Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 14:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2023, 21:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Okey....

Daar gaan we weer :cry: . Door notabene me eigen lieve vrouw, (die de Landrover troep op het pad meer dan zat is) werd ik getipt dat er een mooi project te koop stond op facebook.
En omdat ik er een tijdje terug al achter kwam dat je op facebook,als de prijs goed is, snel moet bij zijn heb ik ongezien maar gelijk toegeslagen..

Ik heb dus nu een 81er (of 82, weet ik eigenlijk niet eens :lol: ) land rover station 109 country op de kop getikt..het is een rechtsgestuurde diesel, orgineel country. De verkoper was jaren terug ooit enthousiast begonnen aan de roestoratie, maar het project is gestrand. Het is dus een soort bouwpakket want vandaag hebben we met sjaak zijn laro en een aanhanger en een grote bus van me werk de hele zooi opgehaald. Ff dik twee uurtjes rijden en man man man, wat een werk. Wat veel spullen als je een auto in dozen koopt.
Maar thanks to sjaakie109 en me broedertje en de vriendelijke verkoper staat het hele handeltje nu bij mij op de oprit.

Het is dus een rechtsgestuurde, maar er zit al een bekrachtigd p38 links stuurhuis bij en de 2.25 die er orgineel inzat zou al geswapt worden voor een 2.5na. dus die 2.5na heb ik bij de auto gekocht. Aan het chassis is al veel laswerk gedaan, maar dat moet ik nog wel her en der nalopen. Ook zit er een lt76 met overdrive bij. Dat is opzich wel lekker voor de 2.5na

Het plan is dus, ombouwen naar links, stuurbekrachtiging erin, 2.5na er in en dan moet alles wat van ijzer is gerestaureerd worden. Want er is heel veel verrot..

Ik moet nu eerst me fiat 128 af maken en dan kan dit project de schuur in. Fiatje is bijna klaar, moet alleen de elektra doen en dan zou ik dat project bijna kunnen afronden.

Het plan is om de laro rond de zomer de schuur in te rollen en dan in ongeveer tqee jaar tijd klaar te maken..
Ik heb nog niet echt foto's want ja, waar kijken we naar? Een bult ijzer op een kar 8-)


Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2023, 21:41 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
gne gne gne. :lol:
ter zijner tijd kun je voor vragen over je stuurhuis bij Rob terecht lees ik net onder dit bericht.
succes!!!!!!!!!!
(zal geen flauwe opmerkingen meer maken)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2023, 22:16 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Man-o-man waar begin je nu weer aan.
Je moet wel een hele lieve vrouw hebben, met al die “ouwe auto’s” op het erf.

Nou ik zal met veel belangstelling dit project volgen

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2023, 15:11 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
even ter lering en vermaak.
als je heule grote bus heb en een heule grote 109 en een beste kar die 1300 mag wegen?
dan red je het net an als je een 109 station in stukjes mee wilt nemen 8-)
Afbeelding
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2023, 17:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
sjaak109 schreef:
even ter lering en vermaak.
als je heule grote bus heb en een heule grote 109 en een beste kar die 1300 mag wegen?
dan red je het net an als je een 109 station in stukjes mee wilt nemen 8-)
Afbeelding
Afbeelding


Het was weer een mooi uitje 8-) en het ging echt net aan allemaal..
En voor de mensen die azijn drinken bij het ontbijt, alles ging volgens de regels. Goed vastgesnoerd, met banden met de juiste rijbewijzen enz enz enz....

