Die classic car verzekering doet wel zij best om duidelijk te zijn.
Het kost wat en wellicht heb je dan ook wat.
Eigenlijk wil ik alleen maar zekerheid hebben dat er bij “grote brokken” we op één of andere manier weer thuis komen zonder dat we aan de goodwill van een garage overgeleverd zijn.
In mij jaren lange ervaringen 2 keer om hulp gevraagd in het buitenland.
1) met een opeo Savierah met sleurhut, (volle verzekering ANW..) woensdag voor hemelvaart. Dan heb je recht op de binnen 48 uur regeling als het niet lukt. De Duitse vrienden wilde met vakantie en hadden begrijpelijk geen boodschap aan die Ollander. De vrijdag na hemelvaart werken onze oosterburen ook niet. Het is dat mijn vrouw op haar poot gespeeld had maar anders stonden we een week later nog achteraf zonder vervoer op het industrieterrein. ( je moet dus echt op je poot spelen om wat voor elkaar te krijgen bij de Aenwebe)
Caravan (vol met instrumenten) en honden. Vervangend vervoer
zonder trekhaak dus konden we alleen terug naar huis, wilde ze een clio-tje sturen, en oh-ja honden mogen niet in de auto…
Spullen wilde ik zeker niet DAAR in de caravan/auto achterlaten dus kregen we een ietwat grotere auto, het was maar goed ook want uiteindelijk bleek dat ze de caravan vergeten waren, die heeft nog weken op het industriegebied gestaan.
2) retour uit de VK net in België een steen door de voorruit, was natuurlijk op een vrijdag eind van de dag. Welke service kan je dan verwachten, alle garage’s zijn dicht?……. We slepen U wel af naar een Land Rover dealer want het is een bijzondere maat raam. Maar… dat kan zo’n carglas jonge toch zo regelen? (De ramen worden in België gemaakt notabenen) , nee dat kon niet alleen afslepen en dan het weekend wachten tot maandag? Hotel zoeken en auto op straat achterlaten vol met spullen zonder raam?!
Hoezo binnen 48 uur repareren….of vervangend vervoer. Nou niet dus, ze doen er alles aan om die service niet te verlenen.
Kortom, de afstand was te overzien dus ; de pool-hondjes inpakken onder een deken, wij truien en jassen aan, muts op met zonnebril EN gaan.
Wel eens in een Defenderoide met je voorramen open gereden op de snelweg, wat beuken die achter panelen. Moeie oren krijg je ervan
, dus zo veel mogelijk in de luwte van een vrachtwaggel blijven hangen.
Maargoed wel een raar gezicht, de rest van de auto’s op de snelweg reden met de ramen dicht en airco op 10.
Hopelijkgaan we van het voorjaar naar Spanje, maar hoe je er voor kan zorgen dat bij ernstige pech je weer thuiskomt?!
Gewoon naar een lokale garagist gaan en daar samen je handen smerig maken
Unive
Knac
ANWB
Rob