Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 14:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 feb 2020, 10:18 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Nog even dan is de ophokplicht weer over.

Misschien kom ik dan weer wat pre-defenderoids tegen onderweg.
Dat is tegenwoordig wel een zeldzaamheid.

En ik ..... ga zo testen of het echt zo nat is buiten. :? zwaaien jullie als ik voorbij kom waaien?
Want met dit weer :D twee handjes aan het stuur :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb 2020, 14:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ik heb vanochtend al ff gecontroleerd of het echt zo nat is door heerlijk buiten in de storm in de tuin te klussen. Samen met mijn lieve vriendin voor haar moestuin hobby 2 nieuwe bakken gemaakt met een Belgisch hardsteen straatje er om heen.
Afbeelding
Nu net klaar. Conclusie: ja, het is behoorlijk nat, ik moest zelf mijn onderbroek uitwringen. Ja, het waait, want ik ben twee keer omgewaaid. Maar toch een heerlijke zondag.. nu nog ff aan de Santana prutsen en dan daarna met een hertog Jan bij houtkachel..

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb 2020, 14:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
,k ben bezig de tub op te stoken ivm. met 2 kindjes die morgen komen zwemmen.
heb goeie trek nu in de pijp.
oja en heb van een oude windows ce. zakcomputertje een km teller gemaakt ivm. afbreken kabel van km teller 109.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2020, 04:10 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb ooit eens een windows tablet gekocht om er navigatie programma's op te draaien, er zat een gps in, na zeer veel moeite de gps aan de praat gekregen in de programma's en dan na de volgende update er achter komen dat niets meer werkte.
Dagen aan besteed en uiteindelijk terug gebracht naar bcc waar de verkoper zich gelukkig herinnerde dat ik bij de koop gezegd had dat ik hem alleen koop als de gps ook werkt. Drivers en windows update geen goede combinatie.
Kon ook geen gps muis aansluiten omdat hij maar één usb poort had en die werd gebruikt om te laden.
Kan je natuurlijk een Bluetooth muis kopen maar dat is was nog duur toen en niet de bedoeling.
Geruild voor een Samsung Android tablet en nooit problemen met navi apps, werkt gewoon!
Maar windows ce word geloof ik in veel navigatiesystemen gebruikt met eigen schil er om, navicom en garmin. Tomtom weet ik niet.
Welk programma heb je gebruikt voor je km teller en heeft die zak computer ingebouwde gps of heb je een gps muis aangesloten?
Kijk nooit op mijn km teller, gebruik alleen de gps omdat die beter in blikveld staat en 80km/h ook 80 is


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2020, 11:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
het is een yakomu delta 300 pocket pc. met ingebouwde gps en een lossen ontvanger.
oudje van eind jaren 90 dus maar 64 mb . het progje is gpstacho. en er staat een oude sygic op en en hele oude igo 8.
maar alles werkt en kan dus gewoon in de 109 vast blijven liggen.
verder heb ik ook een 7 inch samsung met navigatie en alle campings. en natuurlijk mijn hele slimme telefoon.
met ook alle campings en 3 navigatie progjes. onee apps heet dat tegenwoordig.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2020, 12:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 10:49
Berichten: 89
Ik gebruik in mijn landrover mijn samsung telefoon S8+ met navigator, werkt ook geweldig in het terrein, maakt gebruik van open source kaarten waar elk paadje op staat. En je kunt ook je rit opnemen op basis van GPS coordinaten.
En op de weg in mijn ander auto gebruik ik flitsmeister. Wordt ook steeds geavanceerder, ook geinig.

Groet

Geert 88 SIIID


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2020, 21:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
heb je voor mijn de links naar die kaarten en software? navigator staat in de appstore zag ik maar die kaarten? kan alleen de gewone weg kaarten vinden.
alvast bedankt

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 08:18 
Denk dat je deze nodig hebt
https://www.openstreetmap.org/export#map=7/51.652/5.751

Have fun


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 09:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
nou ben even wezen klikken, een gebiedje net zo groot als Wieringerwerf is al te groot om te exporteren.
of ik doe wat vaut of het is gewoon ku..............

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 10:01 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Hoi Sjaak, ik heb je al 2x een PM gestuurd, maar dat duurt zooooooooo lang voordat de outbox leeg is.
Denk dat 4 keer per dag gedaan wordt?

:lol: Kan me niet voorstellen...
Ik gebruik veel Maps.me (IOS) voor offline navigatie, dan zijn de kaarten niet groot.

