Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2019, 22:24 
Offline

Geregistreerd: wo 18 sep 2019, 19:18
Berichten: 13
Hallo,
Ik heb een land rover 110 met een 200tdi van 1984 gekocht en die staat op grijs kenteken. Nu wil wilde ik hem op de zaak van mijn vader zetten en er dan van de winter mee rijden. Wat moet ik dan aan kosten (wegenbelasting en bijtelling ) gaan betalen? En hoeveel is dat? Nu hoor ik wel eens dat je de bijtelling over dagwaarde, cataloguswaarde of over de gebruikte onderdelen en diesel ga betalen. Wat is het nu?
M.v.g. Maarten


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 09:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 09:53 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Tja, leuker kunnen ze het niet maken :shock:

Je auto moet wel heel erg je hobby zijn wil je dit betalen. :D ;)

Je kan in Nederland beter kinderen hebben, dan kan je wel allerlei toeslagen krijgen die de gemeenschap betaald. :?
Onderaan de streep hou je er (bijna) geld aan over.
Maar die willen onderandere weer vlees eten :mrgreen: of dat nou weer zo goed is voor het mileu :mrgreen: :D :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 10:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
GatheRRoveR schreef:
Tja, leuker kunnen ze het niet maken :shock:

Je auto moet wel heel erg je hobby zijn wil je dit betalen. :D ;)

Je kan in Nederland beter kinderen hebben, dan kan je wel allerlei toeslagen krijgen die de gemeenschap betaald. :?
Onderaan de streep hou je er (bijna) geld aan over.
Maar die willen onderandere weer vlees eten :mrgreen: of dat nou weer zo goed is voor het mileu :mrgreen: :D :lol:


Krijg je toeslagen voor kinderen? Was dat maar waar.. als je een beetje een normaal inkomen hebt krijg je niks hoor. Alleen een beetje kinderbijslag en daar kan ik dan mooi het vlees wat ze eten van betalen :)

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 11:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
.... Je kan in Nederland beter kinderen hebben, dan kan je wel allerlei toeslagen krijgen die .....


Met een beetje pech vorderen ze die toeslagen ook nog eens terug, zelfs als je ze niet gekregen hebt.   :ugeek:

Overigens valt het best mee als je een grijskenteken-auto ook grijs kan rijden, en de bijtelling is bij een oude ook nog eens laag.
't Moet dan natuurlijk wel in de bedrijfsvoering "passen" .... (maar het past gauw).

Pas heeft de rekenkamer de MRB tegen het licht gehouden en de conclusie was dat het een belasting was met veel losse eindjes entegengestelde prikkels. Enerzijds wil de overheid met de belastingen zuinige en schone auto's stimuleren, anderzijds worden 15+ auto's weer gunstiger behandeld (en 40+ al helemaal).
Bijv. als je als kleine ondernemer een zakelijke verplaatsing moet maken, dan is het bijna altijd gunstiger om de auto te pakken, zelfs al is ie "privé" -- val je in de bijtelling - de auto dus "op de zaak" geadministreerd - dan is juist weer iedere privé-kilometer verdienen ... .
En sowieso in welk belasting tarief dan ook: het is een houderschaps-belasting dus zodra je betaald hebt maakt iedere kilometer die je rijdt de belasting per kilometer lager.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 12:07 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
:lol: Dat je er een mooi stukje vlees voor de BBQ aan overhoudt is mooi meegenomen :D
Maar het is nu wel erg koud dus kan je sparen voor een groter feestje en dan kan je ons uitnodigen om mee te genieten van je “kleine” voordeeltjes :mrgreen: 8-) :D :)

Maar ik denk wel vaak, waarom al die regeltjes. :x :oops: :shock:

Voorbeeld:
- Als je ondernemer bent trek je al veel af (BTW verrekening etc.), waarom dan ook nog (wegen)belasting voordelen er boven op?
- Vrachtwagen minder wegenbelasting betalen?? Snap ik ook niet.
En kom dan niet met dan word alles duurder. Want het onderhoud van de wegen, het voldoen aan de CO2 maatregelen moeten we als samenleving doen. Dus laat ook de kosten waar ze thuis horen en verzin niet van die kromme uitzonderingen.

En ik snap best wel: de regels zijn er, dus als het kan waarom zou je er geen gebruik van maken.
Maar het zijn wel juist deze regels die er voor zorgen dat er gebruik en misbruik van gemaakt wordt.
En dan wordt er weer een herstel aktie gedaan waar mensen zich opeens weer misdeeld door voelen.


En ja ook ik heb een LaRo van 1985 gehad en was het Bokkie van een wetsaanpassing.
Zo en nu lekker naar de garage waar mijn LaRo staat, de BBQ aan de kant zetten en leuke dingen gaan doen. :mrgreen:

P.S.
Sorry dat ik er over begonnen ben. :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 14:05 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Naam van prikbord veranderen :!: laroprik naar verdwaaloprik :?: :idea:
En ook al heet het kinderbijslag, het is een toeslag :roll: alleen bekt het niet lekker, kindertoeslag klinkt alsof iets waar de pastoor goed in is :evil: :twisted: :evil: :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 79 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.