Je moet een beetje mazzel hebben. Ze zijn of bij 300.000 op de klok nog goed of bij 125.000 al helemaal op.
Voornaamste is dat je weet hoe er mee gereden is, en dat kan je van een blok van minstens 18 jaar oud gewoon niet weten. Helaas.
Onze V8 loopt als een zonnetje, met 230.000 op de klok. Mocht die ooit de geest geven schrijf ik waarschijnlijk de V8 af en moet er ergens nog een 300tdi opduiken of een leuke td5 die er met wat passen en meten wel in te krijgen is. Al vermoed ik dat het met slijtage wel meevalt met nog geen 3000km per jaar
Reviseren is geen heksenwerk, maar als het na 25.000 km toch niet goed genoeg was wordt t wel duur.
Gereviseerde kopen van een club als Turner, of een ander bedrijf geeft je in ieder geval de garantie dat er gekwalificeerde handjes aan gewerkt hebben.
Tja, dat kost geld... en hopelijk een langere gebruikstijd. Maar niemand heeft ooit gezegd dat autorijden en hobbies gratis zijn, toch?
Als je twijfelt over naar een diesel overstappen, eerlijk gezegd, dat zou ik doen. Zuiniger, sterker en betrouwbaarder. Doorgaans.
_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.