Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: mooi ku......
BerichtGeplaatst: ma 13 maart 2023, 15:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
donderdag laatste apk. dacht dat alles wel goed was.
vanmorgen maar even rondje om de 109 lopen voor de laatste check.
even lampje kentekenplaat verlichting vervangen, valt mee toch?
hmmm remt nog steeds beetje naar links.
zal even de trommel schoonmaken en afstellen.
blehhhhhh 1 bonk vet en olie. 2 remcilinders aan 1 kant lek.
hopen dat ik het voor elkaar krijg voor donderdag. :(

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: ma 13 maart 2023, 17:25 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Ik leerde van een aantrekkelijke schooljuf dat zoiets valt onder de noemer:
 
        Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

Je kan ook zeggen dat het een meevaller is dat je het vandaag nog bemerkt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2023, 17:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
donderdag laatste apk. dacht dat alles wel goed was.
....
hopen dat ik het voor elkaar krijg voor donderdag.

Donderdag is al aardig gevorderd:   Wat is de uitslag ?   (ik bedoel niet de verkiezingsuitslag - daar krijg ik nl puistjes van).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2023, 17:35 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ging niet goed met ontluchten :x

eerst gewoon geprobeerd.
beetje trappelen en slangetje in potje dot4..not
toen de easybleed, dot 4 meter hoog. dus not
tyrewraps om de cilinders in te drukken, schoten er af. not
spanbandje om de cilinders, deze knapte.. not
lijmklemmen er op dan? 1 brak af de ander schoot weg. dusssssssssss not
spanband om de remschoenen om de cilinders in te drukken. not.
meerdere keren de inhoud van de cilinders dus zuigertje veertje etc. op moeten zoeken.
garage maar gebeld. ik kom niet.
andere garage gebeld die apparatuur heeft voor ontluchten. daar mag ik morgen even langskomen
ben/was der helemaal klaar mee.
dussss morgen hoop ik meer te weten.

btw.
had ergens gelezen dat een nacht je rempedaal indrukken ook helpt.
ook gedaan afgelopen nacht, heeft iets geholpen maar nog niet perfect.
btw2.
heb voor de lekke kant alles nieuw er in, behalve de trommel zelf. rechts ook meteen nieuwe schoenen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2023, 20:20 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Och Sjaak, er zijn hele volksstammen gek geworden van “het ontluchten van de Series remmen”.
Hele boekwerken, filmjes zijn er van gemaakt. Maar “nuts” worden ze er in alle talen van.

Maar, als hij weer door de apk is en weer lekker remt gaat de zon weer schijnen.
Als je dan in de rondte rijdt met een grote grijns.. ben je het allang al weer vergeten, tot…..

Tot ik je er onder een biertje er zachtjes weer aan herinner door te vragen ; ,,wat wat dat nou met die dot4 en die easybleed, dat is toch zo’n handig systeem? “ :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2023, 13:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Dat is dan ook DE REDEN om over te stappen op schijfremmen. Ik ben er al 8 jaar heel gelukkig mee, want dit gedoe met die trommelremmen heb ik niet gemist. Soms ging het gewoon in een keer goed, maar vaak was het een drama.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2023, 14:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Wim Janssen schreef:
Dat is dan ook DE REDEN om over te stappen op schijfremmen. Ik ben er al 8 jaar heel gelukkig mee, want dit gedoe met die trommelremmen heb ik niet gemist. Soms ging het gewoon in een keer goed, maar vaak was het een drama.

