Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 07:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 19:58 
Wanneer voegen de Nederlandse tankstations eigenlijk anti-vlokmiddel bij de diesel. Sommige pas als het vriest vrees ik :-(

Op 16 december vorige jaar heb ik voor het laatste 30 liter diesel getankt en vorige week zondag heb ik nog zonder problemen 300 km gereden.
Vandaag na een week de RaRo74 opgestart en na wat horten en stoten liep het als een zonnetje.

Maar helaas............................na 7 km was de pret over en kwam de Raro74 met ander klinkende horten en stoten tot stilstand :-(
Goed gegokt door me naar een tankstation te laten slepen om daar 1.5 liter benzine toe te voegen en 43 liter diesel. Want na een paar minuten stationair lopen kreeg ik weer vol vermogen :-)

Al met al nog een hele leuke middag geworden ploegend door een dikke laag verse sneeuw :-) :-) :-) 4x4+sneeuw=fun


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 20:14 
Vandaag ook zo'n 2 liter V-power benzine aan de tankinhoud toegevoegd, en:
"kiek um goan"!!!
En dan lekker in de 4wd door de versgevallen sneeuw, wat voel je je dan lekker in een oude series 3, ha ha!
Succes met de home-made winterdiesel!
Hartelijk doei, Ernst.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 20:22 
even hier op iinhakend.. mijn Series staat al een tijdje stil, wachtend op nieuwe onderdelen. Als het goed is kan ik binnenkort m weer starten. De laatste keer dat ik tankte (hij zit nu nog vol) was in september ofzo. Kan er dus wel van uitgaan dat t geen winterdiesel is in de tanks. Moet ik nu benzine toevoegen tegen vlokken???

Rickske

Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 20:33 
Vlokken gaan vanzelf weer weg als het niet meer vriest.

Ik Google net dat Shell claimt vanaf 1 november winterdiesel te leveren.
Volgens Shell is zomerdiesel bruikbaar tot -5 en winterdiesel tot -20 graden Celsius.

Maar goed, mijn tankbeurt van 16 december bij Texaco bevatte overduidelijk dus niet de juiste ingrediënten voor -10.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2012 18:34 door RaRo74.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 20:47 
hmmm, heb verleden week 80 liter diesel erin gegooid, en loopt nog prima... denk dat ik er ook maar litertje benzine erbij doe, just to make sure voor komende week!
( scheelt ook wel dat ik midden in de stad woon, ook bijna niet te hoeven krabben...)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 20:51 
Interessant dit...!!
Ik heb vandaag (eigenlijk of topic) problemen gekregen met mijn V70 D5 in CH, deze wilde bij -13 graden vanochtend vroeg niet starten, na veel pogingen deed hij het uiteindelijk, vervolgens na een paar honderd meter ging de motor over in noodloop om er na weer honderd meter gewoon mee te stoppen. Dit ging zo een kilometer of 5 door waarna ik maar gelijk naar de Volvo dealer in Zurich ben gereden, ik ben hier verder niet bekend en ben toch afhankelijk van mijn auto dus dit leek me de enige juiste beslissing.

Diagnose Volvo Wollishofen was, uitlezen zegt; brandstofdruk te laag, dit kan liggen aan:
- brandstoffilter, CHF 100
- brandstofstuurventiel, CHF 700
- brandstofdruk regelaar, CHF 500
- barandstof pomp, CHF 1500

Nu wordt er begonnen met het vervangen van de eerste 2, dan ben ik al CHF 800 verder...maar nu ik jouw verhaal zo lees....
Heb ik niet gewoon gevlokte diesel in de tank/pomp/leidingen.....
Ik heb afgelopen woensdag op weg naar CH nog in zuid Duistland vol getankt.
Heeft iemand een idee, kan misschien een onnodige reparatie en veel geld schelen?
Groeten Boelo

LR groet,
Boelo


LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 21:01 
Winterdiesel wordt bij de Texaco vanaf medio oktober geleverd. Pomphouders worden hier niet actief over ingelicht. De tankwagen wordt dus in de haven geladen met winterdiesel, en gooit het er bij de tankstations weer in.

Ik acht het onmogelijk dat je vlokken krijgt in diesel die je een paar weken geleden hebt getankt, dan is er meer aan de hand.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 21:11 
Als het goed is beginnen ze op tijd met winterdiesel (volgens mij ergens in November), maar .....
Tankwagens zijn nooit helemaal leeg.
De tanks bij de tankstations zijn nooit helemaal leeg.
Als jij gaat tanken is je tank nooit helemaal leeg.

Nadat het tankstation een paar keer bevoorraad is kan je stellen dat er echt winterdiesel uit de pomp komt.
Vervolgens moet je zelf nog een paar keer tanken (of de tank behoorlijk leeg rijden) voordat je betrouwbare winterdiesel hebt.

