Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 16:10 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Is er in Nederland en voor andere landen een plek waar je uit kan zoeken waar je met je oude diesel naar binnen mag.

Ik dacht dat ik geen enkele milieuzone in mocht. Vaak al expres een andere auto geregeld.
Blijk ik 010, 020, 030 gewoon in te mogen. Arnhem kan ik weer niet achterhalen.

Recent bij onze oosterburen tientallen kilometers omgereden omdat ik weer zo een bordje tegen kwam.
Even stoppen op de snelweg om vriend goegel te ondervragen is dan geen optie.

Ben ik nu de enige :?:

Cheerzz Rob (met een 40+ jaar oude diesel)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 17:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Misschien is dit wat voor je:
https://www.urbanaccessregulations.eu/ er zit ook een routeplanner bij.
je mag trouwens in duitsland met je "oldtimer" de meeste milleuzones in, Overigens is niet beschreven wat de defenitie van oldtimer is, is dat volgens nederlandse regels (40+) of duitse regels (30+ / orginele staat). kopie kenteken achter voorruit help.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 18:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
GatheRRoveR schreef:

Cheerzz Rob (met een 40+ jaar oude diesel)


geintje Rob. maareh van dat vehicle van jouw mogen alleen sommige onderdelen naar binnen toch?
bijv,chassis en het huisje er op. de rest moet een sticker. :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 19:13 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
In Duitsland zijn alle buitenlandse auto's van 30 jaar en ouder gelijk gesteld aan het Duitse H kenteken en mogen alle milieu zones in. Wel is het verstandig als het kenteken later afgeven is om een kopie van kenteken of een print van de rdw website met de eerste afgifte datum rood te omcirkellen achter het voorruit te leggen. Controle is namelijk alleen als je geparkeerd staat in de milieu zone.
Mijn Duitse vrienden menen te weten dat door de zone rijden geen bekeuring oplevert.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 19:38 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Jamaar schreef:
In Duitsland zijn alle buitenlandse auto's van 30 jaar en ouder gelijk gesteld aan het Duitse H kenteken en mogen alle milieu zones in. Wel is het verstandig als het kenteken later afgeven is om een kopie van kenteken of een print van de rdw website met de eerste afgifte datum rood te omcirkellen achter het voorruit te leggen. Controle is namelijk alleen als je geparkeerd staat in de milieu zone.
Mijn Duitse vrienden menen te weten dat door de zone rijden geen bekeuring oplevert.


sjeroens schreef:
Misschien is dit wat voor je:
https://www.urbanaccessregulations.eu/ er zit ook een routeplanner bij.
je mag trouwens in duitsland met je "oldtimer" de meeste milleuzones in, Overigens is niet beschreven wat de defenitie van oldtimer is, is dat volgens nederlandse regels (40+) of duitse regels (30+ / orginele staat). kopie kenteken achter voorruit help.
J.


Het is gewoon raar dat je dit in Nederland al niet simpel kan terugvinden....... en dan in Duitsland op rondweg opeens de melding krijgen dat je zo een zone inrijdt, en dan maar de colonne oude vrachtwaggels volgen.

Het is in Duitsland ook al net als in Nederland, Ook hier moet je ook van alles omdat de gemiddelde “platvoet” de wet niet kent.
Ik heb zo een klein plastic kaartje als kenteken, dat zal dan een heeeel klein rood rondje worden.
Moet ik er voor de zekerheid ook een leesbril naast leggen :lol:


sjaak109 schreef:
GatheRRoveR schreef:

Cheerzz Rob (met een 40+ jaar oude diesel)


geintje Rob. maareh van dat vehicle van jouw mogen alleen sommige onderdelen naar binnen toch?
bijv,chassis en het huisje er op. de rest moet een sticker. :mrgreen:


Lekker ben jij :cry: zo maak je vrienden ;)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 19:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Ik begreep dat Frankrijk weer heel moeilijk doet, alleen een Frans historisch voertuig zou vrijgesteld zijn.
Mij lijkt dat dat strijdig is met EU-regels ... maar wie heeft er zin om dat uit te vechten ??


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 20:05 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
@ GatheRRoveR
Ik heb zo een klein plastic kaartje als kenteken, dat zal dan een heeeel klein rood rondje worden.
Moet ik er voor de zekerheid ook een leesbril naast leggen :lol:

Je hebt inderdaad een leesbril nodig :lol: , vanwegen dat kaartje vermeld ik dus een print van de rdw website
:shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 20:16 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Marc
Groot Frankrijk is dat wat alle niet Fransen Europa noemen. :?
Verder heb ik een sterk vermoeden dat die Franse milieu stickers een verkapte registratie is van buitenlandse voertuig gegevens om uit te zoeken hoe die autobeziters nog meer geld in de staatskas kunnen brengen. :cry:


Laatst bijgewerkt door Jamaar op vr 12 jul 2019, 20:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 20:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
marc,
In frankrijk zijn alle historische voertuigen vrijgesteld van de millieuzone. maar dan moet het voertuig wel geregistreerd staan in dat departement. M.a.w. wij mogen niet mee doen, eigen fransen eerst!
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 20:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Jamaar schreef:
Groot Frankrijk is dat wat alle niet Fransen Europa noemen.
Verder heb ik een sterk vermoeden dat die Franse milieu stickers een verkapte registratie is van buitenlandse voertuig gegevens om uit te zoeken hoe die autobeziters nog meer geld in de staatskas kunnen brengen.