Dus ik denk dat je even moet goooogelen voor Android... heb ik geen kaas van gegeten :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 13:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
jaaaaaaaaaaaaaha heb je pm,s ontvangen, maar zat met de kleinkinderen in een bak water van 36 graden met wat babyshampoo.
heb er nu de standaard kaarten op staan en daar staan ook de zandweggetjes op zag ik.
zal vanavond me er verder in verdiepen.
bedankt voor de links. hoop mogelijk zo te zien.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 13:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Vroeger gebruikte ik veel osmand op android. Maar sinds ik 16 gig per maand internet leeg kan trekken in het buitenland gebruik ik dat weinig meer. Word er niet romantischer op.
Nu de 101 aan het inpakken, morgen richting oostenrijk om te gaan sneeuwplanken
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 14:06 
prettige vakantie en doe voorzichtig. zo,n 101 past niet in het repatrieings vliegtuig.

ik ben nog oldschool want heb maar 500 mb. vind 2.50 euro in de maand al te duur.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb 2020, 10:29 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
In het kader van "Wat heb jij vandaag gedaan?"

Ik heb onder de Lightweight nieuwe Parabooltjes, compleet met alle bouten, moeren, shackles en bussen geplaatst aan de voorzijde, achter een paar weken terug al gedaan.

Overigens was het geen overbodige luxe want de bussen in het chassis waren zeg maar "goed opgebruikt", maar geen schade aan het chassis, nieuwe (gewone rubberen) bussen d'r in geperst en voila.

Bijlage:
Chassis-veerbus-LW.jpeg

Enige waar ik tegenaan liep was dat de zogenaamde Military Wrap aan de voorzijde in de dumb iron boven tegen het chassis aan kwam (was bij de oude parabolen ook al zo) dus daar even een halve krul van af geslepen, man wat scheelt dat een herrie, was wel geen eend maar toch, hij veert nu ook aan de voorzijde soepeler en is op een hobbelige weg angstwekkend stil.

Bijlage:
Mil-wrap-weggeslepen.jpeg

Gert-Jan


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 11:38 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Crazy-G schreef:
dus daar even een halve krul van af geslepen, man wat scheelt dat een herrie,
Gert-Jan


Ik heb daar ook al eens met een scheef oog naar gekeken.

Als het regent zoals nu dan piept mijn vering (of schokbreker(s)) niet, maar met mooi weer als je je ramen open hebt lijkt het wel “ an old post coach “ die uit de woestijn komt schudden.

Heeft ook wel weer wat :D

Maar met dit weer ga ik maar kijken waar de volgende vakantie naar toe gaat :| en laat de klusjes nog even liggen.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2020, 19:28 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
Crazy-G schreef:
In het kader van "Wat heb jij vandaag gedaan?"

Ik heb onder de Lightweight nieuwe Parabooltjes, compleet met alle bouten, moeren, shackles en bussen geplaatst aan de voorzijde, achter een paar weken terug al gedaan.

Overigens was het geen overbodige luxe want de bussen in het chassis waren zeg maar "goed opgebruikt", maar geen schade aan het chassis, nieuwe (gewone rubberen) bussen d'r in geperst en voila.

Bijlage:
Chassis-veerbus-LW.jpeg

Enige waar ik tegenaan liep was dat de zogenaamde Military Wrap aan de voorzijde in de dumb iron boven tegen het chassis aan kwam (was bij de oude parabolen ook al zo) dus daar even een halve krul van af geslepen, man wat scheelt dat een herrie, was wel geen eend maar toch, hij veert nu ook aan de voorzijde soepeler en is op een hobbelige weg angstwekkend stil.

Bijlage:
Mil-wrap-weggeslepen.jpeg

Gert-Jan


haha , heb je enig idee waarom die krul eraan zit ??

waarschijnlijk niet dus hierbij : die krul van het tweede blad is ervoor om te zorgen dat als je hoofdblad breekt , je as niet onder je auto vandaan komt als je plotseling moet remmen (stel hij breekt aan de voorkant , dan zit hij achter alleen met je shackle vast aan je auto , deze kan op 2 punten scharnieren , als je nu remt komt je as aan 1 kant een cm of 20 omhoog , je kunt dan waarschijnlijk wel verzinnen waar je ergens naast de weg gaat belanden )

ik denk dat je beter een klein stukje uit de verstevigings plaat had kunnen slijpen ....

maar goed , ieder zijn ding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 12:47 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Goh Gerben, weet jij wel waarom die krul er aan zit? Waarschijnlijk niet dus.

Dat was een normale modificatie alleen voor militaire voertuigen, op civiele horen/hoeven die helemaal niet te zitten, als je de wagen normaal gebruikt is de kans op breken van het hoofdblad vrijwel nihil, militaire voertuigen hadden ze omdat je bij het gebruik in oorlog omstandigheden nogal eens erg ruig met het spul omgaat en de kans op breken daar ook vele malen groter is als bij civiel gebruik en je dan in een noodsituatie jezelf nog onveiligheid kunt brengen.

