Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 19:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2023, 13:14 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
Veel kom je ze niet meer op de weg tegen.

Hopelijk alles goed met de inzittende....


Afbeelding

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2023, 22:37 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 172
[quote="GatheRRoveR"]Veel kom je ze niet meer op de weg tegen.

Deze ook niet.
Zat er flink naast... :?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2023, 23:58 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Beetje rare manier om je onderkant van de auto te willen bekijken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2023, 18:54 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
nico1970 schreef:
Beetje rare manier om je onderkant van de auto te willen bekijken.

Een nogal drastische manier om aan de ice-bucket-challenge mee te doen.

't Komt me verder wel min of meer bekend voor ... alleen eindigde mijn oude Td5 op z'n gepoetste kant in een met sneeuw gevulde greppel.
Oplettende lezertjes zien direct een verbeterpuntje: Neem altijd de sleuteltjes uit het contact (dan gaat bovendien het groot-licht uit), zeg als er naar gevraagd wordt dat je niet weet waar de sleuteltjes zijn.

Met een beetje pech zet de berger je auto op z'n wielen, ziet de sleuteltjes en rijdt 'm op de motor de bergingswagen op.
Een uurtje op z'n zijkant of op z'n rug is beslist lang genoeg om de olie op de verkeerde plekken te krijgen ... als je dan de motor start is de kans groot dat de oliepomp droog staat, en je daarna ook nog eens op zoek moet naar een ruilmotor (of een grondige motorrevisie).


Don't ask me how I know this.   I learned this lesson the hard way.
Ik heb een gelijksoortige foto ... met brandend groot-licht, het beeld geeft dus gemengde herinneringen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2023, 22:14 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 172
Ik hoop het nooit mee te maken, Marc. Maar toch bedankt voor de tip.
Hoe dan ook, een berger zou beter moeten weten...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2023, 22:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
albert schreef:
Ik hoop het nooit mee te maken, Marc. Maar toch bedankt voor de tip.
Hoe dan ook, een berger zou beter moeten weten...

Ik vrees dat bergers in de eerste plaats denken aan hun eigen portemonnee.
Er is toch al schade, dus worden ze daar niet op afgerekend, snelheid is dan waar ze nog op "verdienen".

Ik ben er indertijd zelf niet beroerd afgekomen - dwz op z'n gepoetste kant landen kan beroerd uitpakken.
Financieel viel het ook mee - een bekennende tegenpartij bijv.
Toch heb ik ook daarvan geleerd, mocht het nog eens mis gaan dan ga ik nog steviger de onderhandelingen in.
Ik weet inmiddels dat je eventueel ook nog een letselschade-advocaat moet inschakelen ...
.... en heel veel geduld moet hebben.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2023, 23:51 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Gedoe,

Idd gun je het niemand en hoop je dat het je niet overkomt. In het leger maakten we er makkelijk grappen over omdat het geen eigen middelen en geld betrof. Zo van: "Kan je ff een nieuwe spiegel op mn 4 tonner monteren,neem wel ff de takeldoos mee".

Verzekeringsgedoe word je idd niet blij van en weet helaas recent dat dit een lange adem en portemonnee vraagt als je Rechtsbijstand er niet voor je is.

Sleutels eruit is idd geen gek idee. Dan moet de berger je er misschien maar ff naar vragen voor het stuurslot maar start hij hem niet zo snel. We kunnen alle bergers echter niet over 1 kam scheren.
Motorschade hierdoor vind ik zo eeuwig onnodig zonde! Het is toch een kleine moeite om hem 10 minuten vlak te houden en dan eens een peilstok eruit te trekken? Nog los van het feit dat je toch het olie lampje niet uit ziet gaan! En als je dit dan ziet en je zet hem gelijk weer uit is dit niet leuk voor de tor en turbo maar is hij(zeker bij alleen stationair) nog niet gelijk exit.
Kan gewoonlijk wel starten zonder sleutel bij de originele oudere type Series(nieuwer als serie 3) onder ons haha. Bij die van mij komt er wel een beveiligingetje op.
Ook had mijn buurman het vroeger eens meegemaakt dat bij zijn 3 maanden oude 300TD Benz door ondeskundig bergen de motor alsnog ff kopje onder door de plons water heen ging. En het was al eigen fout en eigen kosten. Berger(of als storingsmonteur van de zaak proberen berging te voorkomen) is zeker s winters en bij nacht en ontij helemaal geen fijn beroep. Met vrachtwagens van de (luchtdruk)remmen en uit de versnelling zien te krijgen(verstoorde elektronica) en aandrijf assen loshalen al helemaal niet. De rest van het verkeer is ook niet altijd even aardig voor je. Blij dat ik dit werk ondanks zijn charme al weer 5 jaar achter me heeft gelaten . Wat dat betreft is het sterke verhalen boek gelukkig gesloten.