Even een paar liter benzine erbij en je bent van de problemen verlost.

De vlokken verstoppen het filter, wat kan helpen is een verwarmt filter.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel


Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 21:12 
Tsja dat dacht ik dus ook altijd dat men vroegtijdig winterdiesel uitlevert maar schijnbaar toch niet in mijn geval.
De 200TDI is maar een simpele diesel en in mijn geval perfect onderhouden met de juiste vloeistoffen en filters. De historie van mijn tank ken ik niet dus een te veel aan vocht in de tank zou ook de oorzaak kunnen zijn. Neemt niet weg dat wanneer mijn motor uit viel dat ik gelijk dacht aan een brandstof probleem. Af en toe starten de motor wel maar bleef stationair draaien en gas geven resulteerde in smoren van de motor en heel af en toe een toerental van +/- 3000 toeren. Ook na een uur stationair draaien met mijn voet op het gaspedaal om de motor aan de gang te houden leverde wel een warme motor en interieur op maar bood geen oplossing om voorruit te komen.

Na het tanken en een paar minuten stationair draaien werkte de 200TDI weer als vanouds en heb ik er enkele uren zonder problemen mee gereden. Uiteraard ga ik morgen nog eens kijken hoe het dan gaat(deze keer blijf ik dichter bij huis ;-) )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 21:15 
Je zult de boel waarschijnlijk zo kunnen starten met deze diesel. Een groter probleem bij diesel die lang stilstaat- met name in de winter- is de vorming van bacteriën. Deze creeren ook een soort vlokken, die je filters gaan verstoppen. De bacteriën ontstaan door water in de diesel. Iets wat niet te voorkomen is, komt o.a door condens. En wat er uit de grote tankautos komt is ook niet superzuiver.
Bovenstaand probleem komt veel voor in de (zeil) bootjeswereld. Deze maken in het algemeen weinig motoruren.
Daarom...heeft de betere watersportzaak wel middeltjes om deze bacterievorming tegen te gaan, en de diesel more or less te zuiveren. ff googelen.

mvg Hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 22:11 
Zonder het te noemen draag je een goed punt aan: de mengverhouding. Wat zat er in de tankwagen, de tanks van de pomp en de auto? Dit kan je volgens mij niet berekenen.

Toen ik nog jong was, lang voor de brandstofmaatschappijen winterdiesel hadden verzonnen, had ik een bijbaantje aan een pomp. Het was toen heel normaal om 10% benzine toe te voegen aan de diesel. Dit voorkwam het vlokken van de parafine.

Toen ik voor de koningin werkte (lichting 90-3) reed de KL 365,25 dagen per jaar op winterdiesel. Waarom kunnen wij dit niet? Zal wel iets met geld te maken hebben.

Pike



On the eighth day God created Land Rover.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 18:52 
Na een nachtje -12 starten de RaRo74 direct en ik heb geen problemen meer ondervonden.

Dus ja, ik acht het zeer goed mogelijk dat ik op 16 december nog geen winterdiesel heb getankt of dat het te weinig was.

Ik meen dat mijn tank een inhoud van 70 liter heeft. Op 16 december heb ik 30 liter getankt, dat te samen met 40 liter zomerdiesel = antivlokbescherming tot -6 graden Celcius wat voor de afgelopen dagen dus te weinig is geweest.

Volgend jaar maar wat eerder antivlokmiddel toevoegen denk ik zo grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 19:43 
Apke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als het goed is beginnen ze op tijd met
> winterdiesel (volgens mij ergens in November),
> maar .....
> Tankwagens zijn nooit helemaal leeg.
> De tanks bij de tankstations zijn nooit helemaal
> leeg.
> Als jij gaat tanken is je tank nooit helemaal
> leeg.
>
> Nadat het tankstation een paar keer bevoorraad is
> kan je stellen dat er echt winterdiesel uit de
> pomp komt.
> Vervolgens moet je zelf nog een paar keer tanken
> (of de tank behoorlijk leeg rijden) voordat je
> betrouwbare winterdiesel hebt.
>
> Even een paar liter benzine erbij en je bent van
> de problemen verlost.
>
> De vlokken verstoppen het filter, wat kan helpen
> is een verwarmt filter.


