geek: :geek: :roll: :D

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2024, 00:24 
Tja, stil is het wel. Al het spannends zal wel of tik-tok, X, twitter, facebook…. Uh, whatsapp plaatsvinden.

In elk geval niet hier.

Niet veel LaRo nieuws te melden, ook geen treffen in de noord (Holland) kop..zo ver ik weet.

Ik rij bijna dagelijks met het bijna 66 jaar oude barrel, denk aan vakantie.. en verder.. :mrgreen:

Dus als je nog een spannend verhaal of voornemen hebt schroom niet om het hier te melden :lol:

Ohja inloggen lukt niet meer. :?:


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2024, 18:01 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
https://youtu.be/-96bp_sJY6w?feature=shared

Ik heb al enige tijd de indruk dat dit groene stukje de energie en de ruimte op de server helaas niet meer waard is.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2024, 20:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 279
sjaak109 schreef:
Rolf schreef:
lieve vrouw..


heb je het over mijn dochter??????????????? :mrgreen: :mrgreen: :geek: :geek: :roll: :D


Dat klopt! :mrgreen:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2024, 22:26 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 172
Alles blijft heel, dus niks te melden. Heb trouwens ooit hier eens iets gepost dat off-topic was en kreeg er toen meteen van langs. Heb direct daarop de desbetreffende mail verwijderd, en post dus niets meer dat niet direct of indirect op LR slaat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2024, 08:42 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
albert schreef:
Alles blijft heel, dus niks te melden. Heb trouwens ooit hier eens iets gepost dat off-topic was en kreeg er toen meteen van langs. Heb direct daarop de desbetreffende mail verwijderd, en post dus niets meer dat niet direct of indirect op LR slaat.


Albert, wat was dat dan?
Was iemand met het verkeerde been uit bed gestapt? Kom op, ik sta open voor een nieuw topic..

Ik zelf heb ook een off-topic melding.
Of iemand er op zit te wachten, maar in het kader van “het is hier stil en niemand die het leest”.

Straks weer aan de koffie en taart !!!! Phoe zwaar werk,
Er komt eindelijk is iemand op visite :lol: :) :mrgreen: Is dat geen nieuws…!!

:oops:
Alleen zal het wel weer de hele tijd over Land Rovers (Defenderoide) gaan, vakantie, dingen die verbeterd/vervangen moet of kunnen worden… en wat je zoal met een echte Land Rover zou kunnen doen..
EN, ik denk dat we ook wel een verlanglijstje voor een “*dock” maken….
Nieuwe hebben,hebben dingen !Yes!

———————-

He who dares wins

———————

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2024, 21:57 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 172
Ik weet toch echt niet meer wat ik toen verwijderd heb :? . Zal wel niet belangrijk geweest zijn, het was per slot van rekening toch off-topic....
En als we het daar dan toch over hebben: voor hen die zich daar aan storen zou ik zeggen: gewoon overslaan en over tot de orde van de dag.
Soms zoek ik weleens iets op op een Duits forum over de oude 2kleps boxers van bmw. Het percentage lulkoek is daar boven de 80% in mijn ogen, oftewel ik zoek op wat ik nodig heb en dan gauw weer wegwezen. Opmerkingen daarover laat ik maar aan de moddereters over :mrgreen: . Maar iemand mag daar best anders over denken, hoor ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2024, 10:52 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Tuurlijk gaat het wel eens mis. We zitten in Spanje met de Puma uit 2008 en een sleurhut, op de reis naar hier kwam er een tik in de motor (diesel), de tik is luider als je gas geeft en neemt af als je gas wat los laat. In mijn optiek zou het een injector kunnen zijn of een klep maar aan de frequentie te horen lijkt het op een injector. Vraagje aan wie het antwoord weet, kan dit kwaad, oftewel kunnen we er 2000 km mee terug naar huis rijden.
Groeten uit een bewolkte Costa Dorada. :D :D
Sylvester.

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2024, 12:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
Sylvester schreef:
Tuurlijk gaat het wel eens mis. We zitten in Spanje met de Puma uit 2008 en een sleurhut, op de reis naar hier kwam er een tik in de motor (diesel), de tik is luider als je gas geeft en neemt af als je gas wat los laat. In mijn optiek zou het een injector kunnen zijn of een klep maar aan de frequentie te horen lijkt het op een injector. Vraagje aan wie het antwoord weet, kan dit kwaad, oftewel kunnen we er 2000 km mee terug naar huis rijden.
Groeten uit een bewolkte Costa Dorada. :D :D
Sylvester.


geen verstand van de Puma motor, maar kun je hem niet laten uitlezen ergens?
heb even gezocht op internet, maar als het een injector is heb je de kans dat hij open blijft staan, je zuiger vol diesel pompt, en de rest kun je raden.
misschien flesje van die injector vloeistof er in pleuren?
heb ooit mijn "luxe" diesel dacia motor laten uitlezen bij zo,n qwikfit achtige garage in barcelona. kon toen met gelukkig met leenauto terug naar NL.

rammelende kleppen, had mijn Nissan motor ook last van.tot ik hem een paar keer vol in de toeren draaide en de brokken kool uit de uitlaat kwamen.
tikkende klep was gerepareerd. of dat ook werkt met een moderne motor?

geef geen garantie op bovenstaande,
enne het is hier ook bewolkt en regen. temperatuur zal bij jouw wel beter zijn.(hoop ik voor je)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2024, 20:42 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 172
Of je er 2000km mee terug kunt rijden weet ik niet.
Als het een verstuiver/injector is, dan begrijp ik inderdaad niet dat dat geen foutmelding geeft. Ik heb totaal geen sjoege van de puma motor, maar met het uitlezen van de computer moet een verstuiverprobleem toch aangegeven worden? Ik kan me wel zo voorstellen dat een slechte verbranding weinig goeds doet met je roetfilter, dus dat zou op zo'n lange rit dan ook nog verkeerd kunnen gaan. Of zo'n flesje schoonmaakmiddel in je tank na zo'n lange rit nog veel extra zal schoonmaken betwijfel ik, maar het kost weinig en is snel geprobeerd.
Als het een uitlaat- of inlaatklep is dan kan dat nog best een poosje goed gaan, maar als dat wel fout gaat, ja dan loopt het wel heel erg in de papieren.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2024, 18:13 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
:shock:

Dit bericht is op 17 maart geopend en is vandaag in 5 kwartier van 242 keer naar 1006 keer bezocht!