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2023, 18:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Hier nog een foto van hoe de auto er uit zag voor dat hij veranderde in een bouwpakket..
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2023, 18:15 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Heeey,

leuk hoor,mag het graag zien!
En denk dat de lieve vrouw haar man liever om het huis heeft als in de kroeg??????
Laat ze maar azijn zuipen, ik had gisteren een Hertog Jan Karakter haha.
Als je met een stuurhuis zit? Ik heb er nog eentje van een serie 3 van omstreeks 1978 over. Zit nog aan een schutbord wat ik overgenomen heeft. Geen idee hoe die er aan toe(speling) is. Kan wel ff voelen, pitmanarm en stuur zitten er nog aan. Kost zeker niet de hoofdprijs voor een gezellig forum lid.

groet nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2023, 19:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
nico1970 schreef:
Heeey,

leuk hoor,mag het graag zien!
En denk dat de lieve vrouw haar man liever om het huis heeft als in de kroeg??????
Laat ze maar azijn zuipen, ik had gisteren een Hertog Jan Karakter haha.
Als je met een stuurhuis zit? Ik heb er nog eentje van een serie 3 van omstreeks 1978 over. Zit nog aan een schutbord wat ik overgenomen heeft. Geen idee hoe die er aan toe(speling) is. Kan wel ff voelen, pitmanarm en stuur zitten er nog aan. Kost zeker niet de hoofdprijs voor een gezellig forum lid.

groet nico


Me vrouw vind het stiekem ook wel leuk volgens mij al die land rovers op het pad :D
Tenminste, dat maak ik mezelf dan maar wijs.
Ze heeft me gevraagd of het lukt om hier een fatsoenlijke daily driver van te maken waar zij ook fatsoenlijk in kan rijden. Heel vroeger hadden we een laro die zo powerful, goed en makkelijk te berijden was dat ze er zelfs mee in haar deftige kantoor outfit mee naar haar werk ging. Die heb ik zonder te overleggen verkocht en dat neemt ze soms nog wel eens kwalijk, ik denk dat ze nu hoopt dat ik er ooit weer zo een scoor... :?

Voor het aanbod van het stuurhuis hou ik me aanbevolen.
Maar volgens mij, en volgens de verkoper, zou alles er bij moeten zitten om hem om te bouwen naar bekrachtigd links gestuurd.. ik moet alle dozen met onderdelen inventariseren maar dat kan ik pas doen als ik me kanariegele fiat af is. Dan is de zolder in me schuur verlost van fiat en kan ik eens goed gaan kijken wat ik nou daadwerkelijk allemaal gekocht heb :lol:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 feb 2023, 23:25 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Rolf,

Een links bekrachtigt P38 zal het beste werken als dat erbij zit. De P38 is echter er zo lomp groot en zwaar(voor stuurhuis begrippen) dat je hem eigenlijk met laden en lossen al wel gezien moet hebben.

Met deze stuurbekrachtiging en na de restautatie een lekvrije Landrover moet er toch vergeving zijn voor de onbezonnen verkoop! Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor motor en bak er bij je aanschaf zit.

Begrijp als ik je bouwjaar lees dat het nog een serie 3 is? Ik heb eventueel nog een LT 77(5) vernellingsbak, LT230 tussenbak, nette komplete voor en achter-as van een vroege defender (beetje in de weg)liggen Daar zit soms wel wat werk aan wat je aanschafprijs vriendelijk houd. Maar je heb wel gelijk schijfremmen en homokineten in de vooras. en diffs met hogere overbrenging . Samen met een LT77 in de 5 wel een uitdaging misschien voor een oud 2.25 dieseltje. De LT230 is wel een 1op 1,6 type dus dat zou dan wat verlichting brengen. De vooras is al ontdaan van schroefveer bevestigingen. Toebehoren voor bladveren conversie zitten erbij. Soorstang loopt dan over de bladveren en dat is wel ff puzzelen. Enige is dat de assen een bredere spoorbreedte hebben en je dus wimpers aan je spatborden krijg wat ik zelf erg lelijk vind bij een Series. Als de country versie er ook op de one ten is geweest dan is er misschien vergeving voor.