Tja, het is - vlgs sommigen (maar niet de Engelsen of de Duitsers) - de "danken" aan de overdreven heldhaftigheid van de latere Willem II dat Napoleon bij Waterloo verloor.   Had Napoleon gewonnen dan hadden we al twee eeuwen één Europa (en ook dan zonder het UK).
Mijns inziens was dan een voordeel geweest dat het Frans de "lingua franca" was geweest.

Qua Franse staatskas: Ik heb niet de indruk dat ik die overdadig spek. Ik rijd ongeveer nooit over een tolweg, ik rijd ook bijna nooit te hard (nu ja, dit dan afgemeten aan het aantal snelheidsboetes - krijg je er dan wel eentje dan valt de boete ook nog mee*), en de brandstof was jarenlang vergelijkbaar met of lager als in Nederland geprijsd.
    * naar ik begreep is de boete voor een snelheidsovertreding in de bebouwde kom hoger

En ik vraag me af hoeveel de Franse staat met de buitenlandse voertuiggegevens kan, dwz hoeveel extra. Op basis van kenteken-gegevens kunnen ze toch al ongeveer alles achterhalen, en die kentekens aflezen is een fluitje van één centime.


O ja, het enige moment dat je de Franse staatskas echt gaat spekken is als je een huis in Frankrijk bezit en met name het moment dat je het met winst weet te verkopen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 20:58 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
:D Als oldtimer zou je ook geen vignet nodig hoeven hebben, Toch?
Tolwegen, bruggen etc zou toch niet terecht zijn... :D

Of heb ik dat ook “gemist” en is dat ook al zo?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 21:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
:D Als oldtimer zou je ook geen vignet nodig hoeven hebben, Toch?
Tolwegen, bruggen etc zou toch niet terecht zijn... :D

Of heb ik dat ook “gemist” en is dat ook al zo?


Waarom ... zou je als OldTimer overal van vrijgesteld dienen te worden ??

Mijns inziens is rekeningrijden de oplossing (en dat hoeft echt niet zo moeilijk als tot nog toe voorgesteld).

De vrijstelling van de MRB hier in Nederland was ooit gebaseerd op de gedachte dat een OldTimer heel weinig reed en dat dus de belasting buitensporig zou zijn t.o.v. het gebruik. Daarenboven waren/zijn er de OldTimer liefhebbers met verschillende OldTimers en die zouden zonder een regeling helemaal zwaar aangeslagen worden voor auto's die nauwelijks reden ... althans dat was de gedachte.

Inmiddels rijden 30 en 35 jarige auto's soms nog bijna even goed als een nieuwe auto (ik had een tijdje zo'n 30-jarige, hij lekte olie, maar reed geweldig), en bovendien zijn er lieden die die auto's als daily driver gebruiken ... en daarmee werd de oorspronkelijke OldTimer gedachte en dus ook de regeling ondergraven.
Met een kilometer-beprijzing wordt dat daily-driver probleem opgelost, en ook het OldTimer-Fleetowner probleem: De eerste gaat gewoon voor het gebruik betalen, en de tweede betaalt ook voor het gebruik (die tweede betaalt dus weinig, die eerste meer).

Dan blijft er natuurlijk de vraag: welke tarieven. Mijns inziens zouden die tarieven gekoppeld moeten worden aan snelheid.
Sta je in de file dan betaal je weinig, rijdt je rustig dan betaal je ook weinig, rijdt je hard en veel ... dan betaal je ook veel.
Heel netjes volgens het principe van de gebruiker betaalt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2019, 07:34 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
We betalen al veel per km via de brandstof accijnse, ergens moet het uitknijpen van de mobiliteit stoppen.
Ik stel voor roet in de plannen van de regering te gooien en massaal 40 jaar oude dieseltjes te gaan rijden. Costa del sol bij Maastricht :mrgreen:
Is het voor mij ook niet meer nodig elke winter naar Marokko te rijden :idea: Lekker aan het strand staan bij het 3 landen punt :roll:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2019, 08:29 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Dus voor Oldtimers en de vormen van belasting zijn we het wel over eens.