't Is ook weer typisch LandRover dat ze nog lang speciaal voor de Defenderoïde trommelremmen op de achteras bleven toepassen terwijl alle andere achterassen schijfremmen standaard waren (de schijfremmen vóór werden als ik het goed heb al direct op de eerste Defenderoïden toegepast.
Een goede trommelrem remt goed is wat je vaak genoeg hoort, een goede schijfrem remt echter ook goed (of misschien zelfs beter) en ... een schijfrem is verder heel veel overzichtelijker.
De trommelremmen achter werden pas door schijfremmen vervangen toen iemand bij LandRover door kreeg dat het aanhouden van een aparte voorraad/montage-procedure goud geld kostte (althans, dat is het verhaal).   De behoudzucht die je tot in de laatste Defenders terugziet heeft heel veel voordelen, en is soms ook charmant, maar het is soms ook enorm onhandig.

Jammer is het natuurlijk wel dat je voor een Series hetzij op een iets bredere spoorbreedte uitkomt (als je modernere schijfrem-assen gebruikt), danwel een kostbare conversie-set nodig hebt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2023, 17:23 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Nou moet ik eerlijk toegeven dat mijn defender assen (op bladveren) met voor schijfremmen zeker niet beter zijn dan goed afgestelde trommelremmen die onder series zitten.

Ik heb een Series (één ton) wel eens strepen zien trekken terwijl ik moeite had om op tijd stil te staan.
Waar dit in zit weet ik niet, ze hebben de zelfde bandomtrek…
Dus dat trommelremmen ouderwets zijn klopt misschien wel, maar goed onderhouden doen zeker niet onder voor schijfremmen..

Tot het ontluchten niet wil…

We zijn in afwachting van Sjaak109 zijn bevindingen….


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2023, 17:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik zou beide wel willen hebben grotere spoorbreedte en schijfremmen.(en een turbo op de 3.2 liter nissan)
maar voorlopig zijn die van mij weer goed. net terug uit de garage waar ze met druk de boel hebben doorgeblazen.
even op de remmen bank heen en weer, en als het goed is volgende week de apk.
oja moet lampje van kenteken verlichting nog vervangen. had er tijdelijk voor de apk even een ledje in gefrommeld.
garage had dat ouderwetse lampje even niet en nu besteld en binnen.
meestal gaat het bij mij wel goed met de remmen, tenminste als ik het goeie pedaal pak. :mrgreen:
maar dit keer was echt drama. en dan kun je voor 30 euro niet zeuren.
beste man is 1 uur bezig geweest, al was het alleen al om de onderdelen te zoeken en te ontroesten wat op de 109 paste.
heb zelf ook geholpen dus dat scheelt ook denk ik. en een pak koek doet ook wonderen.....
dus nog weekje wachten en dan nooooooiiiiitttt meer apk, als hij goedgekeurd wordt dan.
ergens vind ik het wel fijn dat hij voor de apk moest.
want had gewoon doorgereden met de lekke remcilinders denk ik.
wend best wel snel dat je naar rechts moet sturen als je remt. 8-)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2023, 20:07 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Dat is mooi Sjaak, ik feliciteer je pas als de apk er is. Dus nog even je vingers gekruist houden. :mrgreen:


Wim Janssen schreef:
Dat is dan ook DE REDEN om over te stappen op schijfremmen. Ik ben er al 8 jaar heel gelukkig mee, want dit gedoe met die trommelremmen heb ik niet gemist. Soms ging het gewoon in een keer goed, maar vaak was het een drama.


Ik ben wel benieuwd wat jij er onder gesleuteld hebt?
Want defender as eronder is niet moeders mooiste keuzen.
Ik dacht dat ik velgen met een negative ofset met banden en al besteld, toen ze eronder zaten bleek dit niet het geval. Terug sturen was niet echt een optie.
Dus ik heb er maar flairs op gemaakt, maar dat was echt niet de intentie.

Nu na al die jaren zie ik het niet meer, het is toch een Frankensteinmobiel waar ik met enorm veel lol mee in de rondte rij.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2023, 20:58 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
Ik heb een Series (één ton) wel eens strepen zien trekken terwijl ik moeite had om op tijd stil te staan.
Waar dit in zit weet ik niet, ze hebben de zelfde bandomtrek…
Dus dat trommelremmen ouderwets zijn klopt misschien wel, maar goed onderhouden doen zeker niet onder voor schijfremmen..

