Het vreemde vind ik dat dit ingegeven is door de autobranche en dat dit een branche beschermende maatregel is.
Zeker met een Europa, waar alles juist voor iedereen is en dat iedereen mag doen wat hij wil en allerlij bedrijfjes mag opzetten en uitvoeren zonder enige vergunning of papieren.
Het milieu aspect vind ik ook vreemd, ik ga echt niet mijn olie en koelvloeistof in het riool laten lopen,
Daarnaast als wij auto's slopen doen wij dat voor hergebruik van de onderdelen, wat juist milieuvriendelijk is.
Ik kan mij best voorstellen dat het is om bepaalde personen die niet zo nauw met het milieu omgaan te beperken, maar dit is ronduit branche bescherming, een gevalletje voor de autoriteit consument en markt.
hiermee worden consumenten benadeelt.
men zou beter kunnen regelen dat er betere plaatsen zijn waar je je olie enz kan wegbrengen, hier kan je eens in de maand wat naar een vrachtwagentje brengen die ergens in het dorp staat geparkeerd.
Straks mag je als eigenaar ook je olie niet meer wisselen en moet je voor je onderhoud naar de garage.
Een wet die de plank een beetje misslaat
Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)
Ben