De kosten (belastingen) en de verwachting dat je dan ook kan rijden voldoen niet.
Het subsidie en energiebeleid is krom, op dure landbouw en veeteelt grond worden zonnepanelen geplaatst. Legen daken genoeg zou ik zeggen.

Maar alle tegen argumenten om wel wegenbelasting te moeten betalen als je auto “oldtimer” is.

Als voorbeeld: Arnhem weet ik nog steeds niet of je er met je oude diesel in mag.
https://www.urbanaccessregulations.eu/ (geen aanval hoor) Is een leuke site maar ook daar kom ik er als personenauto niet uit. Oldtimers uitzonderingen kom ik er niet tegen. En als het er wel zou staan moet je dus wel heeeel goed zoeken. Op de site van Arnhem kan ik het ook niet vinden.

Als een auto ruim 60 jaar oud is zou je toch wel duidelijke regels (of geen regels) mogen verwachten.
Maarja wetten en plaatselijke verordeningen zijn zelf voor de inwoners niet duidelijk.

Ik heb voorlopig weer genoeg stad gehad, voorlopig blijf ik wel op de B- en secondaire wegen.
Misschien met M’rie nog even de tuin in om als ladder te gebruiken om kersen te plukken.
Lekker Costa del achtertuin :mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2019, 10:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Tja, misschien hier:  https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... ilieuzones  eens even studeren.

" Arnhem -- Geldt voor dieselauto's van voor 1 januari 2005. "

En dan verdere toelichting: https://www.arnhem.nl/stad_en_wijken/We ... milieuzone

Over OldTimers zie ik niks waar het Arnhem betreft.
Onder de veelgestelde vragen vind je uiteindelijk een toelichting: je moet er wonen (of althans een adres regelen).

Het is overigens alleen de stadskern, en ongemakkelijk de eerste ring om de stadskern.
En er zijn allerlei uitzonderingen: bij omleidingen etc (zoals nu de werkzaamheden op de Pleijroute).
Die uitzonderingen moet je dan kennelijk "uit de lucht halen" om ze te kennen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2019, 11:45 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Marc-my-Words schreef:
Tja, misschien hier:  https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... ilieuzones  eens even studeren.

" Arnhem -- Geldt voor dieselauto's van voor 1 januari 2005. "

En dan verdere toelichting: https://www.arnhem.nl/stad_en_wijken/We ... milieuzone

Over OldTimers zie ik niks waar het Arnhem betreft.
Onder de veelgestelde vragen vind je uiteindelijk .......................... :cry: :cry:


It’s so simple :ugeek: 8-) ;)

GatheRRoveR schreef:
Ik dacht dat ik geen enkele milieuzone in mocht. Vaak al expres een andere auto geregeld. Blijk ik 010, 020, 030 gewoon in te mogen.

Correctie, ik kan hier een vergunning voor aanvragen.... Lezen, studeren en leren....

Bijlage:
165D8E74-306B-459E-A78E-3275F175E31E.jpeg

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2019, 12:40 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
It’s so simple :ugeek: 8-) ;)

GatheRRoveR schreef:
Ik dacht dat ik geen enkele milieuzone in mocht. Vaak al expres een andere auto geregeld. Blijk ik 010, 020, 030 gewoon in te mogen.

Correctie, ik kan hier een vergunning voor aanvragen.... Lezen, studeren en leren....


Tja, je kan ook een (vouw)fiets achterin gooien. Dat doe ik wel om het parkeertarief te vermijden.

Je kan de auto ook brandweerrood schilderen en er brandweer op zetten ... misschien helpt dat ook.
Je zou de regelgeving, het besluit, eens precies moeten lezen ... als daar niet verder gespecificeerd staat welke brandweer ... ? ? ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2019, 12:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Leuk stukje over waarom de Britten geen buitenlandse verkeersovertreders kunnen vervolgen:

https://www.ad.nl/auto/waarom-de-britte ... ~a92cd498/

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Milieuzone en diesel
BerichtGeplaatst: za 13 jul 2019, 13:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjeroens schreef:
Leuk stukje over waarom de Britten geen buitenlandse verkeersovertreders kunnen vervolgen:

https://www.ad.nl/auto/waarom-de-britte ... ~a92cd498/


Iets dergelijks geldt zo heb ik begrepen voor Zweden, maar dan omgekeerd: Als de overtreding niet naar een herkenbare bestuurder is te herleiden dan wordt in Zweden geen boete geïnd (vandaar in Zweden de camera's op ooghoogte).

Vroeger, in Frankrijk moesten ze zelfs de identiteit van de overtreder vaststellen. Daarom dus toentertijd de agenten langs de weg, verderop na een meetpunt ... sloeg je op tijd af, dan ontliep je de boete (het is mij eenmaal geheel toevallig overkomen dat ik afsloeg en daarna uitzicht had op de controlerende agenten ... geluk is met de dommen).

Het blijft verstandiger je een beetje aan de regels te houden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.