Land Rover Prikbord
http://www.laroprik.nl/

remmen serie 3
http://www.laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2001173
Pagina 1 van 1

Auteur:  catch [ do 21 feb 2019, 09:53 ]
Berichttitel:  remmen serie 3

van mijn serie 3 heb ik een probleem met de remmen
als ik 1 keer trap trap ik diep en remt ie amper ,de tweede keer trappen,direct erna , remt ie als de beste
wat zou het probleem nu nog wezen?
heb al ontlucht en afgesteld,hoofdrem cilinder is nieuw

Auteur:  Crazy-G [ do 21 feb 2019, 10:06 ]
Berichttitel:  Re: remmen serie 3

Met de neus omhoog opnieuw helemaal ontluchten, door de stand van de hoofdremcilinder blijft daar vaak lucht in zitten, ook als je op druk ontlucht, en ook de voorremmen hebben een nogal speciale methode nodig om goed te ontluchten.

Zoek even op het forum en je vind er heel veel over, maar het kan zeker perfect.

Lukt het je zelf niet, dan even naar Ron Bolleboom of zo toe, half uurtje en hij heeft het gepiept voor je.

Gert-Jan.

Auteur:  sjaak109 [ zo 24 feb 2019, 09:27 ]
Berichttitel:  Re: remmen serie 3

ontluchten ontluchten ontluchten.
en checken of veertje goed zit, de schoenen goed om gemonteerd, afstelling goed, en of je je hoofdrem cilinder met ontluchten al niet kapot.
(heb ik ook gehad) getrapt hebt. dan trap je met ontluchten te ver en gaat er iets mis met de rubbertjes of zo, (of braampjes weet niet zo vroeg op de zondag morgen)

Auteur:  Jamaar [ zo 24 feb 2019, 12:35 ]
Berichttitel:  Re: remmen serie 3

Als je de remschoenen verwisseld hebt dan kan je ze nooit goed krijgen, de nokkken ziten dan op de verkeerde plaats.
Ontluchten moet met de remschoenen helemaal op 0 en het gaat het makkelijkste als de remtrommel er af is en een spanband om de schoenen.
Heb zelfs een keer remschoenen gekocht waar het beleg verkeerd geplaats was, heeft mij een dag gekost voor ik door had dat niet ik fout zat maar de fabrikant.
En helaas zijn er ook slechte hoofdrem cylinders in omloop.

Auteur:  catch [ ma 25 feb 2019, 16:56 ]
Berichttitel:  Re: remmen serie 3

Jamaar schreef:
Als je de remschoenen verwisseld hebt dan kan je ze nooit goed krijgen, de nokkken ziten dan op de verkeerde plaats.
Ontluchten moet met de remschoenen helemaal op 0 en het gaat het makkelijkste als de remtrommel er af is en een spanband om de schoenen.
Heb zelfs een keer remschoenen gekocht waar het beleg verkeerd geplaats was, heeft mij een dag gekost voor ik door had dat niet ik fout zat maar de fabrikant.
En helaas zijn er ook slechte hoofdrem cylinders in omloop.


je bedoelt met '0' dat de remcilinders geheel ingedrukt zijn?

Auteur:  Marc-my-Words [ ma 25 feb 2019, 19:23 ]
Berichttitel:  Re: remmen serie 3

Ik heb niks met Series remmen (want een Defender met schijfremmen), maar ik begreep dat je het rem-vloeistof-volume zo klein mogelijk wilde hebben om zo zo vlot mogelijk de lucht te verdringen, daarom dus de truuk met de spanband.

Het lijkt mij een ook logische route daar waar het gaat om kennelijk moeilijke ontluchters.

Auteur:  catch [ di 26 feb 2019, 07:57 ]
Berichttitel:  Re: remmen serie 3

ok die truuk kan ik wel bergrijpen van weinig vloeistof ,ga ik proberen

Auteur:  sjeroens [ di 26 feb 2019, 09:14 ]
Berichttitel:  Re: remmen serie 3

Er bestaan verschillende mogelijkheden.
Druk van boven, vacuĆ¼m van onder, Remmen terug stellen en dan spanband of lijmklem erop, remmen opstellen en dan op het laatst terug stellen om de laatste vloeistof/ lucht er uit te halen. klem op slangen die je niet ontlucht etc etc. Bij 2 cilinders voor de bovenkant en onderkant omdraaien (dus dat je vloeistof onder binnenkomt en dat je aan de bovenkant ontlucht. Mijn ervaring is dat het allemaal (niet) werkt.
Eerst rustig vloeistof door laten lopen. Daarna met 2 man voorzichtig oppompen en aan de onderkant de nippel open en dicht draaien.
Zorg dat je de hoofdremcilinder niet helemaal intrapt, dan is de kans op beschadigen van de cupjes aanwezig.
vergeet ook niet (bij een gescheiden remsysteem) de shutlle valve te ontluchten.
Ontlucht van het verste punt naar het punt dichtstbij de hoofdremcylinder.

Doe het rustig aan, laat het gerust een nachtje staan, dan kunnen kleine microluchtbelletjes zich samenvoegen. Ik ben persoonlijk geen voorstander van om retourvloeistof weer terug te kiepen. Remvloeistof zet ik altijd een nacht op de verwarming.
Als je denkt de oplossing te hebben: Ik wil iedereen uitnodigen om hier een 101 te komen ontluchten. Wat eigenlijk een s3 systeem is.
Jeroen

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/