Hoe bizar… :o

Forum stuk :?
Het is per slot van rekening landrover gerelateerd..

Ander vraagje, weet iemand het partnumber van een ruitenwisser-arm voor een series 2?
Die ik elke keer bestel zijn te lang dus vermoedelijk voor een series 3 ?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2024, 21:20 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
GatheRRoveR schreef:
:shock:

Dit bericht is op 17 maart geopend en is vandaag in 5 kwartier van 242 keer naar 1006 keer bezocht!

Hoe bizar… :o

Forum stuk :?
Het is per slot van rekening landrover gerelateerd..

Ander vraagje, weet iemand het partnumber van een ruitenwisser-arm voor een series 2?
Die ik elke keer bestel zijn te lang dus vermoedelijk voor een series 3 ?


lu 735061 volgens parts manual van series 2 en 2a (die ik toevallig heb :-} )

ebay geeft dit aan https://www.ebay.co.uk/b/bn_7024816044
zo,n chromen heb ik nog liggen hier. series 3 wel denk ik

en dit vond ik op een forum If you have the individual wiper motors, the parts manual I have has the following:

Arm for wiper blade, stud fixing, LU735061 - 261503
Wiper blade, stud fixing, LU737673 - 272306

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2024, 09:38 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
Nouja Sjaak, dat is nu het lastige, als ik wisserarmen bestel zijn ze te lang.
Ik heb nu een paar ingekorte setjes liggen als reserve. Zo af en toe verlies ik er wel eens ééntje.

Bij mijn auto heb ik 2 losse motoren op het raamframe zitten, bij die van jou zitten ze iets lager als ik me dat goed herinner en zitten ze net boven de “frisselucht” kleppen.

Als jij je raam open zou zetten (op de motorklep leggen) moet je eerst je ruitenwissers “uitklappen”.
Bij mij zitten de motoren en de wissers op het frame vast, of ben ik zo in de war?

Dit plaatje als voorbeeld:
Afbeelding

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2024, 17:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
klopt, bij mij zit de wiper(Engels voor ruitenwisser maar het woord is korter dus dan gebruik ik die)
onder mijn raam. als je op die nr,s zoekt die ik gaf krijg je ook die lange?

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2024, 20:48 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
Sommige nummers kan ik niet vinden ( te oud of alleen bekent bij Craddock ?) en andere weer wel maar staat er series 2-3 bij…. :?

Nu heb ik één armpje in gebruik die op verschillende lengtes vastgezet kan worden (zit een klipje bij de veer).
Die heb ik ooit ook in het rvs gehad.

:mrgreen: Als er nu bij stond: in lengte verstelbaar….

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2024, 14:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
albert schreef:
Alles blijft heel, dus niks te melden. Heb trouwens ooit hier eens iets gepost dat off-topic was en kreeg er toen meteen van langs. Heb direct daarop de desbetreffende mail verwijderd, en post dus niets meer dat niet direct of indirect op LR slaat.

Tja, niet alles blijft heel ... ik was 4 weken weg en daar waar ik weg was was ook het internet weg (dwz er was een probleem met de kabel dus stuk, verwacht werd dat het internet vanaf mei weer terug zou zijn) ... dus was het weer als vroeger, zonder internet en alleen SMS-jes (of naar 350 m verderop maar dat deed ik vooral om de binnenkomende mail te checken).

Verder lijkt de soms nogal lawaaiige ruitenwisser van mijn "Puma" last te hebben van een zelfherstellend gedrag, maar dat alleen soms, dus moet ie tzt toch nog eens echte aandacht, en de "wobble" is ook weer vrijwel weg ... kennelijk wil de "Puma" graag ook eens een eindje wat harder dan de in NL standaard 100 km/u.
Of zou het de climate-change zijn want de winterbanden, sneeuwkettingen en de sneeuwschoenen waren totaal overbodige attributen (met de aantekening dat winterbanden of sneeuwkettingen tot 31 maart wettelijk verplicht waren daar waar ik in Frankrijk was — dat leek nu vooral een vervroegde 1 april-grap). O ja, op 'm verjaardag toch nog sneeuw gezien: wat restjes in de schaduw op zo'n 600 m hoogte, en van een afstand een zeker sneeuwdek op zo'n 800 m hoogte (eerder op erg heldere dagen was er ook sneeuw ver weg te zien, maar die sneeuw zag je zienderogen smelten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2024, 10:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
ik was te snel met de opmerking dat er zeker niets stuk gaat.
sta ik gister een bult hout op mijn dakrek te gooien, zie ik dat mijn trekhaak goed is ingevet. en de gehele achterkant ook. vingertje er door, en ruikt naar diesel.
ku.... lekke tank? lekke leiding? gemorst met tanken?
kom thuis zie ik aan de voorkant plas vloeistof liggen. yup kachelkraan spuitertje.
zal noooooiiiiittttt meer schrijven dat er niks stuk gaat.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 306 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.