Goedemorgen,
Ik heb nog een vervolg vraag op onderstaande.
Ik ben er achter gekomen dat een zuiger in de remklauw (rechtsachter) niet helemaal naar buiten komt waardoor mijn remblok los zit.
Met deze constatering had ik de conclusie het klapperen (ratelen) komt van het los zittende remblok komt.
Wat ik dan vreemd vind is dat als ik rem het ratelen weg is terwijl de zuiger niet tegen het remblok kan drukken.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Is er dan nog meer aan de hand?
Groet
Mario
Goedenavond,
Ik heb een ratel of grove tik rechts achter. (meest hoorbaar bij de rechter achterdeur)
Bij meer snelheid meer ratelen, tikken. Ook als ik de koppeling in trap blijft het getik.
Het klinkt als metaal op metaal.
Gezien het lijkt om de omwentelingen te gaan denk ik aan de achteras.
Propshaft vullen met smeer en kruisjes vetten!
Wat mij opviel is dat bij een hoge drempel er en stevige tik (klonk) van metaal op metaal komt.
Bij lage snelheid (15 a 20 km) hoor je niets.
Moet ik het hierin zoeken of zijn er nog meer ideeen waar ik naar kan kijken?
Ik hoop dat iemand mij ideeen kan geven
Alvast bedankt
Mario
Persepolis
Defender 110 300TDI uit 1990 (RHD)
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2015 07:27 door Persepolis.