En alweer naar bed, oooh wat erg.
groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover gespot
BerichtGeplaatst: di 14 feb 2023, 10:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
nico1970 schreef:
Sleutels eruit is idd geen gek idee. Dan moet de berger je er misschien maar ff naar vragen voor het stuurslot maar start hij hem niet zo snel. We kunnen alle bergers echter niet over 1 kam scheren.
Motorschade hierdoor vind ik zo eeuwig onnodig zonde! Het is toch een kleine moeite om hem 10 minuten vlak te houden en dan eens een peilstok eruit te trekken? Nog los van het feit dat je toch het olie lampje niet uit ziet gaan! En als je dit dan ziet en je zet hem gelijk weer uit is dit niet leuk voor de tor en turbo maar is hij(zeker bij alleen stationair) nog niet gelijk exit.

Tja, 100% zeker ben ik er niet van dat het de schuld van de berger was.
Als je eerst nog even denkt de auto te kunnen corrigeren, daarna toch 180º om een verticale as draait en daarna nog eens 180º om de lengte-as rolt, en zo in een met sneeuw gevulde greppel terecht komt ben je vooral blij met het feit dat je hoofd nog onbeschadigd op z'n plek zit, en dat verder alleen de veiligheidsgordel je in bedwang houdt (dwz dat je verder geheel vrij en onbeschadigd bent).

Ik dacht op dat moment tijdig aan het me schrap zetten voordat ik de veiligheidsgordel los maakte. Daarna kruip je over het hemeltje naar de vrije kant.   Gelukkig vergat ik dat de rechter deur nog op slot zat (een dichte deur houdt alles beter in model) en moest ik het raam opendraaien (boven je hoofd) om naar buiten te kunnen kruipen.  

Buiten stonden al mensen die zeiden dat ik me niet moest bewegen - een niet onverstandige opmerking, dwz voor het geval dat er wel naar letsel is - vaak weet/merkt de patiënt niet dat er wat mis is: de adrenaline van het moment is heel krachtige doping (het komt voor dat iemand met dodelijke verwondingen eerst rustig naar huis gaat om dan te laat te merken dat het niet goed gaat).

Duidelijk is dat de tijd bewezen heeft dat ik er wel ondersteboven van was maar er verder niks anders dan een wat minder prettige herinnering aan over heb gehouden.   O ja, ik heb er ook de "Puma" aan overgehouden ... anders had ik nu de Td5 nog gehad (en daarmee inmiddels de nodige ervaringen met reparatiewerk).

Maar goed, dan die "schuldvraag".   Who done it ?   Ik denk toch echt de berger.   Ik werd namelijk later door de verzekering opgebeld met de vraag of ik de sleuteltjes wellicht had.   Nee, en dus heb ik het krachtige vermoeden dat de berger die zelf uit het slot nam en in z'n overall stak - denkelijk in een automatische beweging - nadat ie de auto op zijn bergingswagen had gezet.   Naderhand, toen het wrak hier bij een carrossier stond zaten die "verdwenen" sleuteltjes namelijk gewoon in de auto.

Het wrak heb ik aan een liefhebber verkocht, een liefhebber die voor lief nam dat ie naar de motor moest kijken - en waarschijnlijk meer dan dat.
Ik heb de motor horen draaien ... dat klonk niet prettig.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.