Apke ik wil hier toch wel een toevoeging plaatsen als het mag. De brandstofmaatschappijen garanderen dat er op 1 november overal winterdiesel te verkrijgen is, dat betekent dat ongeveer half oktober al uitgereden gaat worden zodat op 1 november de brandstof die uit de pomp komt ook aan die specs moet voldoen.....
...Tankwagens zijn nooit helemaal leeg.....een normale tankwagen doet 2 tot 3 ritten per dag en in de nacht ook nog eens dus na 1 rit is de tankwagen volledig winterdiesel....
(dat zou ik toch wel moeten weten na 10 jaar voor de schelp te hebben gereden)

Dat je eigen dieseltank niet helemaal leeg is kan ik begrijpen en dan kun je indien noodzakelijk 10% benzine bijmengen

Robb


Le gach dea-mhéin

Defender 110 "auwguhwuhk"

" class="bbcode" border="0" />

"Cogito Ergo Sum" (ik denk dus ik ben)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 20:57 
Ik zou het eerst eens met iets benzine en een nieuw brandstoffilter proberen.
Vølvø's moeten in Zweden toch ook tegen de kou kunnen.

En verder: als ik deze prijzen zie dan is een LandRover zo duur nog nie.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 21:05 
Hi Marc,
Dat is precies wat ik dinsdag (jaja het kost wat maar dan mag je ook wel even geduld hebben, K*T Zwitsers!!!) ga doen nadat men hier à raison van 800CHF een nieuw filter en brandstofventiel heeft gemonteerd, paar liter benzine tanken... hopen dat dat de oplossing biedt!

Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 21:50 
Tijdens mijn tankstationwerk werden de tankwagens tot op de bodem geleegd. In een tankauto zitten diverse compartimenten voor verschillende brandstoffen. Je bestelt als pomphouder een hoeveelheid van een brandstof. Die wordt geleverd. De tankwagens gaan vaak diverse stations langs. Als bij een ander tankstation de bestelde hoeveelheid niet helemaal paste, werd gevraagd of ze het bij jou in de tank mochten gooien. In de tientallen gesprekken met chauffeurs van tankwagens (Hoyer voor Texaco) bleek wel dat ze echt kost wat kost niet met restjes weg wilden, omdat ze dat dan weer moesten lossen in de raffinaderij.

Het enige is dat een brandstoftank van een tankstation nooit helemaal leeg is. Ik heb 2 keer meegemaakt dat we een droogloper hadden, maar zelfs dan zal er nog wel een paar honderd liter brandstof in de tank zitten.

Stel dat je 70% brandstof bijvoegt aan de ondergrondse tanks, dan is het bestanddeel oude brandstof na 3 keer nog maar 2 procent. Aangezien de oude brandstof mengt met de nieuwe brandstof, zullen de fysische eigenschappen van de winterdiesel dus nagenoeg niet veranderen door dat kleine beetje oude brandstof.

Overigens wordt er ook wel eens gesproken over water in brandstoftanks van stations. Elke week wordt er gepeild. Dan neem je een lange lat met centimeters, en die steek je in de tank. Met behulp van een tabel kun je dan precies zien hoeveel brandstof er in de tank zit. Je smeert tevens een beetje waterdecetiepasta aan het uiteinde, zodat je kunt zien of er water op de bodem van de tank zit. Als dat het geval is, dan wordt dat verwijderd.

Groeten,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 21:57 
Als je last van vlokkende diesel hebt, zit je filter in no-time verstopt. Bij mijn weten los je dat niet op door wat benzine bij je gevlokte diesel te gooien.

Als het wel de vlokken in de diesel oplost moet het ook nog door het verstopte filter heen om daar de boel op te lossen. Gaat volgens mij niet gebeuren.

René
109 serie III StaWag


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 22:10 
Ik kwam vanochtend ook stotterend en pruttelend tot stilstand..
Jammer genoeg eindje van tankstation vandaan dus was ff tobben maar na het toevoegen van wat euro was het weer scheuren geblazen smiling smiley briljante oplossing!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 22:12 
wouter110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kwam vanochtend ook stotterend en pruttelend
> tot stilstand..
> Jammer genoeg eindje van tankstation vandaan dus
> was ff tobben maar na het toevoegen van wat euro
> was het weer scheuren geblazen smiling smiley briljante
> oplossing!


Hoe lang geleden diesel getankt?
Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 22:17 
Ik begin me nu toch echt af te vragen hoe betrouwbaar die winterdiesel is.
Ik neem aan dat de verschillende raffinaderijen van brandstof ook gewoon benzine bij diesel mengen om er winterdiesel van te maken, aangezien de winter tot nu toe mild was en de benzineprijzen hoog.... kan ik me zo indenken dat er bezuinigd werd op de verhouding...

Het is toch wel heel toevallig dat er veel dieselrijders, including me in CH, hortend en stotend tot stilstand komen en dat in een aantal gevallen toevoeging van benzine de oplossing bood.....

Groet Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012, 23:31 
Die kan je toch wat opwarmen met een fohn? Als de diesel warm is even starten en de diesel word rond gepompt en vermengt met de benzine.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:04 
Hebben jullie inderdaad alleen maar benzine toegevoegd om weer fatsoenlijk te kunnen rijden?

