Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu ma 29 apr 2024, 00:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012, 22:07 
Eerste (domme?) vraag, helaas al vrij snel na aanschaf landrover...

Als ik achteruit rij, lijkt het wel of ik de auto in de rem rij. Ik moet puur meer gas geven, het voelt een beetje alsof de handrem er nog op zit.
De auto is voorzien van lockheed schijfremmen en heeft een werkende handrem, maar deze gebruik ik niet, dus die blijft niet hangen..
Iemand een idee, want het is knap lastig om uit te vinden (onder je auto liggen terwij hij achteruit rijdt is best een uitdaging ;-)




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012, 22:45 
En als je de koppeling intrapt als je achteruit rijdt?

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012, 22:57 
Veertjes goed gemonteerd op de remschoenen ?????


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012, 23:05 
De veren zijn goed gemonteerd zo ver ik kan zien. Dank voor het meedenken!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012, 23:05 
Dat ga ik eens proberen morgen. Je hoort nog.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2012, 01:56 
Veertjes op remschijven?? Alleen als ie achter nog trommels heeft, maar dat lees ik niet.

Wim/Sil


Restauratie Land Rover Serie III


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2012, 13:22 
Handerem acht ik wel degelijk een grote kanshebber. Je bewering dat die het niet is omdat je hem niet gebruikt is niet juist. Trommelremmen zoals dus ook je transmissierem zijn zelfbekrachtigend. D.w.z. dat als een van schoenen aanligt tegen de trommel, de schoen door de trommel wordt meegenomen en gaat remmen. Dat is een van de grote voordelen van trommelremmen t.o.v. schijven. Om deze reden, en door het grote oppervlak van de remschoenen is er veel minder remkracht en dus ook vloeistof druk nodig om dezelfde remkracht te genereren als met schijven. Met een defecte rembekrachtiger kun je bij trommelremmen ook nog steeds heel goed remmen. Bij remschijven is er zonder bekrachtiger ook echt een probleem. Om deze reden is de rembekrachtiger bij schijf remmen ook groter.

Ik vermoed dat een of beide veertjes in je transmissie rem lam of gebroken is. De schoen valt dan tegen te trommel en gaat als die juiste richting draait, remmen. Rij maar eens een flink stuk achteruit en kijk dan of je trommel warm wordt.

Beter is gewoon de trommel openmaken en kijken hoe het binnenwerk is. Het is niet veel werk.

En die veertjes kosten geen bal maar zijn ozo belangrijk. Als ik remschoenen vervang, vervang ik ook altijd die veertjes. Gewoon omdat ze niets kosten maar enorm veel problemen kunnen geven als ze niet goed zijn.

Arnold.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2012 11:25 door Exfietser.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2012, 22:09 
Ik heb rond om schijfremmen, dus ook achter. Ik heb nu even goed opgelet, nav de tip van Franc, maar als ik tijdens het achteruit rijden de koppeling intrap dan is het geval van de handrem die er nog opzit gewoon weg. Echter laat ik de koppeling weer opkomen dan lijkt het net alsof de handrem er nog op zit.
Ik heb bij nader inzien niet het gevoel dat het in de remmen zit, er lijkt ook wel een wezelijk verschil te zijn tussen een warme en een koude koppeling.
nogmaals goed naar de remmen gekeken maar dat ziet er toch echt allemaal goed uit,

Ik heb echt geen idee wat er zijn kan, iemand nog een idee???


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2012, 22:10 
Ik heb rond om schijfremmen, dus ook achter. Ik heb nu even goed opgelet, nav de tip van Franc, maar als ik tijdens het achteruit rijden de koppeling intrap dan is het geval van de handrem die er nog opzit gewoon weg. Echter laat ik de koppeling weer opkomen dan lijkt het net alsof de handrem er nog op zit.
Ik heb bij nader inzien niet het gevoel dat het in de remmen zit, er lijkt ook wel een wezelijk verschil te zijn tussen een warme en een koude koppeling.
nogmaals goed naar de remmen gekeken maar dat ziet er toch echt allemaal goed uit,

Ik heb echt geen idee wat er zijn kan, iemand nog een idee???


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012, 00:04 
wat je wel leest is dat Arnold het over de handrem heeftsmiling smiley

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.