Die hele militaire krul heeft bij normaal (m.n. civiel) gebruik dan ook weinig tot geen zin want kans op breuk is gewoon ontzettend klein tot niet aanwezig. Als de veer al breekt heb je je wagen niet goed onderhouden en de boel gewoon laten verrotten anders kan dat gewoonweg niet.

Ik ben van beroep vrachtwagen monteur geweest bij DAF Amsterdam in de tijd dat vrachtwagens nog met echte veren reden, namelijk bladveren en ik kan je vertellen, daar zat geen extra krul om het veeroog ter verzekering van wat dan ook en geloof me, die mannen gingen niet echt zuinig om met hun spullen.

En ja, laten we vooral een stuk uit de versteviging van het chassis slijpen, dat is een slimme oplossing want als daar iets afbreekt dan heeft die militaire krul echt zin, duhh.

Maar goed, ik heb een weloverwogen en zeer veilige keuze gemaakt en ben er van overtuigd dat het nooit een probleem op gaat leveren.

Als jij daar anders over denkt, helemaal prima, maar ik heb het idee dat jij zelf de achterliggende gedachte van die extra krul niet helemaal kunt bevatten.

Zoek eens een paar plaatjes op internet van moderne bladveren en je zult zien dat alleen de leveranciers van extreme vering als OME en zo soms een extra krul gebruiken en de rest dus allemaal niet en zelfs OME bij normale vervangingsveren niet.

Ergo, alleen nuttig bij extreem gebruik en aangezien ik rij als een ouwe lul met maximaal 80 km/u over de weg en er nooit het terrein mee in ga dus dikke kans dat . . . . . . ik nooit problemen ga ondervinden.

Zelfs mijn extreem zwaar uitgevoerde Sankey trailer heeft geen extra krul ter beveiliging.

I rest my case.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 17:58 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Omdat het toch regende het inmiddels nauwelijks als ± witte dak eens met de wat hardere borstel een aanvullend water afgeborsteld.
Je ziet nu weer goed óp dat dat hoe de regen spettert ... voorheen viel de regen "dood" in de daar aanwezige natuur ... je kan ook zeggen dat de regen de natuur levend hield.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 20:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
vandaag mijn bestuurders stoel vast gezet.
zat op de achterbank te klussen, spring uit de 109 en houd me vast aan mijn voor stoel.
en zie hem raar bewegen.
tegelijk hoor ik een raar geluid. knarsen/schrapen/piepen.
ikke heeeel blij. eindelijk na anderhalf jaar mijn geluidje gevonden.
was op de plek waar de achterste moer vast in je seatbase zit, dat gedeelte was gescheurd over een lengte van zeker 10 cm.
trouwens de hele constructie is volgens mij ook niet berekend op meer zijdelingse krachten als een scheet laten op zo,n stoel.
wat een flut stukkie aluminium moet mijn gespierde lichaam houden.
dus dikke allu hoeklijn er over met ruim epoxy en 20000 zelftappers om vast te zetten.
heb dit keer maar geen tape en tyrewraps gebruikt.
en toen een proef ritje...................................
na 10 km was dat klo............. geluid er weer. :twisted:
was dus ook niet mijn stoel.

oja en ik heb getankt.

marc,marc.marc. jij natuurbeul. denk je er wel om dat je nu niet co2 neutraal meer bent.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 20:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
......

marc,marc.marc. jij natuurbeul. denk je er wel om dat je nu niet co2 neutraal meer bent.


Ja, Ja, ik weet het, maar de korstmossen rondom, heb ik laten zitten.
Weet dat korstmossen heel goede luchtverontreinigings-indicateurs zijn.

Bovendien zorgt zo'n mooi "wit" dak weer voor een heleboel extra reflectie.
Je moet wat doen om het smeltende poolijs en de zwart wordende gletsjers te compenseren.
Dus draag ik toch weer bij aan het bestrijden van dit soort langgerekte herfst ... geef mij maar winter.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 21:43 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
Crazy-G schreef:
Goh Gerben, weet jij wel waarom die krul er aan zit? Waarschijnlijk niet dus.

Dat was een normale modificatie alleen voor militaire voertuigen, op civiele horen/hoeven die helemaal niet te zitten, als je de wagen normaal gebruikt is de kans op breken van het hoofdblad vrijwel nihil, militaire voertuigen hadden ze omdat je bij het gebruik in oorlog omstandigheden nogal eens erg ruig met het spul omgaat en de kans op breken daar ook vele malen groter is als bij civiel gebruik en je dan in een noodsituatie jezelf nog onveiligheid kunt brengen.

