Gast schreef:
Hallo Eduard, leuk dat je op een gunstige wijze nog zo'n (zeldzaam) Special Vehicles voertuig hebt weten te bemachtigen.Ik bezit zelf 1 van de laatste V8 110's met carbs voor Europa, namelijk gebouwd voor de MOD Royal Airfoirce (ook gebouwd door SPV. ) . Ik moet je vertellen dat je geluk hebt gehad bij deze aankoop omdat voertuigen afkomstig uit deze regio's meestal rijp voor de sloop zijn. Het zand (of nog veel erger het woestijn stof , met microscopische vlijmscherpe keiharde kristallen erin ! ) heeft meestal zijn zeer verwoestende werking gehad op alles wat er in landen als jordanie , Israel , Libanon,Syrie , etc. rondgereden heeft . Keerringen , lagers , tandwielen ,cilinderwanden, zuigers en veren ,startmotoren ,dynamo's etc.. Vaak ook doordat men de onderhoudsintervals niet bijgehouden heeft. Maar er is nog een factor die meestal vergeten wordt als men denkt dat een voertuig uit een ''droog woestijnklimaat'' komt en geen ''geen pekel heeft gehad". Dit zijn de zouten en vele andere schadelijke mineralen die in de bodem voorkomen. Auto's uit deze landen roesten vele malen sneller als in ons land.Ook in bepaalde delen van Afrika komen zeer schadelijke grond en kleisoorten voor , vooral in combinatie met vocht. Dus wat dat betreft heb je gewoon heel veel geluk gehad . Vr gr Henk B.
Hallo Henk,
Inmiddels besloten om mijn 110 te verkopen, zie marktplaats.
Eduard