Het is net of je comfort en verbeteringen voor laat gaan voor de originaliteit. De rijdbaarheid voor de vrouw zal wel beter zijn met schijfremmen(al zijn daar de meningen natuurlijk zeer uiteenlopend over). Heb het zelf allemaal gekocht vanwege de vooras onderdelen. Maar tijd en ruimtegebrek gaan overheersen.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 feb 2023, 23:33 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Als ik je foto's zo zie valt de hoeveelheid roest mee toch? schutbord netjes scheelt al heel veel werk.

Zie je dak er zo snel niet op? Ik heb eventueel ook nog een compleet tropendak over. Zag idd een 84 er country met bruine spatbord wimpers bij gochel afbeeldingen.. (en frontje natuurlijk naar voren)

als dit een project is wat ze wat snel en impulsief uit elkaar hebben gehaald wat nog niet echt nodig was? Dan moet het eens mee kunnen vallen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2023, 08:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
nico1970 schreef:
Als ik je foto's zo zie valt de hoeveelheid roest mee toch? schutbord netjes scheelt al heel veel werk.

Zie je dak er zo snel niet op? Ik heb eventueel ook nog een compleet tropendak over. Zag idd een 84 er country met bruine spatbord wimpers bij gochel afbeeldingen.. (en frontje natuurlijk naar voren)

als dit een project is wat ze wat snel en impulsief uit elkaar hebben gehaald wat nog niet echt nodig was? Dan moet het eens mee kunnen vallen.


Het p38 stuurhuis zit er bij hoor, dat weet ik zeker. Voor de rest is hij echt compleet alleen moet ik alles inventariseren.
De laadbak heeft slechte stukken, alle dwarsbalken zijn weggerot, op de achterdeur na, zijn voor de rest de deur frames weg gerot. Het project is niet voor niks helemaal uit elkaar gehaald. Het schutbord is trouwens nog wel redelijk gaaf, heeft wel een paar plekjes maar niet schokkend.
Zit overigens echt een heel net tropendak bij.
Ik hou de auto verder zo orgineel mogelijk, behalve de motor en het stukje stuurbekrachtiging. Vind zelf dat je aan een mooie orginele country uitvoering ook niet te veel moet verprutsen.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2023, 09:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
die Nico heeft stiekem in de loop der jaren toch een hoop spullen en kennis verzameld!!!!!
positief bedoeld hoor.!!
zo ben ik al jaren op zoek geweest naar een goed tropen dak. kon niet vinden of veeeeeellllss te duur.
dus de oude lekkende er maar weer opgezet. en is me teveel werk om nog eens te doen. ik word oud en lui.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2023, 16:07 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
die Nico heeft stiekem in de loop der jaren toch een hoop spullen en kennis verzameld!!
...
zo ben ik al jaren op zoek geweest naar een goed tropen dak. kon niet vinden of veeeeeellllss te duur.
dus de oude lekkende er maar weer opgezet. en is me teveel werk om nog eens te doen. ik word oud en lui.

Vraag je toch of Nico het erop zet :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2023, 21:16 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Haha,
stelletje grapjassen , ook positief bedoeld hoor.

Nico komt niet eens aan zijn eigen werk toe.
Ben 52 maar als ik nu met pensioen gaat heb ik het voor mn 86e net glad haha.

Ervaring om het ergens uit te besteden sterft uit om mij heen merk ik steeds meer. En de prijzen die bedrijven rekenen zijn helemaal niet grappig meer.

En de eerlijkheid is soms ook nog ver te zoeken. Het is er nog wel. Die mensen waardeer ik en ik stuur er mij connecties naar toe.

Deze tijd van het jaar is tijd voor een winterslaap. Hout in de kachel, koffie of bier erbij, naar bed, weer opstaan, naar het werk, nieuwe ronde nieuwe kansen.

En Sjaak, als het lekt? Sika flex is moorddadig goed spul bij lekkages haha.

Dak "ff " is ook niet zomaar 'FF' Als er per ongeluk wat veranderd sluit er zo een deur weer niet meer en dat soort gedoe. Kan goed begrijpen dat het wel best zit.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.