Dat schreef ik ook - nu ja, van die strepentrekkende one-ton weet ik niks, daar schreef ik dan ook niks over.   Anyway: een goede trommelrem kan goed remmen, net als een goede schijfrem.
Een schijfrem is vooral handiger.   Heb je geventileerde schijven dan remt het denkelijk ook betrouwbaarder, dwz minder gauw heet.

Overigens qua strepen trekken en remweg: 
Er zit heel wat verschil in 1º de banden (bandenmaat, profiel, rubbercompound, en ouderdom), en 2º de vering/demping (de beste remmen en banden doen nog steeds te weinig wanneer de wielen niet goed op de weg gehouden worden).

Ik zag al eens een vergelijking tussen een oude 2CV en een moderne Golf (met ABS): de 2CV had een kortere remweg.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2023, 22:34 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Toch zijn we nog niet van die goeie ouwe trommelremmen af. Ook op de nieuwste electrieke auto's zie je ze weer. Dit omdat goed afgestelde trommelremmen echt vrij lopen en niet aanlopen zoals schijfremmen wat de actieradius van zo'n auto dan weer verhoogt. Vroeger leerde ik dat trommelremmen sneller last van fading hebben dan schijfremmen maar wel minder gevoelig voor vuil zijn.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: za 18 maart 2023, 09:32 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
qua remmen heb ik ook geen klachten. als er 100 kg prut of 30 ltr. olie in de trommels zit remt hij best goed.
ik heb de extra brede van de 6 cilinder.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2023, 00:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Citaat:
Ik ben wel benieuwd wat jij er onder gesleuteld hebt?
Want defender as eronder is niet moeders mooiste keuzen.
Ik dacht dat ik velgen met een negative ofset met banden en al besteld, toen ze eronder zaten bleek dit niet het geval. Terug sturen was niet echt een optie.
Dus ik heb er maar flairs op gemaakt, maar dat was echt niet de intentie.

@ GatheRRoveR
Zeus. Plug en play op een Series as.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2023, 12:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Wim Janssen schreef:
Citaat:
Ik ben wel benieuwd wat jij er onder gesleuteld hebt?
Want defender as eronder is niet moeders mooiste keuzen.
Ik dacht dat ik velgen met een negative ofset met banden en al besteld, toen ze eronder zaten bleek dit niet het geval. Terug sturen was niet echt een optie.
Dus ik heb er maar flairs op gemaakt, maar dat was echt niet de intentie.

@ GatheRRoveR
Zeus. Plug en play op een Series as.

Er zijn verschillende oplossingen - Santana had later ook schijfremmen (vlgs mij kwam daar een en ander van een MB-busje dat eigenlijk Spaanse roots had).

Defender-assen kan ook, samen met Defender "wheelbrows" ... of je dat lelijk vindt is een kwestie van smaak.

Als je een Defender hebt dan moet je het er sowieso mee doen.
Ik wilde de "wheelbrows" beslist niet meegespoten, ik vind ze in contrasterend mat zwart - ze worden vanzelf mat - nog het beste ogen, ze passen dan bij de zwarte bumper (met rubber hoek-doppen), de after-market "bumperettes" en "rock-sliders".  Degelijke "rock-sliders" zijn een mijns inziens sowieso onontbeerlijke veiligheids-maatregel - ze beschermen de auto tegen "ongelukjes", en de inzittenden bij ongelukken — de "wheelbrows" zijn bovendien handig als voorwaarschuwing: gaat de "wheelbrow" er nog langs dan is het goed, gaat ie er niet langs dan is het buigzaam plastic.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2023, 18:43 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
vandaag even een rondje gereden. bij de eerste keer echt remmen, een lu... op de rotonde die bijna stil stond, vloog mijn ega richting voor ruitje. gelukkig was de gordel niet langer. maar hij gordelde niet.
is dat trouwens ook afkeur?