Die hele militaire krul heeft bij normaal (m.n. civiel) gebruik dan ook weinig tot geen zin want kans op breuk is gewoon ontzettend klein tot niet aanwezig. Als de veer al breekt heb je je wagen niet goed onderhouden en de boel gewoon laten verrotten anders kan dat gewoonweg niet.

Ik ben van beroep vrachtwagen monteur geweest bij DAF Amsterdam in de tijd dat vrachtwagens nog met echte veren reden, namelijk bladveren en ik kan je vertellen, daar zat geen extra krul om het veeroog ter verzekering van wat dan ook en geloof me, die mannen gingen niet echt zuinig om met hun spullen.

En ja, laten we vooral een stuk uit de versteviging van het chassis slijpen, dat is een slimme oplossing want als daar iets afbreekt dan heeft die militaire krul echt zin, duhh.

Maar goed, ik heb een weloverwogen en zeer veilige keuze gemaakt en ben er van overtuigd dat het nooit een probleem op gaat leveren.

Als jij daar anders over denkt, helemaal prima, maar ik heb het idee dat jij zelf de achterliggende gedachte van die extra krul niet helemaal kunt bevatten.

Zoek eens een paar plaatjes op internet van moderne bladveren en je zult zien dat alleen de leveranciers van extreme vering als OME en zo soms een extra krul gebruiken en de rest dus allemaal niet en zelfs OME bij normale vervangingsveren niet.

Ergo, alleen nuttig bij extreem gebruik en aangezien ik rij als een ouwe lul met maximaal 80 km/u over de weg en er nooit het terrein mee in ga dus dikke kans dat . . . . . . ik nooit problemen ga ondervinden.

Zelfs mijn extreem zwaar uitgevoerde Sankey trailer heeft geen extra krul ter beveiliging.

I rest my case.

Gert-Jan.



je hebt helemaal gelijk .....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020, 18:32 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Vandaag geen tijd gehad anders dan ECHTE Land Rover gerelateerde informatie te doorzoeken.

:idea: Een hidden feature !!!!! Weet jij er ook nog 1 ???

Klikkerde-klik -> Alleen echte Land Rovers . :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020, 22:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Marc-my-Words schreef:
sjaak109 schreef:
......

marc,marc.marc. jij natuurbeul. denk je er wel om dat je nu niet co2 neutraal meer bent.


Ja, Ja, ik weet het, maar de korstmossen rondom, heb ik laten zitten.
Weet dat korstmossen heel goede luchtverontreinigings-indicateurs zijn.

Bovendien zorgt zo'n mooi "wit" dak weer voor een heleboel extra reflectie.
Je moet wat doen om het smeltende poolijs en de zwart wordende gletsjers te compenseren.
Dus draag ik toch weer bij aan het bestrijden van dit soort langgerekte herfst ... geef mij maar winter.


't Heeft geholpen, vanmorgen was mijn inmiddels witte dak nog witter.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2020, 17:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Zo, ik mag weer met de s3 rijden (08/82).
Meteen maar een nieuwe startmotor besteld, de ouwe originele ging moeilijk rond als ie een tijdje stil had gestaan. Meteen een powerlite gekocht. Ook nieuwe kabels (35mm2) besteld zodat daar ook geen weerstand in zit. Moet alleen nog kijken hoe dat ik hem ga aansluiten. Deze startmotor heeft een eigen solenoid dus ik denk dat de de ouwe s3 maar oversla en ga gebruiken als startrelais.
Ook de achterdeur en bestuurdersdeur van nieuwe cilinders voorzien, nu zijn het dezelfde sleutels. Bijrijdersdeur zit geen sleutelslot.(wel alvast dezelfde cilinder erbij). Ook nog een tochtstrip op de deur geplakt (ondanks nieuwe deurrubbers), Hopelijk minder tocht in mijn nek.
Net een nieuw zij raampje laten snijden voor de hardtop (oude was gescheurd door een engelse greenlane tak die van links kwam...). die kan er van het weekend ook in.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2020, 18:26 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
sjeroens schreef:
Zo, ik mag weer met de s3 rijden (08/82).
Meteen maar een nieuwe startmotor besteld, de ouwe originele ging moeilijk rond als ie een tijdje stil had gestaan. Meteen een powerlite gekocht. Ook nieuwe kabels (35mm2) besteld zodat daar ook geen weerstand in zit. Moet alleen nog kijken hoe dat ik hem ga aansluiten. Deze startmotor heeft een eigen solenoid dus ik denk dat de de ouwe s3 maar oversla en ga gebruiken als startrelais.
Ook de achterdeur en bestuurdersdeur van nieuwe cilinders voorzien, nu zijn het dezelfde sleutels. Bijrijdersdeur zit geen sleutelslot.(wel alvast dezelfde cilinder erbij). Ook nog een tochtstrip op de deur geplakt (ondanks nieuwe deurrubbers), Hopelijk minder tocht in mijn nek.
Net een nieuw zij raampje laten snijden voor de hardtop (oude was gescheurd door een engelse greenlane tak die van links kwam...). die kan er van het weekend ook in.
J.

