Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020, 18:37 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo,

Iemand een idee waar de rode lamp links naast het stuur voor was? Mogelijk voor gebrek aan vacuum voor de remmen waarschuwing?
Nu gaat de Laro een eigen vacuumpomp krijgen met een serie 3 bekrachtiger dus dan zal het wel goed komen.
Ik kan hem natuurlijk ook gaan gebruiken als controle lampje voor de richtingaanwijzers.
Iemand suggesties welk type zekeringenkast het makkelijkst en goedkoopst werk? de huidige is op, vorige eigenaar heeft er splitpennen in gedaan :o

groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020, 20:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
is die lamp niet voor je laadstroom inrichting (sense)? later zit die in een serie 3 klok
Bij een zekeringkast kun je de orginele weer gebruiken of elke steekzekeringkast.
Als je alles opnieuw aan het aansluiten bent zou ik wat meer zekeringetjes gebruiken en het licht en/of ventilator over relais laten gaan.
Goedkoop? conrad, bol, etc kijk ook eens bij rick donkers die heeft veel
Groet,
Jeroen

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020, 21:33 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Grappig mijn serie2 had geen bekrachtiging dus geen vacuüm. kan mij ook geen rood lampje daar herinneren maar ik heb ondertussen in 33 jaar veel verandert.
in serie 3 is dat lampje voor vacuüm en waarschuwing als er een remleiding lek is, het verbindings- blok waar rechts onder remleidingen samen komen, daar zit een plunjer in die contact maakt als er een lek is en dan gaat er een rood lampje branden behalve dan dat de series ondertussen zo oud zijn dat daar niets meer werkt omdat dat onderdeel nooit gecontroleerd wordt.
dacht trouwens dat het lampje in een schakelaar rechts van het stuur zat bij s3.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020, 21:45 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
O ja zekeringen
heb moderne steek gebruikt en gelijk een 8 stuks blokje.
Nu zou ik absoluut voor automaat zekeringen gaan, zijn niet zo duur meer.
En ik heb ze in de cabine ingebouwd: a kan je er makkelijk bij en b ze blijven droog. Ja mijn ambu is compleet droog van binnen :shock: :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 08:41 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Jamaar schreef:
O ja zekeringen
Ja mijn ambu is compleet droog van binnen :shock: :shock:



ja als je er nooit mee rijd. en meer met die toyo op stap bent.? mijn 109 blijft ook wel droog als hij in de garage staat :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 11:25 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
Iemand een idee waar de rode lamp links naast het stuur voor was? Mogelijk voor gebrek aan vacuum voor de remmen waarschuwing?
Nu gaat de Laro een eigen vacuumpomp krijgen met een serie 3 bekrachtiger dus dan zal het wel goed komen.
Ik kan hem natuurlijk ook gaan gebruiken als controle lampje voor de richtingaanwijzers.


Nico,
Ik herinner me van lang geleden dat in een 1975/76 Series 3 een rode lamp min of meer centraal op het "dashboard" zat, en deze rode lamp gaf aan dat er gebrek aan vacuüm was. Wellicht is dit een passend antwoord -- je weet maar nooit, want bij een LandRover is niks onmogelijk.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 14:58 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Nico,
Ik herinner me van lang geleden dat in een 1975/76 Series 3 een rode lamp min of meer centraal op het "dashboard" zat, en deze rode lamp gaf aan dat er gebrek aan vacuüm was. Wellicht is dit een passend antwoord -- je weet maar nooit, want bij een LandRover is niks onmogelijk.


Marc dat is dat lampje waar ik het over heb, heeft een dubbele functie en zit in een schakelaar om te testen of het lampje niet stuk is, Engelse genialiteit :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 15:08 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Een originele series 2 bedenk ik mij net heeft links van het stuur helemaal geen lampjes of schakelaars.
Alles zit in de midde consul. Dus wat links zit is later ingebouwd of misschien iets van het leger.
Draadjes volgen en kijken waar die uit komen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 15:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
op mijn ronde rode lamje zat niets aangesloten. ivm ombouw denk ik.
maar dat test lampje waar je over schrijft is bij mij rechthoekig.
kan ook een koude start lampje zijn volgens de owners manual series 2a. maar er staat geen kleur van van de lamjes in die manual dus??