Ik had vanmorgen geen enkel probleem met de 200tdi, hij startte alleen iets moeizamer dan normaal, maar vanmiddag smoorde hij steeds. Stationair is geen probleem maar hij krijgt te weinig diesel om lang toeren te draaien, ik hoorde opvoerpomp ook minder geluid maken alsof deze verstopt zit dan wel stuk is.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:25 
Als ik dit allemaal zo lees wordt ik steeds blijer van mijn 2,25 op LPG.
Zelfs bij deze temperaturen 1 druk op de gasvulknop,starten,lopen.
Heb ik nu zoveel geluk,of jullie zoveel pech? grinning smiley

Edit: Eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat ik in de 9 jaar dat ik Pepé(2,5N/A en 2,5TD) had deze problemen ook nooit heb gehad. Ook niet in strenge winters.
Zou onderhoud er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik wil niet claimen dat ik alles goed doe,maar ik ben wel een mierenneuker als het op onderhoud aan komt.

Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2012 23:30 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:30 
geen idee, m'n 27 jaar oude 110-200tdi en 28 jaar oude E23 (728i, LPG) doen het prima... ik daarentegen.....angry smileysad smileyeye rolling smiley
( zal wel met staat van onderhoud te maken hebben!.....)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:34 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> geen idee, m'n 27 jaar oude 110-200tdi en 28 jaar
> oude E23 (728i, LPG) doen het prima... ik
> daarentegen.....angry smileysad smileyeye rolling smiley
> ( zal wel met staat van onderhoud te maken
> hebben!.....)

grinning smiley grinning smiley Dat probleem heb ik nou ook.
Ik verzorg mijn Laro en motor beter dan mijzelf.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:35 
wat is er trouwens met PePe gebeurd.. die had je toch ook??of haal ik dingen door de war?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:43 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> wat is er trouwens met PePe gebeurd.. die had je
> toch ook??of haal ik dingen door de war?

Die heb ik in de bouwvak verkocht. Woont nu in friesland.
De recessie slaat ook bij mij toe dus ik had het geld nodig.
1 van de 2 moest gaan en Betty was mobiel en ook wel erg leuk dus die mocht blijven.
Voordeel is dat ik weer heel veel ruimte in de garage heb,maar als ik het geld niet nodig had gehad was hij gewoon gebleven want ik mis die grote achterbak toch best wel.
Betty heeft nu een heel leuk aanhangertje voor als ik wat meer ruimte nodig heb. grinning smiley

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:47 
aha, ok, Betsy ziet er idd erg fraai uit ( heb haar & jou in Maka gezien & gesproken) denk dat je Sankey ( of wat je erachter hebt hangen) er ook zo strak uit ziet
lekker OT weer... schijn ik goed te kunnen.. grinning smiley winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 01:54 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> aha, ok, Betsy ziet er idd erg fraai uit ( heb
> haar & jou in Maka gezien & gesproken) denk dat je
> Sankey ( of wat je erachter hebt hangen) er ook zo
> strak uit ziet
> lekker OT weer... schijn ik goed te kunnen.. grinning smiley winking smiley

OT is niets mis mee. grinning smiley

Ja,Betty is wat je noemt een "lekker ding" grinning smiley
En dat van Maka klopt. Hebben we nog staan bomen over je temperatuur probleem.

De Sankey heb ik een paar maanden terug ook verkocht aan paul(kampeerrover).
Betty heeft een leuk klein 600Kg aanhangertje met dekzeil voor het kampeer gebeuren en als ik iets zwaar moet vervoeren pak ik een aanhangert van de baas.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 02:03 
mooi!! mijn temp probleem is weg btw, loopt/rijdt weer als nieuw!( zelfs met -10 grinning smiley)
jij nog naar Prosper & co dit jaar?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 02:07 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> mooi!! mijn temp probleem is weg btw, loopt/rijdt
> weer als nieuw!( zelfs met -10 grinning smiley)
> jij nog naar Prosper & co dit jaar?

Waarschijnlijk eind mei.
Eerst LRCH pinksterweekend in Bertrix met aansluitend een weekje Maka.
Tenminste dat is mijn plan nu.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Winterdiesel
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012, 11:03 
Heb ook n 200TDI disco motor.Het verbaast mij steeds weer, dat ongeacht de buitentemp. , even 15 tellen voorgloeien, de motor direct start en mooi stationair loopt. Geen enkele toevoeging heb ik gebruikt.
Verwissel ruim op tijd het Filter .
Daarbij rij ik wekelijks n ritje om de zaak gesmeerd te houden.
Lijkt mij de beste oplossing om deze problemen te voorkomen.
Sterkte
Peter.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.