Lucas, Ik wil even toe voegen dat kromtrekken wel kan, maar niet op een manier waardoor het onbruikbaar wordt, Je chassis en schutbord vouwen zich niet dubbel
de koets van de Classic die ik gedaan heb had hier en daar wel bolstaand plaatwerk en dat valt mijn inziens onder krom trekken het blijft eigen risico, en de voor behandeling het ontlakken en gaten boren zijn heel belangerijk.
Misschien kun je dat aan je verhaaltje toevoegen?
Verder kun je te
verzinken oud staal (geverfd/tectyl etc ) ook laten "Loogen" ontlakken op basis van chemicaliën, ook dit is prijzig €1000 euro voor de koets en chassis destijds ( 2006 uit mijn hoofd ) Maar dan zit er niks meer behalve staal, het staal is helemaal schoon ook tussen de naden en in kokers en plakken waar je niet aan denkt.
je kunst werk begint direct te roesten ( vlieg roest genoemd ) dat is net erg voor het zink procces, zelfs beter voor de aanhechting van het zink, maar minder handig als je buiten werkt aan het project en nog veel moet lassen voor je naar de verzinkerijk kunt, je kunt het roesten tegen gaan door het staal in te vetten, dit vet wordt bij de verzinkerij weer verwijdert in de voor behandelings procces.
de Loog chemicaliën hebben ook geen invloed op het zink, maar wel wanner je direct het staal gaat lakken en niet eerst
verzinken, de chemicaliën kunnen je lak opvreten.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )