Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 17 mei 2024, 17:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Diff lock controleren
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2002, 19:10 
Ik heb een Defender 110 200tdi. Sinds kort werkt het diff lock lampje niet meer. Heb daarom diff lock schakelaar los gehaald en gecontroleerd. Als je palletje indrukt dan brandt het lampje dus bedrading is goed. Na het volledig indraaien van de schakelaar en het inschakelen van de diff lock brandt het lampje niet. Ik heb nu het angstige vermoeden dat het diff lock gewoon niet meer werkt. Hoe controleer ik (makkelijk) de correcte werking van het diff lock?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2002, 17:22 
Mogelijk krijgt je difflock geen vacuum meer. Dit komt door het membraam wat in de de actuator zit. Dit kan je testen door het slangetje aan de motorzijde van de actuator los te trekken. Vanuit de bestuurderspositie is dit de voorste. Je motor moet draaien en het difflock uitgeschakeld staan. Als je dan zuigende lucht voelt aan het pijpje waar het slangetje aan zit dan is het membraam lek en moet vervangen worden.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [landrover.startpagina.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2002, 14:31 
Hoi Berry,

ik heb een mechanische diff lock (lt230) bijbehorend bij een lt77 dus ik denk niet dat ie een membraam heeft?

groeten

Frank

defender 110 200 tdi


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2002, 00:28 
Frank,

De makkelijkste manier om te kijken of je diff lock werkt is bijv. op een parkeerplaats de difflock inschakelen en het stuur vol naar een kant draaien en langzaam gaan rijden. Als je naar een kwart ronde de koppeling intrapt en de auto stopt vrij direkt of geeft het gevoel dat er veel weerstand is, dan werkt de difflock nog. Bij twijvel nog iets verder rond rijden.
Mocht dit niet het gewenste resultaat hebben dan een wiel opkrikken. Zonder difflock ingeschakeld en tussen bak vrij moet het wiel kunnen rond draaien. Wordt diff lock ingeschakeld zal het wiel niet meer kunnen draaien.

Ik hoop dat je er zo uitkomt.

Wat het probleem is zou ik zo niet kunnen zeggen, misschien net te veel speling op de verbindingen?

Roel.

Camel Trophy Disco 300 TDI


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr 2002, 22:57 
de gemakkelijkste manier om een diff-lock op zijn werking te controleren is de volgende:
je krikt één wiel omhoog met een rolkrik, bij het opkomen van de koppeling gaat dit wiel spinnen, en de andere 3 doen gewoon niets, nu ontkoppelen en diff-lock inschakelen, bij het opkomen van de koppeling en werkende diff gaat de wagen de neiging vertonen om weg te rijden (wel opletten dat je niet echt begint te rijden vanwege de rolkrik natuurlijk) gewoon voelen dat de wagen beweegt zegt u dat de diff wel degelijk zijn werk doet, is dit zo dan moet het niet branden van het lampje een andere oorzaak hebben
voor het geval dat de diff niet handmatig is in te schakelen, (latere modellen) moet de wagen direct in beweging proberen komen als één wiel is opgekrikt
succes met de test


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.