HPS schreef:
Maar heb mijn antwoord gevonden, ga nu op zoek...!
En ... is het antwoord dat je een goeie monteert en de goed gereviseerde thuis laat ?
D'r zijn wel meer onderdelen die stuk kunnen en waar je een week op zou moeten wachten ... en het klopt: een week is lang op een vakantie van 3 weken. Het enige wat daar iets aan kan helpen is het meenemen van een complete reserve-auto.
Ik heb ooit (voor een Renault) een gereviseerde dynamo laten opsturen door de ANWB: die dynamo was in ± 18 uur in Stockholm ... alleen had de ANWB geen erg betrouwbare leverancier: de opgestuurde dynamo deed niets, de kapotte deed wel iets (2/3 en ongeregeld, je moest dus alle verbruikers aanzetten om de boordspanning te beheersen). Terug naar huis hadden we dus een extra dooie dynamo bij ons, was de gereviseerde wel goed geweest dan had de oude ook mee terug gemoeten.
Of te wel: als je niet al te ver van huis bent kunnen de reservedelen in geval van pech nog best rap nagezonden worden.
Overigens: je kan natuurlijk ook kijken naar een verzekering die dit soort ongemakken dekt (wel goed opletten hoe dat bij een oude auto uitpakt) ... je kan evenwel ook je knopen tellen: hoe vaak komt zoiets voor, wat zijn de kansen, en wat zijn de kosten. Heb je een kleine financiële buffer (sowieso handig bij een LandRover) dan stort je daar - al dan niet virtueel - ieder jaar een aandeel pechhulp/vervangend vervoer in ... dan ben je heel snel eigen-baas. Bedenk dat je er dan zelf de baas over bent. Als voorbeeld, een kleinere vervangende auto via de ANWB, 11 jaar geleden, ruim een week + in Frankrijk huren en in Nederland teruggeven (dus bij een duurder verhuurder) kwam toen op € 800. Je repatriering zit al gauw in je (reis)verzekering, dus komt alleen het aandeel vervoer ter plekke voor je eigen rekening.
O ja, vervangend vervoer kost (ook) tijd, maar zelf sleutelen aan de auto is ook verloren tijd als het vakantie-tijd is.