Ha mannen, dames,
Ik heb me weer aangemeld. Was wat lang anoniem aan het meelezen, maar eens een prikker altijd een prikker.
Voor degene die m'n nickname waren vergeten; ik heb een blauwe 109 Stawag op diesel (1980).
Je raad het al: Die staat dus nu voor lange tijd geschorst in afwachting van betere tijden. (oud-ijzer prijs, regelgeving of toch de veertig jaar!)
Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan heb ik nu een redelijke 88 op de stoep sinds een 10 maanden. Heerlijk!
Niet duur, wel lekker rijden. 2.25B, 1980. Heb met mezelf afgesproken dat ik me er geen buil aan ga vallen.
Uiteraard wel drie maanden in het jaar stallen, maar dus ook 9 maanden hobby.
Dus zoals velen: de 88 is sinds begin deze maand weer thuis.
Na drie maanden starten en lopen. Niet eens de accu hoeven bijladen. Toch fijn.
Auto stond gestald bij mij ouders in Oirschot. Op 2 maart dus in de omgeving van dit dorp de brabantse onverharde paden weer eens verkend.
Je kunt daar toch nog steeds lekker greenlanen!
Toch loopt het blokje niet naar m'n zin. Hij 'dieselt' na. En pakt met horten en stoten op bij wat bruusk gasgeven. Tenslotte loopt hij naar globale inschatting 1:6 - 1:7. Dat moet m.i. veel beter kunnen. Topsnelheid een km of 90-100 / h. Volgens mij zit er veel te winnen in een beurtje.
Ik kocht hem ook zonder onderhoudshistorie, dus ga dit voorjaar uitzoeken waar we nu helemaal mee op de weg zijn.
Ik heb inmiddels filter, contactpuntjes, olie etc. liggen om een beurtje te geven. Alleen heb ik nog geen ruk kennis van het benzineblok. Nu rijd ik weinig en drie maanden niet, maar ik wil toch wat meer zekerheid en een wat vloeiendere loop van het blokje.
Is er iemand die mij (tegen betaling, of in natura: koffie en koek of kratje pils) eens op weg wil helpen met het onderhoud / afstellen van een 2.25 benzineblok?
Ik woon in Utrecht, maar kan gerust een blokje om als ik er zeker van ben dat ik ook weer thuis kom
groet en bedankt alvast!
Laurens