Gewoon beginnen bij de zekering.
Wat zit er allemaal op aan gesloten?
Draden volgen en indien je klemmenstroken hebt, gewoon de boel losmaken en weer 1 voor 1 aansluiten.
Op de draad waar de zekering het begeeft zit dan de sluiting.
Het is een pokkewerk, maar eigenlijk kan t niet anders.
Zal geen kortsluiting zijn denk ik, dan klapt de zekering er doorgaans meteen uit.
Deze gaat na 1 minuut, wat voor mijn gevoel inhoudt, dat er teveel belasting op de zekering hangt.
Heb je alle verlichting op 1 zekering zitten?? Een 12V systeem heeft pakweg 150 - 200W/ 12V = ongeveer 17A. Als je er dan een 8A zekering in hebt zitten...
Dat zou ik ook even checken. Zet er eens een 20A zekering in. Dan zouden je koplampen (2x55W), sidelights (2x5W) en achterlichten (2x21W) met remmen moeten blijven werken.
Knipperlichten doen 1,5A bij 5W per stuk, dus dat zou goed moeten gaan.
Doorgaans mag een trage zekering tot 1,4x de stroom worden overbelast voor langere tijd, dus een iets kleinere zekering kan nog wel goed gaan. Voor de veiligheid zou ik het niet doen en een ruime waarde gebruiken (tenzij je kabeltjes te dun zijn).
Advies van mijn kant:
1 "hoofdzekering" (bijv. 30A of als je ook schijnwerpers en werkverlichting hebt 50A) voor verlichting en dan splitsen naar 2x koplampen, 1x sidelights, 1x knipperlichten en 1x achterlichten. Kan je alles op 8A zetten. Verdeel en heers is het motto, het is niet voor niks dat bij moderne auto's tig zekeringen in die kastjes zitten
_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.