man man man wat ben je druk.

ik heb allemaal bits en pieces liggen van de 109. maar dan kijk ik er naar en dan denk ik............... ach komt wel.
heb wel nieuwe achterdempers besteld. was ook weer iets wat ik nog niet vervangen had ivm rare geluid.
en ik kon met mijn vinger er doorheen drukken.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2020, 22:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
sjaak, ik zat trouwens nog te denken:
Als ik mijn ruitenwissers aanzet in de 101 komt er na een tijdje ook gekwaak uit. Ik heb in de stangen (die door buizen heen lopen) al eens kruipolie gespoten en toen was het weg.
Misschien dat 1 zo'n stang resoneert in jouw s3 door trilling motor. Misschien is het de moeite waard om eens te proberen om er wat vet in te spuiten.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2020, 15:18 
Offline

Geregistreerd: di 11 feb 2020, 10:12
Berichten: 16
ja de uitlaat los gehaald om de start motor te vervangen , het was droog weer, maar niet lang onder de auto , na omhoog doen van motor kap verse plens water naar beneden lol. Waarom moet de uitlaat los om de start motor te vervangen ? , welk ontwerper is hier voor verantwoordelijk !
Waarom moet er bij de flens onder de auto een bout boven aan zitten waar je haast niet bij kunt ? . is dit alles een soort oefening waar je een beter, toleranter ruim denkende mens van wordt , die weet dat ergeren niets goeds brengt ? , ja , de auto is een groot leer model met veel verborgen lessen ! Ik ben al begonnen positive dingen te zien ,die de realiteit verdraaien en zaken in gunstig daglicht stellen waar hij niet is . want ik weet vele andere autos ,vooral modernere, zijn in het geheel de moeite niet waard om dan ook maar iets aan te repareren :-) die zijn in elkaar gelijmd met stukjes plastic en zitten vol sensors die dat alles controleren op foutjes , sensors verbonden aan irritant toetertjes en lampjes en compjoetertjes die het nadenken voor je overnemen, autos die het resultaat zijn van een jaren en jaren door dolende technische voortschrijdende compliciteit op een weg die geen einde of bestemming kent blaaaaa neee de dingen om mij heen maken mij niet gelukkig, dat komt uit mij en pas ik toe op mijn omgeving !
Ik wil grote metalen schakelaars en dingen als je die beweegt duidelijk andere metalen stukken in beweging brengen waar van ik precies weet waar alles aan vast zit en hoe het werkt en wat je met forse bouten en moeren uit elkaar kunt halen !!!!! lol


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2020, 16:12 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Jaaaa
Terug naar het stoom tijdperk :?
Heel London dicht met smog en vele doden door de luchtvervuiling. :shock:

En verplicht iemand die met een rode vlag voor de stoomauto rent om voor gevaar te waarschuwen :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2020, 16:43 
sjeroens schreef:
sjaak, ik zat trouwens nog te denken:
Als ik mijn ruitenwissers aanzet in de 101 komt er na een tijdje ook gekwaak uit. Ik heb in de stangen (die door buizen heen lopen) al eens kruipolie gespoten en toen was het weg.
Misschien dat 1 zo'n stang resoneert in jouw s3 door trilling motor. Misschien is het de moeite waard om eens te proberen om er wat vet in te spuiten.
J.


naaah is het niet,geluid komt onder mijn cubbybox vandaan. daar waar allerlei assen draaien en de versnellings- bak zit.
zojuist nieuwe dempers achter er op gezet. de oude rammelden als je ze in elkaar drukte. net heule zware samba ballen.
maar na een proefritje.......................... dat was het ook niet.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2020, 18:36 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Sjaak je hebt nu denk ik wel je hele auto al “vervangen” , zou het soms in je Bestuurdersstoel kunnen zitten?

Ik wilde vanmorgen nog het bad(eendje) vol laten lopen. :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2020, 19:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
ja, sjaak. Ligt er gewoon niet een hondenspeeltje onder je stoel?
J

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.