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2023, 20:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
.... . maar hij gordelde niet.
is dat trouwens ook afkeur?

Ik denk dat het afkeur is, ook al is het d vraag of ze het altijd even nauwkeurig checken. Ze kijken eerder naar de gordel zelf, of die niet (teveel) gerafeld is - en dan is het ongeemde afrollen alleen maar makkelijker.

Aan de andere kant moet de gordel-spanner blokkeren zodra de gordel ook maar iets te snel afgerold wordt ... zo niet dan doet de gordel weinig tot niks (of is in de limiet zelfs contra-productief) ... dat moet je niet willen, zo'n gordel, met of zonder APK-plicht.

Misschien is het eenvoudig even wat stof etc wegblazen, wellicht het blokkeersysteem met wat siliconenspray gangbaar maken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2023, 18:22 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Sjaak,

Heb heeeeeeel veel remmen gedaan in 3,5 jaar bij de KL. Omdat het klusje al gedaan is(ik had het ff druk ) ga ik de basis nu maar niet meer uitleggen. Maar een 109 is idd wel de lastigste. een enkeling was ook meerdere dagen tobben. De meeste had je met een ochtend alles nieuw erop(bij de as die problemen gaf, de andere liet je graag met rust) wel goed. Maar het blijf een feit dat het niet de beste kwaliteit/ perfecte systeem is. Schijfremmen van bv Heystee zijn gruwelijk aan de prijs. schijfremas met grotere spoorbreedte van een Defender of Disco pasmaken is wel te doen maar je blijft ff tobben met de spoorstang en de bladveren etc.
Als hij nu goed is zou ik daar maar van genieten als ik jou was(en van de rest van de mooie momenten in het leven) en niet meer aan die schijfremmen en spoorbreedte denken.
Natuurlijk is alles te doen maaaaar....... Alles is veel werk. en daar moet je maar net tijd en zin voor hebben.

Uiteindelijk is hij ooit gemaakt om te rijden en niet als sleutel leerschool/ geduld beproever.

groetjes weer Nico.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2023, 18:31 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Als je trouwens je (uiteraard een driepunts met spanmechanisme)gordel beetpakt moet hij met een snelle ruk eraan gewoon gelijk blokkeren. Zo keur je ze bij een APK of ADR keuring. En uiteraard geen piercings hebben of gerafeld zijn. Ouderwets heupgordeltje heeft diot natuurlijk niet. Als je er langzaam aan trekt moet hij gewoon afrollen en ook weer oprollen als je loslaat.

Vaak als je hem 1 keer losgemaakt tever op heeft laten rollen is hij naar de ............ daarom leg ik er altijd een knop in als ik hem losmaakt dat dit niet gebeurd.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2023, 18:38 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Ooh Albert,

Wat je geleerd heeft is denk ik ook mijn ervaring. Een goed afgestelde trommelrem loopt idd soepeler als een schijfrem. Hij kan ook beter tegen ruwe omstandigheden daarom kom je ze bij bouw en terreinvoertuigen nog altijd tegen. Als een schijfrem heet word gaat hij harder remmen omdat de afstand tussen blok en schijf kleiner word. Een hete trommel zet uit en je afstand tussen trommel en segment word groter en je verliest remkracht. Fading van kokende vloeistof geeft luchtbellen in de leiding en lucht is samendrukbaar . Maar als je om de 10 jaar het laatste stukje leiding doortrapt via je ontluchtingsnippel dan overkomt je dit niet snel. Remvloeistof is Hygroscopisch(wateraantrekkend) en dit verlaagt dus het kookpunt. Bij een oude serie zijn de remmen zo vaak lek dat de vloeistof geen tijd heeft om oud te worden. Ieder nadeel heeft zijn voordeel .

Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2023, 18:41 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Heystee is met een standaard Defender Disco klauw , goedkoop en makkelijk. En zeus is moeilijker te koop en is met een mercedes MB100 remklauw. Complete as is het goedkoopst en je heb gelijk homokineten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2023, 18:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
hoi Nico,

thanks. morgen zal ik het weten of het goed is. de remvloeistof is in elk geval super vers.
er is zo,n 2 ltr doorheen gegaan. :lol:
gordels zijn gesmeerd en weer recht gezet. de gordel liep tegen de zijwand aan. doettiehetooknie .
en ik heb inderdaad geen zin in grote verbouwing meer. kreeg van de week een 3.3 turbo aangeboden.
maar als ik denk aan alle ellende met in en uitbouwen van deze motor? zolang hij het doet vind ik het best.
dan maar niet op mijn achterwielen wegtrekken.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2023, 14:03 
sjaak109 schreef:
hoi Nico,

thanks. morgen zal ik het weten of het goed is. de remvloeistof is in elk geval super vers.
er is zo,n 2 ltr doorheen gegaan. :lol:
gordels zijn gesmeerd en weer recht gezet. de gordel liep tegen de zijwand aan. doettiehetooknie .
en ik heb inderdaad geen zin in grote verbouwing meer. kreeg van de week een 3.3 turbo aangeboden.
maar als ik denk aan alle ellende met in en uitbouwen van deze motor? zolang hij het doet vind ik het best.
dan maar niet op mijn achterwielen wegtrekken.


Trom geroffel .............................................

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2023, 14:17 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
en gelukt!!!!!! :D :D :mrgreen: ;) :D
maar 3 dingetjes.
stads licht deed het weer na een klap op het spatbord.
groot licht afgesteld ivm ikke te zwaar om op spatbord te dansen en dus ietwat afgezakt.
en ja mijn toeter deed het niet......... maar uitgelegd dat als je de kachel in standje 1 zet hij het wel doet.
in standje 2 van de kachel doet hij het inderdaad niet.
dus dit was de laatste apk voor mijn Bessie.
en volgens de keurmeester was hij niet eens zo verrot als dat hij verwachte aan te treffen aan het uiterlijk te zien.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2023, 14:54 
sjaak109 schreef:
en gelukt!!!!!! :D :D :mrgreen: ;) :D
maar 3 dingetjes.
stads licht deed het weer na een klap op het spatbord.
groot licht afgesteld ivm ikke te zwaar om op spatbord te dansen en dus ietwat afgezakt.
en ja mijn toeter deed het niet......... maar uitgelegd dat als je de kachel in standje 1 zet hij het wel doet.
in standje 2 van de kachel doet hij het inderdaad niet.
dus dit was de laatste apk voor mijn Bessie.
en volgens de keurmeester was hij niet eens zo verrot als dat hij verwachte aan te treffen aan het uiterlijk te zien.


Van harte Sjaak, wel tijd voor een feestje ;-)

Grtzz Rob


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 maart 2023, 15:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
...
en ja mijn toeter deed het niet......... maar uitgelegd dat als je de kachel in standje 1 zet hij het wel doet.
in standje 2 van de kachel doet hij het inderdaad niet.

Da's dus een twijfelachtige goedkeur ... een keurmeester die kennelijk wat krediet heeft (en geeft).

't Is toch ook niet zo moeilijk om die klaxon normaal te laten werken ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mooi ku......
BerichtGeplaatst: do 30 maart 2023, 21:17 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Sleutelen aan een Land Rover is niet zo moeilijk. Maar je moet er op dat moment maar net tijd voor en zin in hebben. Een werkende claxon(al is het tijdelijk) in een auto maken voor de APK stelt idd geen .... voor. Alle Lampjes werkend en op hoogte als de stelmogelijkheid niet dolgedraaid is ook niet. Och, het was de laatste keer Sjaak.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.