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2020, 23:26 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo,

Dat bij Land Rover alles mogelijk is ? Het ontwerp is ook van 1948 en dan van restjes vliegtuigschroot een hufterproof agrarisch werkpaard maken.
Allemaal bedankt voor het meedenken. Dat er nog geen vacuum systeem is, is idd helemaal juist! Mijn 2a is er idd eentje met dat onzalige 1 kring remsysteem zonder bekrachtiger. Niet snugger van mijzelf! Daarom bouw ik nu net de serie 3 bekrachtiger en hoofdremcilinder met 2 kringen in. En de vacuumpomp op mijn motorblok. ID ook een handige tip is om de draadjes gewoon te volgen. Zien we meteen hoe of wat. Paneeltje(ziet er wel naar uit dat het origineel zit en schroefkoppen zijn nog maagd) moet toch er ff uit om het schutbord te restaureren . Gloeien is een lampje in de kilometer teller. Bijladen zit in instrumenten klok , groot licht is een blauw pukkeltje in het paneel. Oliedruk is ook een groene(mijn gevoel wil die juist knal hyper ROOD hebben) in de kilometer teller. Ik kom er wel uit, er zijn moeilijkere zaken te behappen. Denk dat ik de lamp(echt flinke puist) er gewoon authentiek laat zitten en hem ga benutten als controle lamp voor de richting aanwijzers. Ik ga ook met een alarmlichtschakelaar van een kever een alarmsysteem aansluiten zodat je alle richtingaanwijzers tegelijk laat knipperen(is pas verplicht na 1997). Die controlelamp hoort rood te zijn, komt mooi uit. In style van de agrarische achtergrond van de auto er met witte lakstift ff een driehoek op tekenen als herkenning voor de RDW keurmeester straks. Heb een leuke authentieke zekering kast met 12 polen(bakeliet) en een deksel gevonden. Net als een Bosch voetschakelaar voor het grote licht. Ook een Bosch mistlamp schakelaar . Heb een militaire Hella mistlamp en een achteruitrijlamp met ijzeren behuizing voor achterop. FF huiswerk genoeg weer.
Ben de onderdorpel(profiel bij Paddock mee laten komen) van mijn achterdeur aan het vervangen, was helemaal koek. Gelijk aan het verstevigen en krijgt een derde scharnier erbij in de midden omdat mijn reservewiel eraan komt te hangen. Is nog een heel gepuzzel om de plaats van de drager te bepalen bij een 7.5-16 band. Je komt met de originele manier van bevestigen of onder de deur uit en dan zit de trekhaak er weer of je komt voor je slot uit. Nu dus band en deur beiden op de grond gezet, houder met de drie draadeinden in het wiel gedaan en afgetekend waar hij aan de buitenkant op de deur komt.
Daar dus ook de deur verstevigen aan de binnenkant.
Vond hen in eerste instantie op de motorkap ook wel stoer staan maar om de achteras voor de gewichtsverdeling weer wat te gunnen komt hij aan de deur.
groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2020, 09:43 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Bij een militaire s2 uitvoering zit er een gecombineerde verlichting contact schakelaar en als ik me goed herinner was er een rode lamp die aangaf dat de colonne verlichting aan was. Heb daar nooit een schema voor gevonden destijds en die hele zooi er uit geknikkerd.
Bij een gescheiden rem systeem moet je wel anders ontluchten, niet hard op het pedaal trappen omdat als je wel te hard trapt de plunjer in dat verdeel blokje verschuift en het is lastig dat weer op zijn plaats te krijgen.
Heb zelf dat blokje eerst uit elkaar gehaald, gangbaar gemaakt en o ringen vervangen voor ik het heb ingebouwd.
Ja ook ik heb een gescheiden remsysteem en bekrachtiging in mijn s2a ambu ingebouwd als een van de eerst veranderingen, veiligheid voorop als je met 3 ton rond rijd. 8-)
Heb ook een schakelaar aan stuur gebouwd met een lange arm, naar onder groot licht sein en naar boven 1x ruitenwisser, is super handig als je mede lanrovers tegen komt en als het druilerige weer is. :geek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.